Verzekeren.com vervangt provisie door vaste servicevergoeding

Remlicht via Pixabay

Verzekeren.com, intermediair voor allrisk autoverzekeringen, verruilt de provisie voor een vaste servicevergoeding die voor alle klanten gelijk is, onafhankelijk van de hoogte van de premie: 80 euro per jaar.
 
De vergelijkingssite wil met de vaste servicevergoeding "voorkomen dat consumenten zich door onredelijk hoge provisies gedwongen voelen om over te stappen naar een direct writer terwijl ze wel behoefte hebben aan persoonlijk advies. Uit het feit dat zo’n 40 procent van de allrisk verzekeringen in Nederland overbodig is, en een groot deel van de autobezitters dus oververzekerd is, blijkt dat niet iedereen in staat is zijn autoverzekering kloppend en actueel te houden".
 
Jeroen Dietvorst, directeur van Verzekeren.com: "De toegevoegde waarde van een tussenpersoon voor verzekeringen zit hem in persoonlijk advies en bijstand. Dat zie je niet alleen terug in individuele adviezen, maar ook in bijstand bij schade en conflicten met de verzekeraar. Wij willen mensen met een hoog verzekerd risico niet wegjagen met hoge provisies, want juist bij die mensen kan een verkeerde keuze grote financiële gevolgen hebben en is advies op maat van grote waarde. Daarom kiezen we ervoor om met vaste kosten te werken. Bijvoorbeeld: met een maandpremie van 150 euro betaal je bij de gemiddelde intermediair 360 euro per jaar aan servicekosten. En het verschilt per intermediair wat je daar aan dienstverlening voor terugkrijgt. Door onze administratie efficiënt in te richten en ons volledige te richten op service kunnen wij een compleet dienstverleningspakket aanbieden voor slechts 80 euro per jaar. In bovenstaand voorbeeld levert dit dus een voordeel voor de klant van 280 euro per jaar, elk jaar weer. Daarvoor leveren we niet in op kwaliteit. We nemen periodiek contact op met onze klanten om de verzekering te controleren en te kijken of er iets moet worden aangepast of dat we misschien een beter aanbod hebben. Dat houdt de premies laag en voorkomt over- en onderverzekering. Daarbij vinden we het belangrijk dat mensen snel en laagdrempelig om advies kunnen vragen. Daarom hebben we ruime openingstijden en zijn we zowel telefonisch als online goed bereikbaar. Objectief, persoonlijk advies voor een eerlijke prijs, dat is de kern van onze filosofie."
 
 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Nieuw systeem voor schadevrije jaren minimaal half jaar later ingevoerd

Nieuw systeem voor schadevrije jaren minimaal half jaar later ingevoerd

Het sectorbestuur Schade heeft het advies vanuit de projectorganisatie overgenomen om de ingangsdatum voor het nieuwe systeem voor schadevrije jaren met minimaal...

Auto vaker allrisk verzekerd

Auto vaker allrisk verzekerd

Automobilisten verzekerden hun auto in 2023 vaker allrisk. Dat blijkt uit de Datamonitor autoverzekeringen van Geld.nl. In 2023 koos ruim 47 procent van de autobezitters...

Mannen twee keer zo vaak betrokken bij verkeersincidenten

Mannen twee keer zo vaak betrokken bij verkeersincidenten

Mannen zijn volgens onderzoek in opdracht van Interpolis vaker betrokken bij verkeersongevallen en onveilige verkeersituaties dan vrouwen, die betere en veiligere...

Actieve provisietransparantie: overgangstermijn flink korter

Actieve provisietransparantie: overgangstermijn flink korter

In BGfo-artikel 86d, eerste lid, onderdeel b, wordt, zoals eind vorige week bekend werd, voor de dienstverlening aan consumenten de tot nog toe geldende passieve...

Autoverzekering in anderhalf jaar ruim negen procent duurder

Autoverzekering in anderhalf jaar ruim negen procent duurder

Automobilisten betalen nu flink meer voor hun autoverzekering dan anderhalf jaar geleden, aldus Geld.nl. In juni 2022 was de gemiddelde premie voor een autoverzekering...

Verbond ondertekent ADAS-convenant

Verbond ondertekent ADAS-convenant

Minister Mark Harbers van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft maandag  het ADAS-convenant ondertekend samen met ANWB, BOVAG, Verbond van Verzekeraars,...

Verbond: solidariteit onder jongere en oudere automobilisten gegroeid

Verbond: solidariteit onder jongere en oudere automobilisten gegroeid

Ten opzichte van 2017 is de verzekerbaarheid van jongeren en ouderen sterk toegenomen (meer aanbieders doen een aanbod). Dit blijkt uit de zesde Solidariteitsmonitor...

Auto kwijt, maar geen verzekeringsdekking

Auto kwijt, maar geen verzekeringsdekking

(Kifid-uitspraak GC 2023-0840) De consument doet een beroep op zijn autoverzekering wegens schade door diefstal of verduistering van de verzekerde auto. De consument...

Autopremie jongeren stijgt drie keer zo hard als die van ouderen

Autopremie jongeren stijgt drie keer zo hard als die van ouderen

Jongeren tussen de achttien en 24 jaar worden van alle leeftijdsgroepen het hardst getroffen door de premieverhogingen van autoverzekeringen. Zeker in vergelijking...

MoneyView: "Regelmatig autoverzekeringen vergelijken is lonend"

MoneyView: "Regelmatig autoverzekeringen vergelijken is lonend"

Verzekeraars geven niet allemaal dezelfde korting voor de opgebouwde schadevrije jaren, waardoor de meest voordelige autoverzekering na een paar jaar helemaal niet...