Wie wint VVP Advies Award 2019?

Advies Award 2019

Toeval of niet? De jury van de VVP Advies Award 2019 koos drie ‘traditionele’ advieskantoren voor de laatste ronde, die wordt gespeeld tijdens de VVP Dag van het Topadvies. Blijkbaar blinken juist deze kantoren uit in klantgerichtheid! Omdat ze niet iedere minuut klokken, omdat ze nog toegankelijk zijn voor de klant, omdat ze mensen gewoon proberen te helpen ongeacht de vraag of het meteen business genereert.

Wie wordt het op 11 juni? Dominass Assurantiën (Hans van Klaarbergen)? Kuiper Verzekeringen (Jacco Kuiper)? Robbe Financiële Raadgevers (Paul Robbe)?

Hieronder nog even in het kort hun pitches aan de hand waarvan zij zijn uitverkoren voor de slotronde.

De drie A’s

Aandacht, aandacht en aandacht oftewel de drie A’s. Dat is wat Dominass biedt volgens Hans van Klaarbergen. Aan de eerste doelgroep van het kantoor (theologen, waaronder bijna alle predikanten in Nederland), maar ook steeds meer aan andere klanten (uit de regio). Dankzij een specifiek pakket en hele korte lijnen kan Dominass theologen uitstekend bedienen. Uitgangspunten van het kantoor zijn onder meer: doe wat de klant wil en nog iets meer en wij zijn er voor jou als je ons nodig hebt. Van Klaarbergen vertelde dat hij keer in het holst van de nacht langs de A15 een Groene Kaart is gaan afgeven aan iemand die op reis ging en dat document miste.

De K-factor

Bij Kuiper Verzekeringen draait het om de K-factor, vertelde Jacco Kuiper. De K staat voor verschillende zaken (klant, keten, kwaliteit van dienstverlening, kennis en kunde), maar vooral voor Kuiper. Want “klanten en Kuiper”, aldus Kuiper, “zijn één grote familie. We helpen elkaar.” Dat geldt zeker de sectoren waarin Kuiper Verzekeringen zich tot specialist bij uitstek heeft ontwikkeld: pleziervaartuigen en oldtimers. Kuiper vertelde dat zijn kantoor de huidige technologie omarmt, maar nadrukkelijk met het behoud van de K-factor. “We houden de klant centraal.”

Echte, oprechte aandacht

Echte, oprechte aandacht voor de klant. Daar draait het om, vertelde Paul Robbe, van Adviesbureau Robbe. “Bovenal”, aldus Robbe, “zijn onze medewerkers betrokken. Wij kennen onze klant en onze klanten kennen ons. Bij echte mensen met echte problemen het verschil maken, dat is het mooie van het vak.” Kenmerkend verder voor het kantoor is het totaalaanbod. Iemand bedacht voor dat laatste ooit zelfs de term Rondje Robbe.

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Klanttaal maakt hét verschil

Klanttaal maakt hét verschil

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 4-2022) Hoe kunnen we een klantgerichte houding verwachten als we niet in klanttaal communiceren? Wat is klanttaal...

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van VVP voor het meest klantgerichte advieskantoor. “Wij bouwen met onze...

Duimpjes omhoog

Duimpjes omhoog

(Hergen Dutrieux, Viisi, in VVP 4-2022) Tevreden klanten, wie wil ze niet. Maar hoe doe je dat? Ik vind dat de Amerikaanse schoenen-en kledingverkoper Zappos er...

Vele kleine stappen…

Vele kleine stappen…

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 3-2022) Het verbeteren van de klantgerichtheid in een bedrijf is geen project met een korte doorlooptijd. Ook bestaat...

Klanten niet gediend van 'even brutale' hypotheekadviseur

Klanten niet gediend van 'even brutale' hypotheekadviseur

(Kifid-uitspraak GC 2022-0547) De herhaalde opmerking dat hij even brutaal zou zijn tegen de consumenten en niet reageren op de klacht hierover, kost een hypotheekadviseur...

VVP-special Innovatie 2022: leven is innoveren

VVP-special Innovatie 2022: leven is innoveren

“Leven is groeien, Als je niet groeit, leef je niet. Innoveren dus.” Aldus Mieke Verhoef (Verschilmakers MagaZINe) in de VVP-special ‘Samen sterker!...

Medewerker is klant

Medewerker is klant

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 02-2022) Met de toenemende schaarste op de arbeidsmarkt moeten veel kantoren alles uit de kast trekken om nieuwe...

Welke klantwaarde heb jij?

Welke klantwaarde heb jij?

(Sonja Stalfoort (PuurKlant) in Ken je vak! VVP 01-2022) Veel assurantiekantoren zijn druk bezig met segmentatie van hun klanten. Welke waarde heeft een klant...

Het geheim van klantgerichtheid van de beste advieskantoren van Nederland

Het geheim van klantgerichtheid van de beste advieskantoren van Nederland

(Het Geheim van Klantgerichtheid in VVP 01, 2022) Wat is het geheim van een excellent advieskantoor? VVP vraagt het aan een aantal provinciewinnaars van de Advies...

Inspirerende doelen

Inspirerende doelen

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in VVP 6-2021) Wat wil je in het nieuwe jaar allemaal doen en realiseren? En hoe wil je je klanten nog beter van dienst zijn? De valkuil...