VVP-special: actief klantbeheer geen last maar lust

Actief klantbeheer, zie het niet als een last maar een lust waar zowel klant als adviseur beter van worden. Dat is de boodschap van de VVP-special Actief Klantbeheer. Voorzitter Marieke van Zuien van de Stichting Actief Klantbeheer, waar ook VVP bij is aangesloten, noemt het belangrijk actief klantbeheer collectief te stimuleren. Maar er is geen enkele reden om niet nu al actief klantbeheer op te pakken als individueel kantoor. Begin er vooral gewoon mee, zoals financieel planner André Feijs zegt. “Actief klantbeheer hoort bij je professionaliteit als financiële coach en expert”, aldus de rondetafel met kennispartners.
In de special veel praktijktips en artikelen van onder meer financieel adviseur Chris de Bruin (‘Zorgplicht start waar zorgwil tekortschiet’), advocaat Robin van Beem (‘Maak duidelijke afspraken met de klant over de doorlopende dienstverlening’) en Michel Ligtlee van Vereniging Eigen Huis (‘Juist bestaande klanten kunnen nu extra aandacht gebruiken door de gestegen vaste laten’).
Reactie toevoegen
Meer over
(Uit VVP 5-2021) “Klantbeheer doe je altijd actief en is de basis van je onderneming. Door de groei in klanten zijn we gegroeid met adviseurs. We hebben...
Kort op de bal biedt voordelen voor klant én kantoor
(Uit VVP 5-2021) “Als je kort op de bal speelt, loopt de klant niet onnodig lang risico; of blijven zijn lasten niet onnodig lang te hoog. Je creëert...
Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen
"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...
Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!
Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...
In zeven stappen aan de slag met actief klantbeheer
(Martin Holleman, Adfiz, in VVP 5-2021) Veel adviseurs willen aan de slag met actief klantbeheer, zodat zij ook na het afsluiten van een financieel product op...
VVP 5-2021: hoe ontstaat nu écht die killer propositie voor de klant?
Cyberverzekeraars stellen hogere eisen, aldus Aon en Klap in het Katern Cyber in VVP 5-2021. In deze nieuwe VVP ook weer veel aandacht voor actief klantbeheer. Martin...
Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?
"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...
Serie Actief Klantbeheer, deel 7: versla de varkenscyclus!
"Je ziet het op dit moment gebeuren. Er zijn relatief veel nieuw toetredende financieel dienstverleners op de hypothekenmarkt. Oud-werknemers van banken die voor...
Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro
Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première...
Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!
"Mensen zijn lui. En dat is maar goed ook. Anders waren jij en ik er namelijk niet geweest. Op de prehistorische steppen was energiebesparing nodig om op gezette...