VKG winnaar Adviescampagne 2019

Winnaar Adviescampagne VKG

De campagne ‘De klant vertelt’ van VKG is de winnaar van de VVP Adviescampagne 2019. Dit maakte juryvoorzitter en Adfiz-directeur Enno Wiertsema bekend tijdens de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst 2020 in Bussum. “De winnende campagne is haalbaar, betaalbaar en geeft op de best mogelijke manier aan wat de waarde van ons vak is”, aldus Wiertsema. De Award werd door hoofdredacteur Willem Vreeswijk van VVP uitgereikt aan Marieke de Beer van VKG.

‘Bedenk een impactvolle en betaalbare campagne om het belang en de meerwaarde van advies onder de aandacht te brengen bij een breed publiek.’ Dat was de vraag waarmee VVP de gehele sector in 2019 heeft uitgedaagd.

Afgelopen jaar ontving VVP tien inzendingen uit de markt. Alle campagnes zijn in VVP gepubliceerd en vervolgens beoordeeld door de jury, die naast Wiertsema bestaat uit Kalo Bagijn (Brand New Day), Ewald Bary (Lindenhaeghe) en merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije.

Na rijp juryberaad is de adviescampagne ‘De klant vertelt’, bedacht en opgeschreven door Marieke de Beer (manager Marketing & Communicatie bij VKG), gepubliceerd in VVP 4 uitgeroepen tot winnaar.

“De winnende campagne is meer dan een goed verhaal”, aldus de juryvoorzitter. “Bovendien doet deze campagne meer dan het overbrengen van een boodschap. Goed uitgevoerd, is dit een campagne die inspireert en die adviseurs de mogelijkheid geeft om zelf mee te doen. Met eigen klanten. Daarmee kan deze campagne zorgen voor een olievlekwerking waarmee het imago van onze gehele branche verder verbetert. Het brengt de waarde van goed advies niet alleen onder de aandacht, het is de bewijsvoering ervan”, aldus Wiertsema.

Invalshoek van de campagne is ‘Pure verhalen van échte klanten bewijzen het belang van de lokale held’. De jury gelooft in storytelling als een krachtig middel om de meerwaarde van advies breed onder de aandacht te brengen. Bovendien zet goed uitgewerkte campagne de klant centraal en laat het de klant ook zelf aan het woord over de meerwaarde van advies. Krachtiger bewijs is er niet, aldus de jury.

Ook is de jury van mening dat de campagne meer doet dan het overbrengen van de boodschap. “De campagne inspireert. Adviseurs kunnen er zelf op aanhaken met hun eigen klanten. Die zelf vertellen wat vanuit hun beleving de waarde van advies is. ‘De Klant Vertelt’ kan zo een olievlak-werking krijgen waar de gehele branche beter van wordt. Een mooi voorbeeld van Leading by example. Het is ook de enige campagne die de meerwaarde van onafhankelijk advies over het voetlicht brengt bij simple risks. De verhalen verspreiden via social media is een goed idee”, aldus de jury, die zich nog wel afvroeg welke kanalen nog meer zouden kunnen worden ingezet om deze campagne tot een succes te maken en hoe de financiering geregeld kan worden.”

LOF VOOR ALLE INZENDINGEN

De jury was zeer te spreken over het niveau van alle inzendingen. Dit waren ze:

Reactie toevoegen

 
Meer over
Spaarrente in 2020 nog verder gedaald

Spaarrente in 2020 nog verder gedaald

Hoewel het gemiddelde rentepercentage voor dagelijks opvraagbare spaarrekeningen (DOS) al lange tijderg laag staat, is dit gemiddelde in afgelopen jaar nog verder...

Allianz, TAF, Nh1816 en Scildon winnen Particuliere prijzen Adfiz Prestatie Onderzoek

Allianz, TAF, Nh1816 en Scildon winnen Particuliere prijzen Adfiz Prestatie Onderzoek

Allianz, Nh1816, Scildon en TAF hebben de particuliere prijzen weggesleept in het Adfiz Prestatie Onderzoek 2020. De winnaars per categorie: Particulier Schade:...

Michel van Elk lid RvC Scildon

Michel van Elk lid RvC Scildon

Michel van Elk is benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen van Scildon. Per gelijke datum is Van Elk ook benoemd tot lid van de RvC van Waard Leven en Waard...

De adviseur nog altijd op nummer 1

De adviseur nog altijd op nummer 1

Na zeventien jaar één van de bekende gezichten van Scildon te zijn geweest, beëindigt commercieel directeur Michel van Dam (62) per 1 januari...

Start up: Alexander Heidinga van Heidinga Financieel Advies

Start up: Alexander Heidinga van Heidinga Financieel Advies

(Startup, powered by VKG, in VVP 6-2020) Jonge professionals willen het vaak nét even anders doen dan hun voorgangers. Ze zoeken de grenzen op, leren met...

Ontgrijzen voor groen

Ontgrijzen voor groen

(Paul Burger, MVO-adviseur bij AnsvarIdéa, in Ken je vak! VVP 6-2020) Bijna de helft van de mensen met wie u om tafel zit staat open voor duurzaam verzekeren. Met...

Coronawinter kan pensioenbewustzijn vergroten

Coronawinter kan pensioenbewustzijn vergroten

(Column MoneyView door Dion van der Mooren in VVP 6-2020) Ondanks de hoopgevende berichten dat de eerste coronavaccins op korte termijn beschikbaar lijken te komen,...

Grote regionale verschillen in premie motorverzekering

Grote regionale verschillen in premie motorverzekering

Net als bij autoverzekeringen zijn er bij motorverzekeringen grote premieverschillen tussen de provincies, zo blijkt uit onderzoek door MoneyView (Special Item Tweewielerverzekeringen)....

Michel van Dam doneert bij afscheid 2500 euro aan Sherpa

Michel van Dam doneert bij afscheid 2500 euro aan Sherpa

Michel van Dam, commercieel directeur van Scildon, beëindigt na zeventien jaar werkzaam voor Scildon te zijn geweest, op 1 januari zijn loopbaan. Tijdens zijn...

Nu ook HypoBieb in MoneyView Advisa Hypotheken

Nu ook HypoBieb in MoneyView Advisa Hypotheken

MoneyView heeft adviseursapplicatie Advisa Hypotheken uitgebreid met de HypoBieb. In deze online bibliotheek staan acceptatiegidsen en algemene voorwaarden van nagenoeg...