VVP-poll: waanidee dat consumenten het allemaal makkelijk zelf kunnen en willen
De nieuwe VVP-poll is ontleend aan de jongste maandcolumn van Adfiz-directeur Enno Wiertsema, die het een waanidee noemde dat consumenten hun financiële zaken allemaal makkelijk zelf kunnen en willen regelen. Wat vindt u? Doe mee en stem, dat kan HIER.
Kinderen geen fatbike geven
Zelden was een uitslag zo duidelijk als bij de laatste poll ('De Vereende heeft gelijk, kinderen geen fatbike geven'). Van 178 stemmers was 94 procent het met de stelling eens.
Reactie toevoegen
Reacties
Berend Tooms - Tooms Beheer 17 juli 2024
Misschien is het geen kwestie van willen of kunnen, het is meer of het nog aangeboden wordt. Inmiddels is bij veel kolossen het zicht op wie of wat hun klant is allang verdwenen. Tienduizenden of zelfs nog veel meer in de computer (vroeger boeken) en geen idee wie of wat er achter zit. Geen capaciteit voor en misschien wat cru…. geen interesse in. Wanneer was het laatste inhoudelijke en persoonlijke adviesmoment? Als dat al vastgelegd is. Dan ook geen verbazing als de volgende generatie niet meer aanklopt voor advies en zich rechtstreeks ergens meldt. Ze kunnen wellicht niet en willen, afgezien van de verplichte verzekeringen, vaak ook niet. Tot ze er met hun oren bijgetrokken worden. Zoals dat ooit heel gebruikelijk was in de tijd van RVS, Tiel Utrecht, Victoria Vesta etc en de vele nog kleinere, ooit oneerbiedig papa-mama genoemde kantoren. De laatste groep, vaak (iets) groter inmiddels en soms veel uitbesteed (worden door aanbieders niet meer gezien) bestaat nog steeds. Die hoeven/-den zich geen zorgen te maken over klantbeheer, die waren van zichzelf al actief. Maar een (vaak volmacht) kolos met 100.000 klanten en veel meer gedraagt (gedroeg) zich vaak (doorgaans) als verzekeraar. Heeft nu een help jezelf omgeving en reageert als er een piepje gehoord wordt. Kan ook bijna niet anders. Maar onbekend maakt onbemind en zie dat nog maar eens gedraaid te krijgen. Zoals ik ooit in de VVP schreef…. het intermediair is gemoderniseerd en op de goede weg. Gemoderniseerd zeker, maar op de goede weg? Ik ben bang dat de klant in veel gevallen tevergeefs op een bus of tram staat te wachten.
Meer over
VVP-poll: Merk RegioBank moet behouden blijven
Doe HIER weer mee met de nieuwe VVP-poll: 'Merk RegioBank moet behouden blijven'. De Volksbank maakte onlangs bekend toe te willen naar één merknaam....
VVP-poll: stop met verzekeren klimaatdestructieve bedrijven
Doe HIER weer mee met de nieuwe VVP-poll: stop met verzekeren klimaatdestructieve bedrijven. De stelling is naar aanleiding van een uitspraak van Dennis van der...
VVP-poll: Verbond pleit terecht voor een periodieke financiële APK
Doe HIER weer mee met de nieuwe VVP-poll: Verbond pleit terecht voor een periodieke financiële APK. Onderzoek in opdracht van het Verbond van Verzekeraars heeft...
VVP-poll: adviseur informeert klant onvoldoende over dienstverlening
Stem HIER op de nieuwe VVP-poll: adviseur informeert klant onvoldoende over dienstverlening. Aanleiding voor de stelling is het onderzoek door Guideology, waaruit...
VVP-poll: alsnog werk maken van publiek-private verzekeringsoplossing overstroming grote rivieren
De VVP-poll is dit keer 'Alsnog werk maken van publiek-private verzekeringsoplossing overstroming grote rivieren'. Doe weer mee en stem! Dat kan HIER. De stelling...
VVP-stelling: financieel advies gaat over meer dan alleen geld
De nieuwe VVP-poll ('Financieel advies gaat over meer dan alleen geld') haakt aan bij een uitspraak van Adfiz-voorzitter Roger van der Linden tijdens de viering...
VVP-poll: 'Ik heb actieve provisietransparantie al ingeregeld'
Actieve provisietransparantie, het komt er snel aan. Vandaar de nieuwe VVP-poll: 'Ik heb actieve provisietransparantie al ingeregeld'. Doe weer mee en stem. Dat...