VVP-special Digitale Innovatie: ACT NOW!
Door automatisering mag van de financieel adviseur meer worden verwacht dan in het verleden. Digitale innovatie mag echter ook geen doel op zichzelf zijn, het moet ook echt iets toevoegen. En de menselijke interactie blijft. Dat zijn de kernboodschappen van de VVP-special Digitale Innovatie, dinsdag verschenen bij gelegenheid van het VIP-congres ACT NOW! Van VVP en Stichting Contactgroep Automatisering (CGA).
CGA-voorzitter Michael Mackaaij schetst trends (“Belangrijke trend is het waarborgen van de veiligheid van softwareoplossingen”). Jurjen Oosterbaan Martinius, directeur Bureau DFO, noemt het cruciaal om in de digitaliserende wereld de regie over contacten met de klant te borgen, Adfiz-directeur Enno Wiertsema roept adviseurs op de digitale mogelijkheden (zoals ChatGPT) ook echt te gebruiken, Harold Mahadew (Verbond van Verzekeraars) vindt dat de sector de kansen die innovatie biedt vooral moet pakken, Dennie van den Biggelaar (Onesurance) roept adviseurs op de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie snel te gaan verkennen.
Edgar Hollander (De Hypotheker Nieuw-Vennep) en Bart Janknegt (VvAA Groep) beschrijven hun ervaringen met digitale innovatie en wat er nog te winnen valt.
Reactie toevoegen
Meer over
(Uit katern Innovatieve Producten in VVP 3-2025) Geef ChatGPT de prompt ‘bedenk 25 nieuwe verzekeringsproducten’ en er komen alleraardigste ideeën...
(Jack Vos, Onesurance, in VVP 3-2025) Verzekeren, zoals we het kennen, bestaat al ruim 400 jaar. Sinds de tijd van de VOC, toen kooplieden elkaars scheepsladingen...
RISK Groep neemt fintech Dyme over
RISK neemt Dyme over, een fintech-app die consumenten door middel van een bankkoppeling wil helpen besparen op vaste lasten. Sinds de oprichting in 2018 hebben meer...
Sinds woensdag is BUUT, de nieuwe bank van de makers van Tikkie, te downloaden. BUUT wil jongeren grip op hun geld bieden “met handige potjes in de app waar...
Deloitte: (Gen)AI op omslagpunt van experimenteren naar opschalen
Nederlandse verzekeraars en pensioenbedrijven zetten steeds vaker de stap van AI-experimenten naar grootschalige, doelgerichte toepassingen. Aldus de net verschenen...
Ken je vak! Is jouw organisatie al AI-geletterd?
(Adfiz in Ken je vak!, VVP 2-2025) De ontwikkelingen rondom Artificial Intelligence (AI) gaan razendsnel. AI biedt kansen, maar brengt ook risico’s met zich...
Technologie als troef: kansen voor het intermediair
(Jack Vos, Onesurance, in katern Bijzondere en nieuwe risico's, VVP 2-2025) De verzekeringssector digitaliseert in rap tempo. Nieuwe spelers, vaak insurtechs,...
Maatwerkverzoeken binnen volmachtketen volledig digitaal
Sector Orange introduceert een applicatie die het volledige proces rondom maatwerkverzoeken binnen de volmachtketen digitaliseert. Wanneer maatwerkverzoeken leiden...
Blinqx: AI versnelt administratieve verwerking klantgesprek
Sneller, nauwkeuriger en volledig compliant advies. Dat biedt volgens Blinqx de toepassing van kunstmatige intelligentie in eBlinqx Risicomanagement. Joost Heijligers,...
ABN AMRO lanceert neobank BUUT
Tikkie, de betaalapp van ABN AMRO, ontwikkelde in twaalf maanden een volwaardige bank voor een nieuwe generatie: BUUT. "Simpel in gebruik, interactief,...










