VVP-poll: verzekeraars moeten harder lopen voor overstromingsverzekering

Discussie

Bijna een gelijkspel, leverde de VVP-poll van afgelopen week op ('Overnamegolf in adviessector is doodsteek voor de onafhankelijke local heroes'). Maar een lichte meerderheid (53 procent van 204 stemmers) was het met de stelling oneens. Laten we hopen dat de 47 procent die het met de stelling eens was het niet bij het rechte end hebben.

Dramatische wateroverlast in het zuiden van Nederland. Niet voor het eerst. Maar iedere keer de vraag wat is er nou precies wel gedekt onder de verzekering en wat niet. Wordt het niet eens tijd voor een duidelijke overstromingsverzekering. Vandaar de nieuwe stelling: 'Verzekeraars moeten harder lopen voor overstromingsverzekering'. Doe weer mee en stem! Dat kan HIER.

Weer een goede week gewenst!

Reactie toevoegen

 

Reacties

Gerda - n.v.t. 16 juli 2021

Hah... 2 vliegen in een klap! 1. 'Overnamegolf in adviessector is doodsteek voor de onafhankelijke local heroes' en 2. 'verzekeraars moeten harder lopen voor overstromingsverzekering' 1. wat is het verschil tussen een onafhankelijke local-hero en een landelijke-hero? Ik heb mijn verzekeringspolissen lopen bij provinciale tussenpersoon en onlangs vernam ik dat deze tussenpersoon zijn hele bedrijf - en nogmaals zijn hele bedrijf - verkocht heeft aan Heinenoord waarvan -zoals bekend - de investeerder op haar beurt het overgrote deel van de aandelen verkocht heeft aan Nat Ned. Feit blijft dat deze tussenpersoon enerzijds gewoon een onafhankelijke local hero blijft, maar anderzijds evengoed een 'onafhankelijke landelijke hero is te noemen. ............... Stel, ik heb een zakelijke polis bij Nat.Ned, contractsduur 1/1/2021 tot 1/1/2022, en nu wil ik muteren in deze polis. Dit meld ik bij mijn 'locale' en 'landelijke' hero, en vervolgens krijg ik de melding van deze tussenpersoon: Nationale Nederlanden heeft een nieuw systeem met als gevolg dat zij niet kan muteren in deze polis met contractsduur 1/1-2021 tm 1/1-2021. Nat Ned is voornemens deze polis te royeren, en biedt een nieuwe verzekering aan met nieuwe contractsduur van 1/7-2021 tm 1/7-2022.. Tevens wijzigt Nat Ned de gespecialiseerde polisvoorwaarden X in de standaardvoorw. Y. a. of mijn tussenpersoon nu een local hero is of een landelijke hero, mijn tussenpersoon accepteert dit voorstel blindelings en biedt ons deze nieuwe polis aan onder het mom: wij 'locale' en 'landelijke' hero kunnen het beleid van de verzekeraar en hebben het maar te accepteren! Dus ging ik als voormalig local-hero, maar vooral als MKB-er met een standaard rechtskennis, vanmorgen op onderzoek uit. Inderdaad, NN heeft een nieuw systeem .. inderdaad, Nat Ned behoudt zich het recht om bij mutaties de lopende contracten te royeren .. Op mijn stelling dat Nat Ned - evenals mijn tussenpersoon - mij nooit een nieuwe polis met algemene voorwaarden had mogen aanbieden - daar bovenop mij niet eens gewaarschuwd heeft voor die nieuwe polisvoorwaarden - antwoordde de NN-medewerker, dat zij de tussenpersonen daarvan in kennis heeft gesteld. Wel zei de medewerker, dat deze polisvoorwaarden in mijn geval niet slechter mochten zijn dan de oorspronkelijke voorwaarden. Hoezo zou ik als verzekerde ooit kunnen claimen, waar Nat Ned mijn oude contract nu royeert en ik per 1 juli 2021 een nieuw contract zou accepteren: polisvoorwaarden Y en nieuw eenjarig contract. Terzake: 'Overnamegolf in adviessector is doodsteek voor de onafhankelijke local heroes' Het is uberhaupt niet mogelijk om een 'hero' adviseur-bemiddelaar te zijn in verzekeringsland, de enige die een 'hero' kan zijn, is de insider-consument: immers, een tussenpersoon moet vrezen voor zijn portefeuille als hij teveel spatjes heeft, anders dan 'landelijke' tussenpersonen/volmachten met eigen polissen. 2. Stelling 'verzekeraars moeten harder lopen voor overstromingsverzekering' is toch totaal niet relevant wat de burger vindt: Verzekeraars naaien toch sowieso en al dan niet in samenspraak met het ministerie van Financiën, Ministerie van Sociale Zaken etc. etc. hun eigen naadje.

Meer over
VVP-poll: bedenktijd bij aankoop woning verlengen naar veertien dagen

VVP-poll: bedenktijd bij aankoop woning verlengen naar veertien dagen

Het is weer tijd voor een nieuwe VVP-poll. De NVHP wijst er op dat iemand die online een koelkast koopt veertien dagen bedenktijd heeft tegen drie dagen bij de aankoop...

VVP poll: omdat een persoonlijk pensioenplan cruciaal wordt onder de Wtp ga ik mijn klanten proactief benaderen.

VVP poll: omdat een persoonlijk pensioenplan cruciaal wordt onder de Wtp ga ik mijn klanten proactief benaderen.

De stelling van komende week luidt: 'Omdat een persoonlijk pensioenplan cruciaal wordt onder de Wtp ga ik mijn klanten proactief benaderen'. Deze stelling is ingegeven...

VVP-poll: adviseur aansprakelijk voor fout in adviessoftware

VVP-poll: adviseur aansprakelijk voor fout in adviessoftware

Een ruime meerderheid (68 procent) was het eens met de VVP-stelling ‘Actieve provisietransparantie gaat adviseur omzet kosten’. Met 374 stemmers mag...

VVP-poll: actieve provisietransparantie gaat adviseur provisie-omzet kosten

VVP-poll: actieve provisietransparantie gaat adviseur provisie-omzet kosten

Een ruime meerderheid (82 procent) was het eens met de VVP-stelling 'Personalised pricing draagt nu al bij aan onverzekerbaarheid van consumenten met een hoger risico'....

VVP-poll: personalised pricing draagt nu al bij aan onverzekerbaarheid van consumenten met een hoger risico.

VVP-poll: personalised pricing draagt nu al bij aan onverzekerbaarheid van consumenten met een hoger risico.

Maar liefst 93 procent van de 200 respondenten was het eens met de stelling van afgelopen week: 'Regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang'. Duidelijk dat...

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

"Als ik vandaag met leden spreek dan is de meest gehoorde klacht de enorme tijd die verloren gaat aan het voldoen aan regels en aan administratieve verplichtingen....

VVP-poll: adviseurs onderschatten hun rol in de nieuwe Pensioenwet.

VVP-poll: adviseurs onderschatten hun rol in de nieuwe Pensioenwet.

De Wet toekomst pensioenen is sinds 1 juli 2023 van kracht. Er verandert heel veel voor pensioenfondsen (die nog tot 1 januari 2028 de tijd hebben om over te gaan...

VVP-poll: 2024 belooft een goed adviesjaar te worden

VVP-poll: 2024 belooft een goed adviesjaar te worden

Onzekerheid, hectiek, chaos, polarisatie. Het zijn en blijven onzekere en ondefinieerbare tijden. Juist in dergelijke tijden wordt de rol van de adviseur alleen...

VVP-poll: 'Consolidatie financieel adviseurs gaat in 2024 onverminderd door'

VVP-poll: 'Consolidatie financieel adviseurs gaat in 2024 onverminderd door'

Tweederde (67 procent) was het oneens met de afgelopen VVP-stelling 'Financieel dienstverleners onderschatten risico klimaatverandering'. Dan is de volgende vraag:...

VVP-poll: financieel dienstverleners onderschatten risico klimaatverandering

VVP-poll: financieel dienstverleners onderschatten risico klimaatverandering

Het Nederlandse bedrijfsleven beschouwt cybercriminaliteit als de grootste risico van deze tijd, gevolgd door bedrijfsstilstand, het tekort aan arbeidskrachten en...