VKG winnaar Adviescampagne 2019

De campagne ‘De klant vertelt’ van VKG is de winnaar van de VVP Adviescampagne 2019. Dit maakte juryvoorzitter en Adfiz-directeur Enno Wiertsema bekend tijdens de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst 2020 in Bussum. “De winnende campagne is haalbaar, betaalbaar en geeft op de best mogelijke manier aan wat de waarde van ons vak is”, aldus Wiertsema. De Award werd door hoofdredacteur Willem Vreeswijk van VVP uitgereikt aan Marieke de Beer van VKG.
‘Bedenk een impactvolle en betaalbare campagne om het belang en de meerwaarde van advies onder de aandacht te brengen bij een breed publiek.’ Dat was de vraag waarmee VVP de gehele sector in 2019 heeft uitgedaagd.
Afgelopen jaar ontving VVP tien inzendingen uit de markt. Alle campagnes zijn in VVP gepubliceerd en vervolgens beoordeeld door de jury, die naast Wiertsema bestaat uit Kalo Bagijn (Brand New Day), Ewald Bary (Lindenhaeghe) en merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije.
Na rijp juryberaad is de adviescampagne ‘De klant vertelt’, bedacht en opgeschreven door Marieke de Beer (manager Marketing & Communicatie bij VKG), gepubliceerd in VVP 4 uitgeroepen tot winnaar.
“De winnende campagne is meer dan een goed verhaal”, aldus de juryvoorzitter. “Bovendien doet deze campagne meer dan het overbrengen van een boodschap. Goed uitgevoerd, is dit een campagne die inspireert en die adviseurs de mogelijkheid geeft om zelf mee te doen. Met eigen klanten. Daarmee kan deze campagne zorgen voor een olievlekwerking waarmee het imago van onze gehele branche verder verbetert. Het brengt de waarde van goed advies niet alleen onder de aandacht, het is de bewijsvoering ervan”, aldus Wiertsema.
Invalshoek van de campagne is ‘Pure verhalen van échte klanten bewijzen het belang van de lokale held’. De jury gelooft in storytelling als een krachtig middel om de meerwaarde van advies breed onder de aandacht te brengen. Bovendien zet goed uitgewerkte campagne de klant centraal en laat het de klant ook zelf aan het woord over de meerwaarde van advies. Krachtiger bewijs is er niet, aldus de jury.
Ook is de jury van mening dat de campagne meer doet dan het overbrengen van de boodschap. “De campagne inspireert. Adviseurs kunnen er zelf op aanhaken met hun eigen klanten. Die zelf vertellen wat vanuit hun beleving de waarde van advies is. ‘De Klant Vertelt’ kan zo een olievlak-werking krijgen waar de gehele branche beter van wordt. Een mooi voorbeeld van Leading by example. Het is ook de enige campagne die de meerwaarde van onafhankelijk advies over het voetlicht brengt bij simple risks. De verhalen verspreiden via social media is een goed idee”, aldus de jury, die zich nog wel afvroeg welke kanalen nog meer zouden kunnen worden ingezet om deze campagne tot een succes te maken en hoe de financiering geregeld kan worden.”
LOF VOOR ALLE INZENDINGEN
De jury was zeer te spreken over het niveau van alle inzendingen. Dit waren ze:
- NVHP: ‘Niet alleen het dak van uw woning verdient onderhoud’ (verschenen in VVP 1).
- Turien & Co.: 'De campagne NL adviseert’ (VVP 1).
- Scildon: ‘Onderscheid maken’ (VVP 2).
- Assuport: ’Samen zorgen voor positieve publiciteit’ (VVP 2).
- FVP: ‘Daar heb ik over nagedacht, hoor!’ (VVP 3).
- Adviesburau Kooiman & ’t Hooght: ‘En hoe nu verder…’ (VVP 3).
- Lloyds Bank: ‘Intermediaire financieel routeplanner’ (VVP 4).
- VKG: ‘De klant vertelt’, (VVP 4).
- MoneyView: ‘Onafhankelijk Financieel Spreekuur’ (VVP 5).
- Adviesbureau De Jong: ‘Beroepseer: trots op je vak’ (VVP 5).
Reactie toevoegen
Meer over
Nieuwe producten sorteren voor op einde overgangsperiode Wtp
Aanbieders van pensioenproducten zetten stappen richting het nieuwe pensioenstelsel, zo blijkt uit de Special Edition Pensioenen 2025 van MoneyView. Hoewel de overgangsperiode...
Winnaars VVP Advies Awards 2025: Boidin, De Goede, PMP en Gewoon bij Saskia
De vier winnaars van de VVP Advies Awards 2025 zijn: Gewoon bij Saskia (categorie Starters), PMP Duurzaam Verzekeren (Categorie Kleine kantoren), De Goede Financieel...
Hypotheken bewegen steeds nadrukkelijker mee met de consument. Producten die vroeger alleen op verzoek werden aangepast, reageren in toenemende mate automatisch...
Grande Finale Advies Award 2025 in beeld
Bekijk de video-impressie van Jeffrey Korte van de Grande Finale van de VVP Advies Award 2025 in de Rijkskwekerij te Baarn, de meest duurzame eventlocatie van Nederland. [object...
Turien & Co. geeft volmacht aan Loxxo
Turien & Co. is toegetreden tot de risicodragers van Loxxo. Door deze samenwerking kunnen fleetowners,leasemaatschappijen en adviseurs nu ook hun high-end...
Spaarrentetarieven stabiel in derde kwartaal
Na twee kwartalen van dalende spaarrentetarieven bij dagelijks opvraagbare spaarrekeningen (DOS) lijkt de dalende trend nu langzaamaan af te vlakken, aldus MoneyView....
Sterke pitches twaalf genomineerden Advies Award in beeld
De twaalf genomineerden van de VVP Advies Award 2025 gaven op 24 september bij gastheer BHB Dullemond een pitch van maximaal vier minuten over hun adviesonderneming....
Innovatie volgt de samenleving
(Uit katern Innovatieve Producten in VVP 3-2025) De samenleving ontwikkelt zich op allerlei vlakken en het kan niet anders of productontwikkeling en dienstverlening...
Ken je vak! VVP 3-2025: leren van Kifid-uitspraken hypotheken
Ken je vak! VVP 3-2025: leren van Kifid-uitspraken hypotheken. De samenvatting Hypotheken wordt u aangeboden door de NVHP. Adviseur is vrij in bepalen eigen...
(Paul Burger, Ansvar/Turien & Co., in Ken je vak! VVP 3-2025) De kassière vroeg me of het biologische of normale bananen waren en sloeg vervolgens de...










