Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies

Smileys DvhT 2019

De vijfde Dag van het Topadvies van VVP staat volledig in het teken van het verzilveren van klantgerichtheid. Onder de titel 'How to be wow' organiseert VVP deze vijfde topdag voor het intermediair op 11 juni op Landgoed De Horst in Driebergen Zeist. Ondermeer ondernemer en schrijver Egbert Jan van Bel ('Kloteklanten 3.0') laat u zien hoe u uw onderneming succesvol klantgericht kunt maken. Deze vakdag wordt mede mogelijk gemaakt door DELA, Lindenhaeghe, Nationale Hypotheekbond, Nationale-Nederlanden en Scildon. Voor inschrijven en meer informatie, klik HIER.

Onderzoeker Fred de Jong presenteert nieuw onderzoek naar wat consumenten daadwerkelijk verwachten van hun financieel adviseur, hoe adviseurs hierop kunnen inspelen en welke stappen adviseurs op de korte termijn kunnen zetten om hun klantkennis en klantgerichtheid te verzilveren.

Uitkomsten van het Trendonderzoek Klantgerichtheid Intermediair 2018 waren: het intermediair staat dichtbij de klant, heeft vaak een lokale functie en de waardepropositie is bijna altijd die van custormer intimacy. Toch is er voor het intermediair veel ruimte om de klant nog beter te leren kennen en daarmee de propositie te benutten en de eigen toegevoegde waarde ook in financieel rendement om te zetten. Ook bleek dat veel adviseurs hun klantkennis lang niet optimaal benutten. Hoogste tijd om een cruciale vraag te beantwoorden: wat kan een adviseur concreet doen om zijn klantgerichtheid te verzilveren! Dit tweede onderzoek gaat antwoord geven op deze vragen!

Uw collega-adviseur George Hoogkamer, eigenaar van Hoogkamer Assurantiën uit Lisse, geeft diep inzicht hoe je als adviseur het rendement van klantgerichtheid kan vergroten. Tips, tools en boerenverstand van een succesvol intermediair.

Verder zijn er praktijkgerichte sessies in samenwerking met de kennispartners van de Dag van het Topadvies 2019:

  • Meer rendement uit klantgerichtheid (door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy);
  • Meer rendement uit CRM (door Lorenzo Sendar, Teamleader en Suzan Visser, Zeker Susan);
  • Meer rendement uit medewerkers (door Astrid van de Bovekamp, AVDB Advies);
  • Meer rendement uit profilering (door Natasja Naron, Gabriël Financiële Bescherming).
  • Meer rendement uit gastvrijheid (door hospitality-expert Esther Reinders)

Klik HIER voor de speciale eventsite of om u aan te melden. Korting voor VVP-abonnees en Adfiz-leden!

Last but not least vindt de uitreiking plaats van de Advies Awards 2019. Een vakjury, bestaande uit Robin van Beem (Polis Advocaten), Edwin Bosma (BHB Dullemond), Astrid van de Bovekamp (AVDB Advies), Bob Klijn (Herenvest), Richard Meinders (SVC) en Jack Vos (0 Entropy) is op zoek gegaan naar advieskantoren met de A(dvies)-Factor, die de meerwaarde van het adviesvak uitstralen en hun meerwaarde weten te verzilveren. De juryleden zijn tevens verbonden aan het VVP Ondernemerspanel, dé vraagbaak voor het intermediair. De experts weten alles van personeelsbeleid, overnames, verzekeringsrecht, samenwerking met verzekeraars, compliance en organisatieverandering. Zij schrijven regelmatig artikelen voor VVP en VVP-abonnees kunnen aan het panel gratis vragen stellen.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Dag van het Topadvies in beeld

Dag van het Topadvies in beeld

Klantgerichtheid wordt meer en meer het onderscheidend vermogen van financieel adviseurs. Dat werd duidelijk op de op 11 juni 2019 gehouden VVP Dag van het Topadvies....

Dag van het Topadvies: rendement van profilering

Dag van het Topadvies: rendement van profilering

Hoe kun je je anders profileren als advieskantoor en die andere profilering verzilveren? Natasja Naron van Gabriël Financiële Bescherming heeft het antwoord:...

Dag van het Topadvies: ga het gewoon doen

Dag van het Topadvies: ga het gewoon doen

Consumenten weten financieel adviseurs goed te vinden voor pensioenen en hypotheken. Voor andere toekomstige financiële vraagstukken is dat anders. “Moeten...

Dag van het Topadvies: meer omzet uit topklanten

Dag van het Topadvies: meer omzet uit topklanten

Het is een bekend gegeven: twintig procent van de klanten staat voor tachtig procent van de omzet. Financieel adviseurs worstelen echter met het segment aan aandacht...

Dag van het Topadvies: stimuleer A-factor bij medewerkers

Dag van het Topadvies: stimuleer A-factor bij medewerkers

Tijdens de VVP Dag van het Topadvies hield Astrid Duits (van de Bovekamp) van het organisatieadviesbureau AVDB Advies met de deelnemers een interactieve ‘train...

Dag van het Topadvies: "Ik heb geen klanten"

Dag van het Topadvies: "Ik heb geen klanten"

Welkom en afscheid bepalen veel en veel meer gastvrijheid dan het product. Dat was een van de eye openers die Esther Reinders meegaf in de kennissessie die zij namens...