Visie 2019 Urjan Claassen: andere rol

Urjan Claassen 2018

"Innovatie en ondernemerschap zijn een must om in de toekomst een rol te kunnen blijven spelen." Aldus Urjan Claassen, algemeen directeur CProfile, in de VVP-reeks Visie 2019 op VVP Online.
 
Welke verandering zal in 2019 de meeste impact hebben op de adviessector?
 
"Naar mijn overtuiging zal digitalisering en in het bijzonder het gebruik van (big) data in 2019 verder doorzetten. Een belangrijk punt hierbij is dat het solidariteitsprincipe achter verzekeringen (‘het samen delen van een risico’) langzaam maar zeker een achterhaald principe dreigt te gaan worden. De reden
hiervoor is dat door het Internet of Things en data-analyses op individueel niveau kan worden berekend hoe groot de kans is dat een bepaald risico zich gaat openbaren. Met premie-diversificatie tot gevolg."
 
Welke verandering gun je de adviessector om ook in 2019 de missie (van waarde
zijn en blijven voor klanten) waar te maken?
 
"De belangrijke verandering die ik de adviessector gun is dat de adviseurs zelf onderkennen dat zij een andere rol moeten gaan innemen. Innovatie en ondernemerschap zijn een must om in de toekomst een rol te kunnen blijven spelen en van toegevoegde waarde te blijven."

Reactie toevoegen

 
Meer over
Visie 2019 Wesley van 't Hof: handelen vanuit kracht

Visie 2019 Wesley van 't Hof: handelen vanuit kracht

"Ik gun de adviessector de ontwikkeling van een langetermijnvisie en daar vanuit handelen." Aldus Wesley van ’t Hof, algemeen directeur Hoffelijk Financieel,...

Visie 2019 Peggy van der Smitte: meer menselijkheid

Visie 2019 Peggy van der Smitte: meer menselijkheid

"Ik gun de adviessector meer menselijkheid." Aldus Peggy van der Smitte (Marcel van der Smitte en Partners, Amersfoort) in de VVP-reeks Visie 2019 op VVP Online. Welke...

Visie 2019 Michel van Dam: beleggingsadvies gevraagd

Visie 2019 Michel van Dam: beleggingsadvies gevraagd

"Onze verwachting is dat in 2019 veel meer adviseurs zich zullen bekwamen in beleggingsadvies en vermogensopbouw voor hun klanten.” Aldus Michel van Dam (Scildon)...

Visie 2019 Marieke van Zuien: nieuwe werkelijkheid

Visie 2019 Marieke van Zuien: nieuwe werkelijkheid

"Ik hoop dat de technologische vooruitgang nu echt in dienst komt te staan van het advies." Aldus Marieke van Zuien (BNP Paribas Cardif) in de VVP-reeks Visie 2019...

Visie 2019 Leon van Vliet: rol adviseur verschuift

Visie 2019 Leon van Vliet: rol adviseur verschuift

"De rol van de adviseur zal verschuiven naar het meer gebruik maken van technologische mogelijkheden." Dat is de overtuiging van Leon van Vliet (Intersoftware) in...

Visie 2019 Peter van Geijtenbeek: complexiteit neemt toe

Visie 2019 Peter van Geijtenbeek: complexiteit neemt toe

"De toenemende premiedifferentiatie van verzekeraars zal voor de adviseur en de klant betekenen dat de complexiteit van het advies toeneemt." Dat meent Peter van...

Visie 2019 Jeanette Hadderingh: investeren in echte vakbekwaamheid

Visie 2019 Jeanette Hadderingh: investeren in echte vakbekwaamheid

"Ik gun de adviessector de tijd om te investeren in echte vakbekwaamheid." Aldus Jeanette Hadderingh, (directeur NIBE-SVV) in de VVP-reeks Visie 2019 op VVP Online. Welke...

Visie 2019 Bob Klijn: krijg de klanten die je verdient

Visie 2019 Bob Klijn: krijg de klanten die je verdient

Zorg dat de klant je meerwaarde als adviseur voelt, proeft, beleeft. Aldus Bob Klijn (partner Herenvest) in de VVP-reeks Visie 2019 op VVP Online. Welke verandering...

Visie 2019 Indra Frishert: 100 procent eerlijk en duurzaam

Visie 2019 Indra Frishert: 100 procent eerlijk en duurzaam

"Samen maken we de norm voor een 100 procent eerlijke financiële wereld." Aldus Indra Frishert (Dazure) in de reeks Visie 2019 op VVP Online. Welke verandering...

Visie 2019 Jeannette Veldsink: aantrekkingskracht vergroten

Visie 2019 Jeannette Veldsink: aantrekkingskracht vergroten

Vergroten van de aantrekkingskracht van de sector voor klantgerichte, gedreven adviseurs is een van de zaken die aandacht verdienen in 2019, aldus Jeannette...