VKG winnaar Adviescampagne 2019
De campagne ‘De klant vertelt’ van VKG is de winnaar van de VVP Adviescampagne 2019. Dit maakte juryvoorzitter en Adfiz-directeur Enno Wiertsema bekend tijdens de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst 2020 in Bussum. “De winnende campagne is haalbaar, betaalbaar en geeft op de best mogelijke manier aan wat de waarde van ons vak is”, aldus Wiertsema. De Award werd door hoofdredacteur Willem Vreeswijk van VVP uitgereikt aan Marieke de Beer van VKG.
‘Bedenk een impactvolle en betaalbare campagne om het belang en de meerwaarde van advies onder de aandacht te brengen bij een breed publiek.’ Dat was de vraag waarmee VVP de gehele sector in 2019 heeft uitgedaagd.
Afgelopen jaar ontving VVP tien inzendingen uit de markt. Alle campagnes zijn in VVP gepubliceerd en vervolgens beoordeeld door de jury, die naast Wiertsema bestaat uit Kalo Bagijn (Brand New Day), Ewald Bary (Lindenhaeghe) en merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije.
Na rijp juryberaad is de adviescampagne ‘De klant vertelt’, bedacht en opgeschreven door Marieke de Beer (manager Marketing & Communicatie bij VKG), gepubliceerd in VVP 4 uitgeroepen tot winnaar.
“De winnende campagne is meer dan een goed verhaal”, aldus de juryvoorzitter. “Bovendien doet deze campagne meer dan het overbrengen van een boodschap. Goed uitgevoerd, is dit een campagne die inspireert en die adviseurs de mogelijkheid geeft om zelf mee te doen. Met eigen klanten. Daarmee kan deze campagne zorgen voor een olievlekwerking waarmee het imago van onze gehele branche verder verbetert. Het brengt de waarde van goed advies niet alleen onder de aandacht, het is de bewijsvoering ervan”, aldus Wiertsema.
Invalshoek van de campagne is ‘Pure verhalen van échte klanten bewijzen het belang van de lokale held’. De jury gelooft in storytelling als een krachtig middel om de meerwaarde van advies breed onder de aandacht te brengen. Bovendien zet goed uitgewerkte campagne de klant centraal en laat het de klant ook zelf aan het woord over de meerwaarde van advies. Krachtiger bewijs is er niet, aldus de jury.
Ook is de jury van mening dat de campagne meer doet dan het overbrengen van de boodschap. “De campagne inspireert. Adviseurs kunnen er zelf op aanhaken met hun eigen klanten. Die zelf vertellen wat vanuit hun beleving de waarde van advies is. ‘De Klant Vertelt’ kan zo een olievlak-werking krijgen waar de gehele branche beter van wordt. Een mooi voorbeeld van Leading by example. Het is ook de enige campagne die de meerwaarde van onafhankelijk advies over het voetlicht brengt bij simple risks. De verhalen verspreiden via social media is een goed idee”, aldus de jury, die zich nog wel afvroeg welke kanalen nog meer zouden kunnen worden ingezet om deze campagne tot een succes te maken en hoe de financiering geregeld kan worden.”
LOF VOOR ALLE INZENDINGEN
De jury was zeer te spreken over het niveau van alle inzendingen. Dit waren ze:
- NVHP: ‘Niet alleen het dak van uw woning verdient onderhoud’ (verschenen in VVP 1).
- Turien & Co.: 'De campagne NL adviseert’ (VVP 1).
- Scildon: ‘Onderscheid maken’ (VVP 2).
- Assuport: ’Samen zorgen voor positieve publiciteit’ (VVP 2).
- FVP: ‘Daar heb ik over nagedacht, hoor!’ (VVP 3).
- Adviesburau Kooiman & ’t Hooght: ‘En hoe nu verder…’ (VVP 3).
- Lloyds Bank: ‘Intermediaire financieel routeplanner’ (VVP 4).
- VKG: ‘De klant vertelt’, (VVP 4).
- MoneyView: ‘Onafhankelijk Financieel Spreekuur’ (VVP 5).
- Adviesbureau De Jong: ‘Beroepseer: trots op je vak’ (VVP 5).
Reactie toevoegen
Meer over
Genomineerden VVP Advies Award 2025 stellen zich voor: Van Zessen Financiële Diensten
Jury en spotters hebben voor de zevende editie van de VVP Advies Award twaalf excellente advieskantoren genomineerd in vier categorieën. In aanloop naar de...
Genomineerden VVP Advies Award 2025 stellen zich voor: PMP
Jury en spotters hebben voor de zevende editie van de VVP Advies Award twaalf excellente advieskantoren genomineerd in vier categorieën. In aanloop naar de...
Genomineerden VVP Advies Award 2025 stellen zich voor: Adfise
Jury en spotters hebben voor de zevende editie van de VVP Advies Award twaalf excellente advieskantoren genomineerd in vier categorieën. In aanloop naar de...
Genomineerden VVP Advies Award 2025 stellen zich voor: Laurus Verzekeringen
Jury en spotters hebben voor de zevende editie van de VVP Advies Award twaalf excellente advieskantoren genomineerd in vier categorieën. In aanloop naar de...
Genomineerden VVP Advies Award 2025 stellen zich voor: Financieel Advies IJmond
Jury en spotters hebben voor de zevende editie van de VVP Advies Award twaalf excellente advieskantoren genomineerd in vier categorieën. In aanloop naar de...
Genomineerden VVP Advies Award 2025 stellen zich voor: Gewoon bij Saskia
Jury en spotters hebben voor de zevende editie van de VVP Advies Award twaalf excellente advieskantoren genomineerd in vier categorieën. In aanloop naar de...
De gemiddelde spaarrentes laten volgens MoneyView voor het derde kwartaal op rij een daling zien. Net als vorig kwartaal zijn het vooral de dagelijks opvraagbare...
Paarse krokodil is alive and kicking
(Pepijn van Kleef, MoneyView, in VVP 2-2025) Hier volgt een waar gebeurd verhaal. Ik wil graag een thuisbatterij. Niet alleen om mijn steentje bij te dragen aan...
En de twaalf genomineerden voor de VVP Advies Award 2025 zijn…
De jury van de VVP Advies Award 2025 heeft de namen bekend gemaakt van de meest klantgerichte advieskantoren van Nederland in de categorieën Kleine advieskantoren,...
Spotters en jury hebben genomineerden VVP Advies Award 2025 op het oog
De zoektocht naar beste advieskantoren van Nederland is in volle gang. Nadat de spotters (experts uit de haarvaten van het adviesvak) eerder al ruim 160 topkantoren...