"Via Adfiz puppy forum in gesprek gaan met jongeren"

magazine Stoopman

"De branche heeft een traditioneel en niet zo hip imago en dat is ook direct het probleem", aldus Adfiz-voorzitter Roger van der Linden in de eerste editie van het magazine HNV (Het Nieuwe Verzekeren) van adviseur Barbara Stoopman (Nouveau Consultancy).

Volgens Van der Linden is het huidige imago mogelijk de redenen waarom jongeren niet voor onze branche kiezen en waarom mensen een vooroordeel hebben. "We zijn geen provisieopstrijkers. Oprechte financieel adviseurs zijn adviseurs die mensen écht willen helpen, ook als dat ten koste gaat van hun provisie. Daarmee bedoel ik dat zij mensen de rust en de ruimte willen geven om lekker te leven."

Van der Linden maakt zich zorgen dat jongeren het belang van de adviseur nog onvoldoende inzien. "Jongeren gaan pas zelf naar een adviseur als het in hun leven een beetje spannend wordt. Dus niet als ze hun eerste auto kopen, maar die eerste woning. En , laten we eerlijk zijn, dat doe je meestal na je opleiding. Als je al werkt. Daarom vinden we het als Adfiz belangrijk om jongeren eerder bekend te maken met de branche en het vakgebied."

Volgens Van der Linden moet je het probleem kennen voor je het kunt oplossen. "Als je niet weet waarom jongeren niet voor de branche kiezen en waarom mensen die ooit hebben de gedacht de branche in te gaan en het toch maar niet hebben gedaan, dan kan je hot ook niet ombuigen. Daarom willen we de netten ophalen. In gesprek gaan met jongeren en met mensen die een andere keuze hebben gemaakt. Helder krijgen wat hen beweegt en vooral weerhoudt. Pas dan kan je afstemmen op het juiste tegengeluid."

Met als werknaam 'Adfiz puppy forum' verdiept Adfiz zich in jongeren. "Uit onderzoek van millennials onder millennials in Engeland blijkt dat ook millennials behoefte hebben aan advies van iemand uit de regio. Dat staat haaks op de online gedachte. Financieel advies gaat over vertrouwen. Dat moet je winnen. En dat geldt ook voor de interesse van de jongeren. Daarom wil ik via Adfiz puppy forum in gesprek gaan met jongeren. Live. Want online via bijvoorbeeld Zoom werkt in mijn optiek niet. Je wil de energie uitstralen en voelen. Het moet een event worden waar jongeren zich welkom voelen en waar zij  komen opdagen als zichzelf. Dat mag in jasje-dasje. Prima. Maar ook op sneakers en in jeans. Drempels zijn er om weg te nemen."

Verder in het magazine interviews met onder meer Bernardo Walta (De Goudse), Esther Oostrom (Klaverblad), Maaike van Haaster (Insurable), Jasper Backx (Backx & Ripmeester) en Zakaria Razzouki (Dazure).

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Paul Schoo - Platter-Schoo FD 24 oktober 2022

Werkelijk "puppyforum" dan schiet je toch alle doelen voorbij. Overigens waste of time . Het is al decennia niet anders dan dat de interesse voor serieus advies zich openbaart als de eerste spruit zich aankondigt. Net als pensioenadvies waar de interesse zich pas ontluikt met de horizon in zicht. 10 tot 15 jaar voor pensioendatum. Veel succes, maar het geld kan beter besteed worden.

Meer over
Nouveau Consultancy gaat voor landelijke titel VVP Advies Award 2022

Nouveau Consultancy gaat voor landelijke titel VVP Advies Award 2022

“Nu mijn kantoor gekozen is tot de top drie in de categorie zakelijk advies en daarmee tot de top 18 in Nederland, start de volgende selectieronde om categoriewinnaar...

'Het Nieuwe Verzekeren' geregistreerd als merk

'Het Nieuwe Verzekeren' geregistreerd als merk

Adviseur Barbara Stoopman, auteur van het boek 'Het Nieuwe Verzekeren' heeft deze naam ook als merk kunnen vastleggen in het merkenregister. Stoopman is oprichter...

Barbara Stoopman: omdenken!

Barbara Stoopman: omdenken!

In de serie ‘Life after corona’ vraagt VVP hoe branchegenoten de coronatijd hebben beleefd en hoe zij denken dat het leven er na corona uit ziet. In...

Vind de balans op alle terreinen

Vind de balans op alle terreinen

(Uit VVP 6-2020) Er is heel veel meer in het adviseursleven dan alleen polissen sluiten. Dat is de duidelijke boodschap van de adviseurs in deze laatste aflevering...

Schoenmaker blijf bij je leest

Schoenmaker blijf bij je leest

“Schoenmaker blijf bij je leest! Als risicomanager en assurantieadviseur wil ik mij niet bezig houden met advieswerk op het gebied van bijvoorbeeld energie....

Prijs zegt veel over kwaliteit advies

Prijs zegt veel over kwaliteit advies

(Door Barbara Stoopman, Nouveau Consultancy) De belangrijke kernwaarden van het nieuwe verzekeren zijn 1. Adviseren in plaats van verkopen; 2. Het advies moet...

Advies van waarde wordt beloond

Advies van waarde wordt beloond

“Adviseurs hebben een ongelooflijk belangrijk vak. Wat is er nou mooier om met ondernemers te sparren over hun visie, wensen en onzekerheden en ze vervolgens...

Adviseur Barbara Stoopman: ontkoppel de link tussen premie en beloning

Adviseur Barbara Stoopman: ontkoppel de link tussen premie en beloning

"Mijn beloning is niet afhankelijk van de hoogte van de premie, maar van mijn adviezen en inspanningen. Dit werkt twee kanten op, klanten betalen geen overbodig...

Staat huidige provisiebeloning onafhankelijk advies in de weg?

Staat huidige provisiebeloning onafhankelijk advies in de weg?

"Staat de huidige provisiebeloning een 'echt' onafhankelijk en goed advies in de weg? ", zo vraagt adviseur Barbara Stoopman en auteur van het boek 'Het nieuwe verzekeren'...

Adviseur Barbara Stoopman schrijft boek over het Nieuwe Verzekeren

Adviseur Barbara Stoopman schrijft boek over het Nieuwe Verzekeren

Adviseur Barbara Stoopman van Nouveau Consultancy presenteert op 23 mei in Willemstad haar boek 'Het Nieuwe Verzekeren'. Met dit boek wil zij een positief geluid...