Webinar betekenisvol adviseren
De Federatie van Assurantieclubs organiseert op 21 januari om 16.00 uur in de reeks FvActueel een webinar over betekenisvol ondernemen. Dagvoorzitter en tevens voorzitter van de Federatie van Assurantieclubs Bert Sonneveld gaat samen met Richard Meinders (SVC Groep), Robert Witteveen (First Day Advisory Group), Willem Vreeswijk (VVP) en twee provinciewinnaars van de Advies Award 2020 in op de vraag hoe betekenisvol ondernemen de klanttevredenheid verhoogt.
"In toenemende mate zijn wij er ons allemaal van bewust dat het zo niet echt verder kan. De grenzen van wat de aarde aan kan, worden langzaam maar zeker bereikt. Wij allemaal worden gevraagd om ons steentje bij te dragen. Makkelijker gezegd dan gedaan zullen veel mensen denken. Hoe pak ik dit aan, waar moet ik beginnen en wat vinden mijn klanten hier allemaal van?", aldus Robert Witteveen.
Sonneveld: "Als financieel adviseur sta je jouw klanten bij op belangrijke momenten in hun leven/ondernemen. Alleen daarmee geef je al betekenis en ben je gericht op optimale klantbeleving. Maar hoe bewust doe je dat? Hoe wordt je relevant(er) voor jouw klanten, werknemers en andere stakeholders? Hoe blijf ik authentiek en geloofwaardig? Als je al deze factoren hebt afgewogen, dan is een nieuwe koers binnen handbereik."
De sprekers en panelleden zullen onder leiding van Bert Sonneveld de discussie met elkaar aangaan over de rol van duurzaamheid in de verzekeringswereld in het algemeen en van de advieswereld in het bijzonder. "Na afloop van dit webinar zul je als financieel advieskantoor voor jezelf scherp kunnen bepalen waar jij met jouw kantoor staat en welke betekenis je wilt toevoegen aan onze samenleving", aldus Sonneveld.
Belangstellenden kunnen zich HIER opgeven.
Zie ook het artikel in VVP 6.
Reactie toevoegen
Meer over
VVP Ondernemerspanel: praktijktips voor adviesondernemers
VVP vroeg de deelnemers aan het VVP Ondernemerspanel voor de VVP Special Business Support een aantal concrete praktijktips te geven waar adviesondernemers direct...
VVP-special Business Support 2025: samen sterker
Tot de nok toe gevuld met praktijkinformatie, ondernemerstips en inspiratie: de VVP-special Business Support 2025. De vijf doorgewinterde leden van het VVP Ondernemerspanel...
(Richard Meinders, SVC Groep en lid VVP Ondernemerspanel, in VVP-special Business Support 2025) Ontwikkel een duidelijke visie en koppel hier strategische doelen...
Volgende nieuwsbrief maandag 16 juni
De volgende nieuwsbrief van VVP Online verschijnt maandag 16 juni.
(Voorwoord Willem Vreeswijk VVP 1-2025) Onze adviessector kent vele uitdagingen. Een van de grootste is ongetwijfeld de vergrijzing in combinatie met het gebrek...
Generative AI in de verzekeringswereld: innovatie met de menselijke maat
"De opkomst van Generative AI (zoals ChatGPT met toegang tot eigen data) voelt als een radicale verandering binnen de verzekeringssector. Algoritmes genereren polisvoorwaarden,...
(Richard Meinders, SVC Groep, in VVP-special Business Innovation 2024) Het belang van inclusiviteit op de werkvloer krijgt steeds meer aandacht, en dat is niet...
"We moeten onze meerwaarde meer bij onze klanten onder de aandacht brengen"
Bert Sonneveld, voorzitter Federatie van Assurantieclubs, roept in een column adviseurs en organisaties van adviseurs op hun toevoegde waarde meer te benadrukken....
Volop discussie over VVP-bericht 'Provisie hoort niet op de offerte van de verzekeraar'
Het VVP-bericht 'Richard Meinders: provisie hoort niet op de offerte van de verzekeraar' van 19 juli 2024 heeft veel reacties losgemaakt. Meinders schreef...
Richard Meinders: provisie hoort niet op de offerte van de verzekeraar
"Inmiddels bereiken mij signalen dat verzekeraars de provisie die zij aan de tussenpersoon betalen gaan vermelden op de offerte. Hiermee trekken verzekeraar mijns...