VKG winnaar Adviescampagne 2019
De campagne ‘De klant vertelt’ van VKG is de winnaar van de VVP Adviescampagne 2019. Dit maakte juryvoorzitter en Adfiz-directeur Enno Wiertsema bekend tijdens de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst 2020 in Bussum. “De winnende campagne is haalbaar, betaalbaar en geeft op de best mogelijke manier aan wat de waarde van ons vak is”, aldus Wiertsema. De Award werd door hoofdredacteur Willem Vreeswijk van VVP uitgereikt aan Marieke de Beer van VKG.
‘Bedenk een impactvolle en betaalbare campagne om het belang en de meerwaarde van advies onder de aandacht te brengen bij een breed publiek.’ Dat was de vraag waarmee VVP de gehele sector in 2019 heeft uitgedaagd.
Afgelopen jaar ontving VVP tien inzendingen uit de markt. Alle campagnes zijn in VVP gepubliceerd en vervolgens beoordeeld door de jury, die naast Wiertsema bestaat uit Kalo Bagijn (Brand New Day), Ewald Bary (Lindenhaeghe) en merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije.
Na rijp juryberaad is de adviescampagne ‘De klant vertelt’, bedacht en opgeschreven door Marieke de Beer (manager Marketing & Communicatie bij VKG), gepubliceerd in VVP 4 uitgeroepen tot winnaar.
“De winnende campagne is meer dan een goed verhaal”, aldus de juryvoorzitter. “Bovendien doet deze campagne meer dan het overbrengen van een boodschap. Goed uitgevoerd, is dit een campagne die inspireert en die adviseurs de mogelijkheid geeft om zelf mee te doen. Met eigen klanten. Daarmee kan deze campagne zorgen voor een olievlekwerking waarmee het imago van onze gehele branche verder verbetert. Het brengt de waarde van goed advies niet alleen onder de aandacht, het is de bewijsvoering ervan”, aldus Wiertsema.
Invalshoek van de campagne is ‘Pure verhalen van échte klanten bewijzen het belang van de lokale held’. De jury gelooft in storytelling als een krachtig middel om de meerwaarde van advies breed onder de aandacht te brengen. Bovendien zet goed uitgewerkte campagne de klant centraal en laat het de klant ook zelf aan het woord over de meerwaarde van advies. Krachtiger bewijs is er niet, aldus de jury.
Ook is de jury van mening dat de campagne meer doet dan het overbrengen van de boodschap. “De campagne inspireert. Adviseurs kunnen er zelf op aanhaken met hun eigen klanten. Die zelf vertellen wat vanuit hun beleving de waarde van advies is. ‘De Klant Vertelt’ kan zo een olievlak-werking krijgen waar de gehele branche beter van wordt. Een mooi voorbeeld van Leading by example. Het is ook de enige campagne die de meerwaarde van onafhankelijk advies over het voetlicht brengt bij simple risks. De verhalen verspreiden via social media is een goed idee”, aldus de jury, die zich nog wel afvroeg welke kanalen nog meer zouden kunnen worden ingezet om deze campagne tot een succes te maken en hoe de financiering geregeld kan worden.”
LOF VOOR ALLE INZENDINGEN
De jury was zeer te spreken over het niveau van alle inzendingen. Dit waren ze:
- NVHP: ‘Niet alleen het dak van uw woning verdient onderhoud’ (verschenen in VVP 1).
- Turien & Co.: 'De campagne NL adviseert’ (VVP 1).
- Scildon: ‘Onderscheid maken’ (VVP 2).
- Assuport: ’Samen zorgen voor positieve publiciteit’ (VVP 2).
- FVP: ‘Daar heb ik over nagedacht, hoor!’ (VVP 3).
- Adviesburau Kooiman & ’t Hooght: ‘En hoe nu verder…’ (VVP 3).
- Lloyds Bank: ‘Intermediaire financieel routeplanner’ (VVP 4).
- VKG: ‘De klant vertelt’, (VVP 4).
- MoneyView: ‘Onafhankelijk Financieel Spreekuur’ (VVP 5).
- Adviesbureau De Jong: ‘Beroepseer: trots op je vak’ (VVP 5).
Reactie toevoegen
Meer over
Premies overlijdensrisicoverzekeringen stabiliseren
Na twintig jaar van dalende premies lijkt de markt voor overlijdensrisicoverzekeringen (ORV) tot rust te zijn gekomen. Dat blijkt uit onderzoek door MoneyView. Jarenlang...
(Partner in kennis Turien & Co. in VVP 5-6 2024) Als er verzekeringen zijn waarbij adviseurs écht waarde kunnen toevoegen voor hun klanten, dan zijn...
MoneyView: spaarrentetarieven in 2024 gedaald
Na de enorme stijging in 2023 van de spaarrentetarieven, liet 2024 een ander beeld zien, aldus de Spaarrente Barometer, vierde kwartaal 2024 van MoneyView. "Bij...
Thuiswerken beperkt of zelfs niet gedekt
Zakelijke schadeverzekeringen bieden beperkt dekking op thuiswerklocaties, zo blijkt uit onderzoek van MoneyView. Het bureau: “Van de dertien onderzochte inventarisverzekeringen...
Nominaties 'Duurzame ontwikkeling' Adfiz Prestatie Onderzoek 2025
AnsvarIdéa/Turien, De Goudse en Nationale-Nederlanden zijn genomineerd in categorie Duurzame ontwikkeling van het Adfiz Prestatie Onderzoek 2025. Nominatie...
VVP Advies Award 2024 voor toekomst-bouwer du Gardijn
(Uit VVP 5-6 2024) Advieskantoor du Gardijn is de publiekswinnaar van de VVP Advies Award 2024. Het kantoor kreeg de meeste stemmen in de finaleronde. Nieuw in...
(Björn Jalving, Turien & Co,, in Ken je vak! VVP 5-6 2024) In de media wordt regelmatig gediscussieerd over het beleggingsbeleid van verzekeraars. En...
(Richard Joustra, MoneyView, in VVP 5-6 2024) Het wordt tijd dat voor de reisverzekering de uitzonderingspositie wordt aangepast en dat zij gewoon net als andere...
Pensioenproducten lopen sterk uiteen na invoering Wtp
De invoering van de Wtp heeft geleid tot verschillen in hoe pensioenaanbieders hun producten tot dusver hebben aangepast. Dit blijkt uit de nieuwste Special Edition...
Publicatie richtinggevende uitspraken Kifid door NVHP
De Nederlandse Vereniging van Hypothecair Planners (NVHP) heeft ten behoeve van haar leden een publicatie uitgebracht met richtinggevende uitspraken die de Geschillencommissie...