VVP-poll: Merk RegioBank moet behouden blijven

Discussie feedback via Pixabay

Doe HIER weer mee met de nieuwe VVP-poll: 'Merk RegioBank moet behouden blijven'. De Volksbank maakte onlangs bekend toe te willen naar één merknaam. Dat zou betekenen dat een door veel financieel adviseurs op handen gedragen merk als RegioBank verdwijnt. Jammer of niet?

Uitslag vorige poll

De vorige stelling was: 'Goed dat Interpolis schade door niet-handsfree bellen niet langer dekt'. Daar was 74 procent van 112 stemmers het mee eens. Interpolis lijkt dus het goede voorbeeld te geven, benieuwd of andere verzekeraars nu volgen.

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Sander Klomberg - Paul Klomberg Assurantiën 29 november 2024

De discussie rondom de positionering van de Volksbank en de keuze voor een overkoepelende naam is begrijpelijk, maar als we kijken naar de unieke identiteit en de waarden die de Volksbank wil uitstralen, is RegioBank zonder twijfel de beste keuze. Hier zijn enkele redenen: Klantvriendelijkheid staat voorop RegioBank is al jarenlang de meest klantvriendelijke bank van Nederland. Deze reputatie sluit naadloos aan bij het imago van een bank die dichtbij mensen wil staan en een positieve impact op de buurt wil maken. Dit onderscheidt RegioBank van andere merken zoals SNS, ASN, en BLG. Buurtzaam en regionaal De Volksbank benadrukt haar rol als "buurtzame bank" en wil een goede regionale spreiding waarborgen. De naam "RegioBank" weerspiegelt deze visie perfect. Het benadrukt de aanwezigheid in lokale gemeenschappen en de betrokkenheid bij regionale behoeften. Huidige associaties met andere merken SNS: Ondanks verbeteringen draagt SNS nog steeds de herinnering aan de redding door de staat. Dit kan de perceptie bij klanten negatief beïnvloeden. ASN Bank: Een sterke naam binnen duurzaam beleggen, maar functioneert vooral als internetbank en mist de fysieke nabijheid die de Volksbank nastreeft. BLG: Duidelijk gepositioneerd als hypotheekmerk en minder relevant voor bredere financiële dienstverlening. Bij een eventuele samenvoeging van de sterke punten van alle merken, zoals de brede productportefeuille van SNS, de duurzame expertise van ASN, en de hypotheekspecialisatie van BLG, biedt RegioBank een ideale overkoepelende naam. De naam benadrukt toegankelijkheid voor alle regio's en verbindt de voordelen van alle labels in één sterk merk. Als de Volksbank echt wil investeren in een toekomst waarin ze lokaal, klantvriendelijk en betekenisvol blijft, is RegioBank de naam die deze missie het beste uitdraagt. Het is een merk dat al bewezen heeft te passen bij de waarden van haar klanten en zich kan ontwikkelen tot dé bank van de regio's, voor iedereen.

Chantal Reijnders-Waeijen - Leenders & Gielen Adviseurs 29 november 2024

Regiobank naam moet behouden blijven!

Joan Bekx - Veldsink-Bekx & RegioBank 28 november 2024

We komen allemaal van SNS / Regiobank. Daar kunnen we ook naar terug. 1 bank met de beste UPS’s van beide merken. Het is belangrijk dat de SNS / RegioBank klanten en medewerkers heel snel weer het vertrouwen hebben en houden.

Dennis Wilkens Wilkens & Partners - Wilkens & Partners Financiële Dienstverlening B.V. 27 november 2024

Als het afhangt van het bedieningsconcept tussen beide merken die aansluiting heeft met de eindklant, vinden wij dat RegioBank een sterkere naam heeft. Dat blijkt uit het feit dat RegioBank 8 jaar op rij de beste bank is gebleken. Dat valt niet te negeren. We hopen van harte dat de kracht van alle afzonderlijke Volksbank merken gecombineerd worden. Dat lijkt me voor de medewerkers van de afzonderlijke banken ook prettig en niet te vergeten voor de eindklanten. Verder benoem ik dat zelfstandige adviseurs gevraagd worden om zich actief te mengen in de omgeving. Dat levert punten op voor de "vrijwillig/verplichte" buurtzaamheid activiteiten. Op die manier waarborgt RegioBank dat er activiteiten "voor de buurt" op gang komen en daar kleeft een financiële beloning aan vast. In tijden van polarisatie, cybercriminaliteit en eenzaamheid brengt deze maatschappelijke inmenging echt toegevoegde waarde. BLG Wonen wordt te weinig genoemd, maar is wat ons betreft de motor op hypotheekgebied in het kader van kennis en ervaring. Daar hebben zowel SNS als RegioBank veel aan te danken. Het vasthouden van goede medewerkers hebben ze bij BLG Wonen goed op orde en dat blijkt de sleutel te zijn voor succes. Wij zijn er klaar voor om ons aan te passen. Met vr. groet, Dennis Wilkens, zelfstandig Adviseur RegioBank Dronten

Annette Van Rooij - n.v.t 27 november 2024

Ik heb persoonlijk de voorkeur voor de SNS boven RegioBank: SNS is de betere modernere formule want vind de volgende verschillen belangerij: want bij sns kan je vanuit de bank app chatten met je sns kantoor bij regiobank niet. bij sns kan je bij iedere winkel binnen stappen bij regiobank alleen bij je eigen adviseur. bij sns kan je laagdrempelig via de geldmaat cash storten bij regionbank aleen als je adviseur een kas functie heeft. sns winkel verkopen allemaal dezelfde diensten en zijn hetzelfde, bij regiobank is ieder kantoor anders met andere diensten en werkwijzen bij sns krijg je bij iedere winkel dezelfde verzekeringen en de regiobank bij ieder kantoor andere verzekeringen afhankelijk van de werkwijze van adviseur

Bennie Heller - Heller & Heller Financiële Diensten B.V. 27 november 2024

De naam RegioBank straalt laagdrempeligheid uit. Het is belangrijk dat een bank toegankelijk blijft voor een groot publiek. De behoefte is meer aanwezig dan gesteld wordt door andere grootbanken.

Meer over
VVP-poll: stop met verzekeren klimaatdestructieve bedrijven

VVP-poll: stop met verzekeren klimaatdestructieve bedrijven

Doe HIER weer mee met de nieuwe VVP-poll: stop met verzekeren klimaatdestructieve bedrijven. De stelling is naar aanleiding van een uitspraak van Dennis van der...

VVP-poll: Verbond pleit terecht voor een periodieke financiële APK

VVP-poll: Verbond pleit terecht voor een periodieke financiële APK

Doe HIER weer mee met de nieuwe VVP-poll: Verbond pleit terecht voor een periodieke financiële APK. Onderzoek in opdracht van het Verbond van Verzekeraars heeft...

VVP-poll: adviseur informeert klant onvoldoende over dienstverlening

VVP-poll: adviseur informeert klant onvoldoende over dienstverlening

Stem HIER op de nieuwe VVP-poll: adviseur informeert klant onvoldoende over dienstverlening. Aanleiding voor de stelling is het onderzoek door Guideology, waaruit...

VVP-poll: alsnog werk maken van publiek-private verzekeringsoplossing overstroming grote rivieren

VVP-poll: alsnog werk maken van publiek-private verzekeringsoplossing overstroming grote rivieren

De VVP-poll is dit keer 'Alsnog werk maken van publiek-private verzekeringsoplossing overstroming grote rivieren'. Doe weer mee en stem! Dat kan HIER. De stelling...

VVP-poll: waanidee dat consumenten het allemaal makkelijk zelf kunnen en willen

VVP-poll: waanidee dat consumenten het allemaal makkelijk zelf kunnen en willen

De nieuwe VVP-poll is ontleend aan de jongste maandcolumn van Adfiz-directeur Enno Wiertsema, die het een waanidee noemde dat consumenten hun financiële zaken...

VVP-stelling: financieel advies gaat over meer dan alleen geld

VVP-stelling: financieel advies gaat over meer dan alleen geld

De nieuwe VVP-poll ('Financieel advies gaat over meer dan alleen geld') haakt aan bij een uitspraak van Adfiz-voorzitter Roger van der Linden tijdens de viering...

VVP-poll: 'Ik heb actieve provisietransparantie al ingeregeld'

VVP-poll: 'Ik heb actieve provisietransparantie al ingeregeld'

Actieve provisietransparantie, het komt er snel aan. Vandaar de nieuwe VVP-poll: 'Ik heb actieve provisietransparantie al ingeregeld'. Doe weer mee en stem. Dat...