Wiertsema: "Watersnood heeft belang samenwerking weer eens laten zien"

Enno Wiertsema nieuw 2018 resized

De watersnood in Limburg en Brabant heeft weer eens het belang van samenwerking laten zien, aldus Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn maandcolumn. Wiertsema: “Wat vooral beklijft is de positieve en constructieve houding van alle bij de watersnood betrokken partijen. Ik denk dan aan de landelijke inzamelingsactie die vele miljoenen heeft opgebracht, de overheid die razendsnel reageerde met het inwerking stellen van de Wts en deze heel ruimhartig toepast, de vele adviseurs die zich tien slagen in de rondte hebben gewerkt om schades te inventariseren, claims in te dienen of gewoon even een kop koffie te drinken met een gedupeerde klant en – niet in de laatste plaats – de verzekeraars die de kleine lettertjes uit hun voorwaarden opzijzetten en zich zeer coulant hebben opgesteld. Dan valt toch maar weer eens op hoe snel en veel bergen we kunnen verzetten als de wil er maar is om samen te werken.”

Wiertsema roept in zijn column verder op “écht werk te maken van het vergroten van de digitale weerbaarheid”. Ook wijst hij op het belang om tijdig aan de slag te gaan met eHerkenning. Per 7 januari 2022 is het definitief over en uit is met het Digitaal Paspoort. Inloggen bij verzekeraars kan dan alleen nog maar met eHerkenning.

Reactie toevoegen

 
Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst op 13 januari

Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst op 13 januari

Zoals gebruikelijk opent Adfiz het verzekeringsbranchejaar op de tweede donderdag van januari met de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst. Na de online-editie van 2021 dit...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

“Adviseurs zijn geen filantropische instellingen. Actief klantbeheer kost een adviseur tijd en diezelfde tijd is zo hard nodig om klanten te helpen bij nieuwe...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première...

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

"Mensen zijn lui. En dat is maar goed ook. Anders waren jij en ik er namelijk niet geweest. Op de prehistorische steppen was energiebesparing nodig om op gezette...

Wijzigingen assurantiebelasting per 1-1-2022

Wijzigingen assurantiebelasting per 1-1-2022

(Adfiz in katern Ken je vak! in VVP 4-2021) Met ingang van 1 januari 2022 zijn ook adviseurs die zowel provisie als een directe klantvergoeding (bijvoorbeeld een...

De juiste inzet

De juiste inzet

(Uit VVP 4-2021) Adviseren is topsport! VVVP vraagt branchegenoten naar hun sporthelden en de parallellen tussen adviseren en topsport. Dit keer Adfiz-voorzitter...

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

"Als je geen band opbouwt met jouw klant gaat hij gewoon op zoek naar een nieuwe adviseur", aldus Michel Ligtlee, beleidsadviseur Vereniging Eigen Huis in deel...

"Maak en houd financieel advies voor iedereen toegankelijk"

"Maak en houd financieel advies voor iedereen toegankelijk"

"Onze ideeën over het voorkomen van financiële problemen zijn niet ingewikkeld: zorg ervoor dat iedereen op een laagdrempelige manier toegang kan krijgen...