Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies
De vijfde Dag van het Topadvies van VVP staat volledig in het teken van het verzilveren van klantgerichtheid. Onder de titel 'How to be wow' organiseert VVP deze vijfde topdag voor het intermediair op 11 juni op Landgoed De Horst in Driebergen Zeist. Ondermeer ondernemer en schrijver Egbert Jan van Bel ('Kloteklanten 3.0') laat u zien hoe u uw onderneming succesvol klantgericht kunt maken. Deze vakdag wordt mede mogelijk gemaakt door DELA, Lindenhaeghe, Nationale Hypotheekbond, Nationale-Nederlanden en Scildon. Voor inschrijven en meer informatie, klik HIER.
Onderzoeker Fred de Jong presenteert nieuw onderzoek naar wat consumenten daadwerkelijk verwachten van hun financieel adviseur, hoe adviseurs hierop kunnen inspelen en welke stappen adviseurs op de korte termijn kunnen zetten om hun klantkennis en klantgerichtheid te verzilveren.
Uitkomsten van het Trendonderzoek Klantgerichtheid Intermediair 2018 waren: het intermediair staat dichtbij de klant, heeft vaak een lokale functie en de waardepropositie is bijna altijd die van custormer intimacy. Toch is er voor het intermediair veel ruimte om de klant nog beter te leren kennen en daarmee de propositie te benutten en de eigen toegevoegde waarde ook in financieel rendement om te zetten. Ook bleek dat veel adviseurs hun klantkennis lang niet optimaal benutten. Hoogste tijd om een cruciale vraag te beantwoorden: wat kan een adviseur concreet doen om zijn klantgerichtheid te verzilveren! Dit tweede onderzoek gaat antwoord geven op deze vragen!
Uw collega-adviseur George Hoogkamer, eigenaar van Hoogkamer Assurantiën uit Lisse, geeft diep inzicht hoe je als adviseur het rendement van klantgerichtheid kan vergroten. Tips, tools en boerenverstand van een succesvol intermediair.
Verder zijn er praktijkgerichte sessies in samenwerking met de kennispartners van de Dag van het Topadvies 2019:
- Meer rendement uit klantgerichtheid (door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy);
- Meer rendement uit CRM (door Lorenzo Sendar, Teamleader en Suzan Visser, Zeker Susan);
- Meer rendement uit medewerkers (door Astrid van de Bovekamp, AVDB Advies);
- Meer rendement uit profilering (door Natasja Naron, Gabriël Financiële Bescherming).
- Meer rendement uit gastvrijheid (door hospitality-expert Esther Reinders)
Klik HIER voor de speciale eventsite of om u aan te melden. Korting voor VVP-abonnees en Adfiz-leden!
Last but not least vindt de uitreiking plaats van de Advies Awards 2019. Een vakjury, bestaande uit Robin van Beem (Polis Advocaten), Edwin Bosma (BHB Dullemond), Astrid van de Bovekamp (AVDB Advies), Bob Klijn (Herenvest), Richard Meinders (SVC) en Jack Vos (0 Entropy) is op zoek gegaan naar advieskantoren met de A(dvies)-Factor, die de meerwaarde van het adviesvak uitstralen en hun meerwaarde weten te verzilveren. De juryleden zijn tevens verbonden aan het VVP Ondernemerspanel, dé vraagbaak voor het intermediair. De experts weten alles van personeelsbeleid, overnames, verzekeringsrecht, samenwerking met verzekeraars, compliance en organisatieverandering. Zij schrijven regelmatig artikelen voor VVP en VVP-abonnees kunnen aan het panel gratis vragen stellen.
Reactie toevoegen
Meer over
(Björn Bierhaalder, MCH Consultancy, in Ken je vak! VVP 6-2020) Vroeger speelde ik met mijn vrienden het spelletje ‘De omgekeerde wereld’. Een...
"Het vraagt van adviseurs een andere mindset om de transitie naar sustainability vorm te geven", aldus onderzoeker Fred de Jong (tevens Associate Lector Sustainable...
Het overlijdensrisico verzekeren: een kwestie van verantwoordelijkheid nemen
(Partner in Kennis Scildon VVP 5-2020) Kunnen de financiële gevolgen die ontstaan na overlijden van een kostwinner voldoende worden opgevangen door nabestaanden...
(De omslag door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy, in Ken je vak! VVP 5-2020) Afgelopen zomer brandde het bedrijf van mijn buurman tot de grond af. Vindt...
(door Fred de Jong, Adviesbureau Fred de Jong, in VVP 4) De afgelopen maanden hebben ons geleerd hoe kwetsbaar we zijn. Hoe belangrijk sociaal contact is, hoe belangrijk...
Door Fred de Jong, Adviesbureau Fred de Jong De afgelopen maanden hebben ons geleerd hoe kwetsbaar we zijn. Hoe belangrijk sociaal contact is, hoe belangrijk...
Dit kan ons allemaal overkomen
Door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy. Pas geleden zag ik het programma ‘Steenrijk Straatarm’. Iedere aflevering ruilt een stel met veel geld...
Fred de Jong benoemd tot lector aan de HAN
Onderzoeker Fred de Jong is benoemd tot associate lector Sustainable Finance & Tax aan de HAN University. Het betreft een deeltijdfunctie. De Jong gaat onderzoek...
BNP Paribas Cardif: "Bewustzijn over hypotheekverzekeringen niet hoog genoeg"
Uit recent onderzoek in opdracht van BNP Paribas Cardif blijkt dat veel Nederlandse consumenten geen idee hebben waarvoor zij zijn verzekerd met betrekking tot waarschijnlijk...