VVP-poll: adviseur informeert klant onvoldoende over dienstverlening

Discussie

Stem HIER op de nieuwe VVP-poll: adviseur informeert klant onvoldoende over dienstverlening. Aanleiding voor de stelling is het onderzoek door Guideology, waaruit zou blijken dat adviseurs klanten van schadeverzekeringen (want daar gaat het rapport over) beter kunnen informeren over hun werkzaamheden. Die informatie is helemaal belangrijk nu actieve provisietransparantie bij nieuwe particuliere schadeverzekeringen geldt. Wat vindt u? Laat uw stem weer horen!

Uitslag vorige poll

De vorige poll was: overheid weer kosten toezicht laten betalen. Daar was 88 procent van 111 stemmers het mee eens. Te vrezen valt dat het nieuwe kabinet naar deze uitslag geen oren gaat hebben... Maar niet geschoten is altijd mis.

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Berend Tooms - Tooms Beheer 15 oktober 2024

Ik had het eea en de website al eens doorgeakkerd. Conclusie: Gun iedereen een boterham, zelfs met dik beleg, maar veel, ik vermoed alles op dit vlak kan je zelf, op je eigen en door je klant herkende manier. Niet(s) nieuw(s), maar het behoeft zeker aandacht, blijvend. Vertel wat je doet en doe dat vervolgens dan ook. Heb en houd contact met je relaties of neem er soms afscheid van als je dat niet kunt/lukt. Als jouw klanten je alleen van de factuur kennen of zelfs dat niet, dat zijn er best veel ben ik bang, wordt het tijd om je zorgen te maken. Dat gebeurt vaak niet bij de helden die in de VVP voorbijkomen. Dat risico ligt meer bij de kolossen waar steeds vaker de klant op een mijn/hun-omgeving aangesloten wordt. Die klanten wilden (willen) een adviseur, niet een soort verzekeraar op behoorlijke afstand. Herkend en gekend worden.

Kees Bergman - Kees Bergman Verz. Hyp Pens. 15 oktober 2024

Zijn er bijzondere krachten aan de gang, die vinden dat dit soort stellingen nu ineens hot zijn? We zijn nog geeneens uitgediscussieerd over het onderzoek door guideologie. . Zie de goede commentaren bij dit kleine ( tendentieuze) artikel.

Meer over
VVP-poll: Verbond pleit terecht voor een periodieke financiële APK

VVP-poll: Verbond pleit terecht voor een periodieke financiële APK

Doe HIER weer mee met de nieuwe VVP-poll: Verbond pleit terecht voor een periodieke financiële APK. Onderzoek in opdracht van het Verbond van Verzekeraars heeft...

VVP-poll: alsnog werk maken van publiek-private verzekeringsoplossing overstroming grote rivieren

VVP-poll: alsnog werk maken van publiek-private verzekeringsoplossing overstroming grote rivieren

De VVP-poll is dit keer 'Alsnog werk maken van publiek-private verzekeringsoplossing overstroming grote rivieren'. Doe weer mee en stem! Dat kan HIER. De stelling...

VVP-poll: waanidee dat consumenten het allemaal makkelijk zelf kunnen en willen

VVP-poll: waanidee dat consumenten het allemaal makkelijk zelf kunnen en willen

De nieuwe VVP-poll is ontleend aan de jongste maandcolumn van Adfiz-directeur Enno Wiertsema, die het een waanidee noemde dat consumenten hun financiële zaken...

VVP-stelling: financieel advies gaat over meer dan alleen geld

VVP-stelling: financieel advies gaat over meer dan alleen geld

De nieuwe VVP-poll ('Financieel advies gaat over meer dan alleen geld') haakt aan bij een uitspraak van Adfiz-voorzitter Roger van der Linden tijdens de viering...

VVP-poll: 'Ik heb actieve provisietransparantie al ingeregeld'

VVP-poll: 'Ik heb actieve provisietransparantie al ingeregeld'

Actieve provisietransparantie, het komt er snel aan. Vandaar de nieuwe VVP-poll: 'Ik heb actieve provisietransparantie al ingeregeld'. Doe weer mee en stem. Dat...