Vijfhonderd inschrijvingen Register Gevolmachtigd Agent

Logo SAR

Het Register Gevolmachtigd Agent (RGA) heeft sinds de openstelling een half jaar geleden zo’n vijfhonderd inschrijvingen ontvangen. De Stichting Assurantie Registratie (SAR) en de Nederlandse Vereniging van Gevolmachtigde Assurantiebedrijven (NVGA) spreken van een groot succes.

De twee initiatiefnemers van het RGA zien in het aantal inschrijvingen de bevestiging, dat de sector voor kwaliteit kiest. Ze verwachten dat de nieuwe GA-opleiding, gecombineerd met een inschrijving in de erkenningsregeling Gevolmachtigd Agent, uiteindelijk vanzelfsprekend wordt. Financieel professionals met een oud GA-diploma kunnen zich inschrijven in het nieuwe register. Voor hen geldt een overgangsregeling tot 1 juli 2018. De dagelijks leidinggevenden van volmachtkantoren die zijn aangesloten bij de NVGA, zijn verplicht zich in te schrijven bij het RGA. Alle andere GA-diplomahouders wordt geadviseerd zich te registreren. Zo houden ze het diploma actueel, mocht dat nodig zijn voor en carrièrestap, aldus SAR en NVGA.

Heft in handen

NVGA en SAR ontwikkelden vorig jaar een nieuwe opleiding tot Gevolmachtigd Agent en een register om de nieuwe diploma’s vast te leggen en kennis up-to-date te houden. De partijen namen het heft in handen, nadat het ministerie van Financiën besloot de volmachtmodule niet meer in het Wft-vakbekwaamheidsbouwwerk op te nemen.