VKG winnaar Adviescampagne 2019

Winnaar Adviescampagne VKG

De campagne ‘De klant vertelt’ van VKG is de winnaar van de VVP Adviescampagne 2019. Dit maakte juryvoorzitter en Adfiz-directeur Enno Wiertsema bekend tijdens de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst 2020 in Bussum. “De winnende campagne is haalbaar, betaalbaar en geeft op de best mogelijke manier aan wat de waarde van ons vak is”, aldus Wiertsema. De Award werd door hoofdredacteur Willem Vreeswijk van VVP uitgereikt aan Marieke de Beer van VKG.

‘Bedenk een impactvolle en betaalbare campagne om het belang en de meerwaarde van advies onder de aandacht te brengen bij een breed publiek.’ Dat was de vraag waarmee VVP de gehele sector in 2019 heeft uitgedaagd.

Afgelopen jaar ontving VVP tien inzendingen uit de markt. Alle campagnes zijn in VVP gepubliceerd en vervolgens beoordeeld door de jury, die naast Wiertsema bestaat uit Kalo Bagijn (Brand New Day), Ewald Bary (Lindenhaeghe) en merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije.

Na rijp juryberaad is de adviescampagne ‘De klant vertelt’, bedacht en opgeschreven door Marieke de Beer (manager Marketing & Communicatie bij VKG), gepubliceerd in VVP 4 uitgeroepen tot winnaar.

“De winnende campagne is meer dan een goed verhaal”, aldus de juryvoorzitter. “Bovendien doet deze campagne meer dan het overbrengen van een boodschap. Goed uitgevoerd, is dit een campagne die inspireert en die adviseurs de mogelijkheid geeft om zelf mee te doen. Met eigen klanten. Daarmee kan deze campagne zorgen voor een olievlekwerking waarmee het imago van onze gehele branche verder verbetert. Het brengt de waarde van goed advies niet alleen onder de aandacht, het is de bewijsvoering ervan”, aldus Wiertsema.

Invalshoek van de campagne is ‘Pure verhalen van échte klanten bewijzen het belang van de lokale held’. De jury gelooft in storytelling als een krachtig middel om de meerwaarde van advies breed onder de aandacht te brengen. Bovendien zet goed uitgewerkte campagne de klant centraal en laat het de klant ook zelf aan het woord over de meerwaarde van advies. Krachtiger bewijs is er niet, aldus de jury.

Ook is de jury van mening dat de campagne meer doet dan het overbrengen van de boodschap. “De campagne inspireert. Adviseurs kunnen er zelf op aanhaken met hun eigen klanten. Die zelf vertellen wat vanuit hun beleving de waarde van advies is. ‘De Klant Vertelt’ kan zo een olievlak-werking krijgen waar de gehele branche beter van wordt. Een mooi voorbeeld van Leading by example. Het is ook de enige campagne die de meerwaarde van onafhankelijk advies over het voetlicht brengt bij simple risks. De verhalen verspreiden via social media is een goed idee”, aldus de jury, die zich nog wel afvroeg welke kanalen nog meer zouden kunnen worden ingezet om deze campagne tot een succes te maken en hoe de financiering geregeld kan worden.”

LOF VOOR ALLE INZENDINGEN

De jury was zeer te spreken over het niveau van alle inzendingen. Dit waren ze:

Reactie toevoegen

 
Meer over
Ook reisverzekeringen op corona-site MoneyView

Ook reisverzekeringen op corona-site MoneyView

MoneyView heeft nu ook de voor de coronacrisis belangrijkste voorwaarden en bepalingen van reis- en annuleringsverzekeringen op de website www.moneyview.nl/corona...

MoneyView opent website met crisismaatregelen hypotheken

MoneyView opent website met crisismaatregelen hypotheken

MoneyView geeft op www.moneyview.nl/corona een overzicht van de verschillende maatregelen die hypotheekverstrekkers nemen naar aanleiding van de coronacrisis. Op...

Doorlopend krediet in gewijzigde vorm nieuw leven inblazen?

Doorlopend krediet in gewijzigde vorm nieuw leven inblazen?

MoneyView stelt in zijn nieuwste Special Item Consumptief Krediet de vraag of er niet toch weer een vorm van doorlopend krediet (DK) moet komen. Het onderzoeksbureau:...

Lloyds Bank voert Inkomensbepaling Loondienst in

Lloyds Bank voert Inkomensbepaling Loondienst in

Ook bij Lloyds Bank is het inmiddels mogelijk om hypotheekaanvragen te doen met de Inkomensbepaling Loondienst. Met de Inkomensbepaling Loondienst wordt het toetsinkomen...

Eerlijk Verzekerd trots op nominatie Advies Award 2020

Eerlijk Verzekerd trots op nominatie Advies Award 2020

Jantiena Ritskes van het advieskantoor Eerlijk Verzekerd uit Drachten is trots op de nominatie voor de VVP Advies Award 2020. Ritskes is één van de...

Best practice: verbouwen met je adviestent open

Best practice: verbouwen met je adviestent open

Een best practice ‘Verbouwen met de tent open’ met adviseur Han Versantvoort (Calvo Advies) en Jelle Bartels (Next Step Factory). Daarmee opent het VVP...

Team KOK Advies viert nominatie Advies Award 2020

Team KOK Advies viert nominatie Advies Award 2020

Het team van KOK Advies uit Amstelveen een van de 35 genomineerden voor de Advies Award 2020. KOK Advies behoort tot de top 3 van meest klantvriendelijke advieskantoren...

Deterink Financiële Diensten blij met nominatie Advies Award

Deterink Financiële Diensten blij met nominatie Advies Award

Deterink Financiële Diensten uit Tubbergen (Overijssel) is trots op de nominatie voor de Advies Award 2020. Kantooreigenaar Jean Paul Deterink en alle medewerkers...

Backx Assurantiën trots op nominatie Advies Award 2020

Backx Assurantiën trots op nominatie Advies Award 2020

Backx Assurantiën uit Rucphen is een van de 35 advieskantoren die genomineerd zijn voor de VVP Advies Award 2020. Het kantoor van Frank Backx behoort tot de...

Femke Bakker (Turien): "Cruciaal voor bedrijven om je MVO-beleid volledig te omarmen"

Femke Bakker (Turien): "Cruciaal voor bedrijven om je MVO-beleid volledig te omarmen"

“Ik ben er van overtuigd dat de ‘sustainable revolution’ zich verder doorzet en grote impact zal hebben op alle aspecten van bedrijfsvoering. Gezien...