Vier op vijf Nederlanders laat woonhuisverzekering niet aanpassen na verbouwing

Woning via Pixabay

Aon constateert dat bijna 80 procent van de Nederlanders de woonverzekering niet aanpast na een grootschalig klusproject of een verbouwing. Willem van Veghel, managing director WSM van Aon: “Een set zonnepanelen, overkapping of nieuwe dakkapel waren door het vele thuiswerken en thuisblijven vanwege de coronapandemie nog nooit zo aantrekkelijk als in 2020. Nederlanders vergeten echter vaak de verhoogde waarde mee te nemen in hun woonhuisverzekering, waar de tuin overigens ook onderdeel van is.

Uit cijfers van Aon blijkt dat één op de acht verzekerden afgelopen jaar met woonhuisschade te maken kreeg. De voornaamste oorzaken voor schade zijn weersomstandigheden zoals hagelbuien en onweer, maar ook een kapotte waterleiding kan de boosdoener zijn.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Zand in kruipruimte geen onderdeel gebouw

Zand in kruipruimte geen onderdeel gebouw

(Kifid-uitspraak GC 2021-0528) De riolering onder de vloer van de woning van de consument is gebroken en hierdoor is rioolwater de kruipruimte ingestroomd, waardoor...

Aon: Ziektewet Casemanagement over naar Resolu

Aon: Ziektewet Casemanagement over naar Resolu

Aon brengt binnen Aon's Corporate Wellness de activiteiten van het onderdeel Ziektewet Casemanagement per 1 juli over naar Resolu B.V., onderdeel van paraDIGMA Groep....

Basisbeveiliging voor beheersen cyberrisico’s ontbreekt bij veel organisaties

Basisbeveiliging voor beheersen cyberrisico’s ontbreekt bij veel organisaties

Organisaties hebben nog steeds hun basisbeveiliging niet op orde als het gaat om het beheersen van cyberrisico’s. Ongeacht hun grootte of sector waarin zij...

Aon: "Geef snel duidelijkheid over transitieperiode nieuw pensioenstelsel"

Aon: "Geef snel duidelijkheid over transitieperiode nieuw pensioenstelsel"

Aon pleit ervoor dat er bij het nieuwe pensioenstelsel snel duidelijkheid komt over de transitieperiode. “Deze was beoogd om 1 januari 2022 in te gaan en fondsen...

Mogelijk geen verzekering meer voor bedrijven met gebrekkige cybersecurity

Mogelijk geen verzekering meer voor bedrijven met gebrekkige cybersecurity

Volgens Marie-Louise de Smit, Cyber Broking Director bij Aon’s Cyber Solutions, moet cybersecurity binnen organisaties fors verbeterd worden, willen de verzekeringen...

Klager gaat nat…

Klager gaat nat…

(Kifid-uitspraak GC 2021-0334) Volgens de consument is op 9 februari 2020 als gevolg van harde wind en veel regen schade aan zijn tuinhuis, barbecue en partytent...

Aon lanceert Cyber Incident Response

Aon lanceert Cyber Incident Response

Aon heeft Cyber Incident Response gelanceerd, een dienstverlening die bedrijven en organisaties 24/7 hulp biedt bij cyberincidenten. Maarten de Jonge, managing...

Aon start met CareToDrive voor tweedehands auto's via dealer

Aon start met CareToDrive voor tweedehands auto's via dealer

Aon start met CareToDrive. Aangesloten autodealers bieden hiermee een tweedehandsauto gecombineerd met een abonnement aan zodat de autobezitter geen zorgen meer...

Kwart werkgevers zet dit jaar streep door alle zakelijke reizen

Kwart werkgevers zet dit jaar streep door alle zakelijke reizen

Het afgelopen jaar is 87 procent van de internationale zakelijke reizen geannuleerd als gevolg van de coronapandemie. Ondanks dat er inmiddels steeds meer duidelijkheid...

Aon: Camiel Steinhart broking director

Aon: Camiel Steinhart broking director

Camiel Steinhart (foto) komt per 15 maart het Facultatief Benelux Team van Aon’s Reinsurance Solutions versterken. Steinhart is al meer dan 25 jaar werkzaam...