VVP-poll: klimaat standaard in opleidingspakket verzekeringsadviseur

Stelling van de week megafoon 2019

Zestig procent van de respondenten was het vorige week niet eens met de stelling 'De financiële sector dienst zich actiever op te stellen bij het verduurzamen van de samenleving'.  Een ruime meerderheid dus.  En dat in een week waarin de urgentie van de klimaatproblematiek alleen maar duidelijker werd, zo aan de vooravond van de klimaattop in Glasgow. De vraag lijkt dus meer te zijn: wie moet feitelijk in actie komen?

We blijven met de nieuwe stelling in deze sfeer. Je kunt je niet verantwoordelijk voelen voor de verduurzaming van de samenleving, maar misschien is vakkennis over verduurzaming en klimaat wel cruciaal in het adviesvak. Vandaar de stelling: 'Klimaat moet standaard in opleidingspakket verzekeringsadviseur komen'.  Een stelling ingegeven door Timo Brinkman, Beleidsadviseur Klimaat bij het Verbond van Verzekeraars,  die vindt dat er standaard aandacht moet komen voor het klimaat in opleidingen voor verzekeringsadviseurs. Hij zei dit in een interview naar aanleiding van het AFM-rapport ‘De invloed van klimaatverandering op schadeverzekering’.

We zijn benieuwd naar uw mening. Klik HIER om te stemmen.

Een hele fijne week toegewenst.

 

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
VVP-poll: 2024 belooft een goed adviesjaar te worden

VVP-poll: 2024 belooft een goed adviesjaar te worden

Onzekerheid, hectiek, chaos, polarisatie. Het zijn en blijven onzekere en ondefinieerbare tijden. Juist in dergelijke tijden wordt de rol van de adviseur alleen...

VVP-poll: 'Consolidatie financieel adviseurs gaat in 2024 onverminderd door'

VVP-poll: 'Consolidatie financieel adviseurs gaat in 2024 onverminderd door'

Tweederde (67 procent) was het oneens met de afgelopen VVP-stelling 'Financieel dienstverleners onderschatten risico klimaatverandering'. Dan is de volgende vraag:...

VVP-poll: financieel dienstverleners onderschatten risico klimaatverandering

VVP-poll: financieel dienstverleners onderschatten risico klimaatverandering

Het Nederlandse bedrijfsleven beschouwt cybercriminaliteit als de grootste risico van deze tijd, gevolgd door bedrijfsstilstand, het tekort aan arbeidskrachten en...

VVP-poll: 'AFM moet harder optreden tegen advieskantoren die regels overtreden'

VVP-poll: 'AFM moet harder optreden tegen advieskantoren die regels overtreden'

Er werd afgelopen week volop gestemd op de stelling 'Actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn'. Een meerderheid van 65 procent...

VVP-poll: actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn

VVP-poll: actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn

"Actieve provisietransparantie is nog steeds nergens voor nodig, maar als het dan toch komt biedt het de financieel adviseur een uitgelezen kans om zijn waarde tegenover...

VVP-poll: adviessector én overheid moeten zorgen voor jaarlijkse financiële APK voor alle Nederlanders

VVP-poll: adviessector én overheid moeten zorgen voor jaarlijkse financiële APK voor alle Nederlanders

“Zowel de AFM als DNB roepen op tot samenwerking binnen de sector en de overheid en stimuleren de introductie van een persoonlijk financieel onderhoud om handelingsperspectief...

VVP-poll:  invoering actieve provisietransparantie binnen half jaar is geen probleem.

VVP-poll: invoering actieve provisietransparantie binnen half jaar is geen probleem.

Actieve provisietransparantie gaat er nu snel van komen. Dat zegt Adfiz: "Na jaren van discussie met de minister, de Tweede Kamer en alle stakeholders over de vormgeving...

VVP-poll:  'Adviesbegrip uitbreiden naar beheerfase'

VVP-poll: 'Adviesbegrip uitbreiden naar beheerfase'

Adfiz pleit ervoor dat het adviesbegrip moet worden uitgebreid naar de beheerfase.  Adfiz schrijft onder meer: " Als het Wft adviesbegrip niet voor de beheerfase...

VVP-poll: hoogste tijd voor charmeoffensief van adviseurs richting consument.

VVP-poll: hoogste tijd voor charmeoffensief van adviseurs richting consument.

Uit onderzoek van het ministerie van Financiën blijkt dat consumenten angst hebben voor financieel adviseurs. De minister wilde achterhalen waarom consumenten...

"Zorgen om te complexe communicatie door toezicht op duurzaamheidclaims"

"Zorgen om te complexe communicatie door toezicht op duurzaamheidclaims"

Te veel nadruk op het doen van zeer precieze duurzaamheidsclaims leidt tot complexe communicatie die veel deelnemers eerder zal afschrikken dan bereiken. Dat stelt...