Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies

Smileys DvhT 2019

De vijfde Dag van het Topadvies van VVP staat volledig in het teken van het verzilveren van klantgerichtheid. Onder de titel 'How to be wow' organiseert VVP deze vijfde topdag voor het intermediair op 11 juni op Landgoed De Horst in Driebergen Zeist. Ondermeer ondernemer en schrijver Egbert Jan van Bel ('Kloteklanten 3.0') laat u zien hoe u uw onderneming succesvol klantgericht kunt maken. Deze vakdag wordt mede mogelijk gemaakt door DELA, Lindenhaeghe, Nationale Hypotheekbond, Nationale-Nederlanden en Scildon. Voor inschrijven en meer informatie, klik HIER.

Onderzoeker Fred de Jong presenteert nieuw onderzoek naar wat consumenten daadwerkelijk verwachten van hun financieel adviseur, hoe adviseurs hierop kunnen inspelen en welke stappen adviseurs op de korte termijn kunnen zetten om hun klantkennis en klantgerichtheid te verzilveren.

Uitkomsten van het Trendonderzoek Klantgerichtheid Intermediair 2018 waren: het intermediair staat dichtbij de klant, heeft vaak een lokale functie en de waardepropositie is bijna altijd die van custormer intimacy. Toch is er voor het intermediair veel ruimte om de klant nog beter te leren kennen en daarmee de propositie te benutten en de eigen toegevoegde waarde ook in financieel rendement om te zetten. Ook bleek dat veel adviseurs hun klantkennis lang niet optimaal benutten. Hoogste tijd om een cruciale vraag te beantwoorden: wat kan een adviseur concreet doen om zijn klantgerichtheid te verzilveren! Dit tweede onderzoek gaat antwoord geven op deze vragen!

Uw collega-adviseur George Hoogkamer, eigenaar van Hoogkamer Assurantiën uit Lisse, geeft diep inzicht hoe je als adviseur het rendement van klantgerichtheid kan vergroten. Tips, tools en boerenverstand van een succesvol intermediair.

Verder zijn er praktijkgerichte sessies in samenwerking met de kennispartners van de Dag van het Topadvies 2019:

  • Meer rendement uit klantgerichtheid (door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy);
  • Meer rendement uit CRM (door Lorenzo Sendar, Teamleader en Suzan Visser, Zeker Susan);
  • Meer rendement uit medewerkers (door Astrid van de Bovekamp, AVDB Advies);
  • Meer rendement uit profilering (door Natasja Naron, Gabriël Financiële Bescherming).
  • Meer rendement uit gastvrijheid (door hospitality-expert Esther Reinders)

Klik HIER voor de speciale eventsite of om u aan te melden. Korting voor VVP-abonnees en Adfiz-leden!

Last but not least vindt de uitreiking plaats van de Advies Awards 2019. Een vakjury, bestaande uit Robin van Beem (Polis Advocaten), Edwin Bosma (BHB Dullemond), Astrid van de Bovekamp (AVDB Advies), Bob Klijn (Herenvest), Richard Meinders (SVC) en Jack Vos (0 Entropy) is op zoek gegaan naar advieskantoren met de A(dvies)-Factor, die de meerwaarde van het adviesvak uitstralen en hun meerwaarde weten te verzilveren. De juryleden zijn tevens verbonden aan het VVP Ondernemerspanel, dé vraagbaak voor het intermediair. De experts weten alles van personeelsbeleid, overnames, verzekeringsrecht, samenwerking met verzekeraars, compliance en organisatieverandering. Zij schrijven regelmatig artikelen voor VVP en VVP-abonnees kunnen aan het panel gratis vragen stellen.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Het geheim van klantgerichtheid, deel 2

Het geheim van klantgerichtheid, deel 2

(Uit VVP 2-2021) Wat is het geheim van een duurzaam succesvol advieskantoor? VVP vraagt het aan de provinciewinnaars van de VVP Advies Award 2020. Dit zijn volgens...

Leergang 'Betekenis van Rijkdom' speciaal voor adviseurs

Leergang 'Betekenis van Rijkdom' speciaal voor adviseurs

"Hoe kan je deze rijkdom vergaren? En anderen helpen te leven in ware rijkdom? Hoe kunnen wij als financiële dienstverleners meer betekenis gaan geven...

Het begint bij jezelf

Het begint bij jezelf

Betekenisvol ondernemen begint bij jezelf als financieel dienstverlener. Je moet het echt zelf willen, je moet er echt zelf in geloven. Dan is klanttevredenheid...

Onzekere consumenten onvoldoende voorbereid op financiële tegenslag

Onzekere consumenten onvoldoende voorbereid op financiële tegenslag

Financieel adviseurs kunnen een belangrijke rol spelen in het beter voorbereiden van consumenten op financiële tegenslag. Maar dat vraagt wel om een andere...

Gabriël zoekt binnendienstadviseur (advertorial)

Gabriël zoekt binnendienstadviseur (advertorial)

Gabriël Financiële Bescherming, finalist van de Advies Award 2020, is op zoek naar een ervaren binnendienstadviseur. Gabriël is een bijzonder financieel...

Mindfuck

Mindfuck

(Björn Bierhaalder, MCH Consultancy, in Ken je vak! VVP 6-2020) Vroeger speelde ik met mijn vrienden het spelletje ‘De omgekeerde wereld’. Een...

Sustainable financieel advies

Sustainable financieel advies

"Het vraagt van adviseurs een andere mindset om de transitie naar sustainability vorm te geven", aldus onderzoeker Fred de Jong (tevens Associate Lector Sustainable...

Het overlijdensrisico verzekeren: een kwestie van verantwoordelijkheid nemen

Het overlijdensrisico verzekeren: een kwestie van verantwoordelijkheid nemen

(Partner in Kennis Scildon VVP 5-2020) Kunnen de financiële gevolgen die ontstaan na overlijden van een kostwinner voldoende worden opgevangen door nabestaanden...

Mentale voorsprong

Mentale voorsprong

(De omslag door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy, in Ken je vak! VVP 5-2020) Afgelopen zomer brandde het bedrijf van mijn buurman tot de grond af. Vindt...