Wim Vonk likes & unlikes

Wim Vonk resized

"CRM 2.0 gaat over de ‘nieuwe adviseur’: hij/zij die een hoge mate van inleving laat zien." Dat zegt Wim Vonk (SparklingCRM) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP Online.

Wat gaat er momenteel goed in de financiële sector?

“De steeds verdergaande professionalisering in onze branche is een goede ontwikkeling. En daarmee doel ik niet op de vaktechnische aspecten, maar juist op de warme zakelijke aspecten zoals oprechte klantinteresse, verbinden, relaties onderhouden, lange termijn hanteren, van waarde willen zijn en ook blijvend meten of je echt toegevoegde waarde hebt geleverd. De markt is in hoog tempo aan het rationaliseren. Dat vraagt tegelijkertijd om gestructureerd betere relaties te ontwikkelen. Alleen dan krijg je de betrokkenheid, ‘engagement’ in beide richtingen.”

Wat kan er beter in de financiële sector?

“Het is duidelijk dat de financiële sector nog gebukt gaat onder de ‘remmende voorsprong’ met betrekking tot verouderde systemen. Wat we nodig hebben zijn systemen die klantgerichtheid meetbaar en beheersbaar maken. Lean & mean, self support, robo advies en kil prijsvergelijken, hoor je helaas nog steeds vaker dan klantwaarde in samenhang met bedieningsafspraken, verdienafspraken, loyaliteitsprogramma’s, afspraakgaranties en persoonlijke aandacht. Het wordt pijnlijk duidelijk dat de oude systemen hierin dramatisch tekort schieten. CRM 2.0 gaat over interactie, over klantgerichtheid in de zuiverste vorm, over de ‘nieuwe adviseur’: hij/zij die een hoge mate van inleving laat zien. Geholpen door de juiste systemen. De energietransitie in onze sector gaat naar die warme relaties toewerken!”

Reactie toevoegen

 
Meer over
André van Luijk likes & unlikes

André van Luijk likes & unlikes

"De hypotheekrenteaftrek is inmiddels een gedrocht geworden." Dat stelt Financieel Planner André van Luijk (Woonvisie en WoonGold) in de rubriek Like &...

Dorine van Basten likes & unlikes

Dorine van Basten likes & unlikes

"De communicatie van hypotheekaanbieders en adviseurs met hun bestaande klanten kan écht veel beter." Aldus Dorine van Basten, voorzitter Stichting Nationaal...

Ron Gardenier likes & unlikes

Ron Gardenier likes & unlikes

"We moeten meer mét en minder afzonderlijk van elkaar doen." Aldus NVGA-voorzitter Ron Gardenier (Aon) in de rubriek Like & Unlike van VVP Online. Gardenier...

Tony Dingemanse likes & unlikes

Tony Dingemanse likes & unlikes

"De financiële sector luistert naar de klant van 10 jaar geleden en niet naar de klant van nu." Dat zegt Tony Dingemanse (Projectmanager RISK en InsureApp)...

Wim Heeres likes & unlikes

Wim Heeres likes & unlikes

Adviseurs en verzekeraars moeten nóg meer investeren in de onderlinge samenwerking. Dat vindt Adfiz-voorzitter Wim Heeres in de rubriek Like & Unlike...

Bob Stehmann likes & unlikes

Bob Stehmann likes & unlikes

"Technologie en financiële dienstverlening worden steeds vaker gecombineerd met als gevolg directe voordelen in dagelijkse situaties." Dat zegt Bob Stehmann...

Bernardo Walta likes & unlikes

Bernardo Walta likes & unlikes

"Wij, als intermediaire verzekeraar, en de adviseur moeten nog beter gebruikmaken van big data." Aldus Bernardo Walta (De Goudse) in de rubriek Like & Unlike...

Gérard Teurlings likes & unlikes

Gérard Teurlings likes & unlikes

“De vakmens krijgt steeds meer directe invloed bij branche- en beroepsverenigingen. Dat is een goede ontwikkeling”. Aldus Gérard Teurlings, voorzitter...

Herwin Schrijver en Marjol Nikkels like & unlike

Herwin Schrijver en Marjol Nikkels like & unlike

"Inactiviteit wordt beloond. En iedereen weet: hoe langer uit het arbeidsproces, hoe moeilijker het wordt weer aan de slag te gaan." Aldus Marjol Nikkels en...

Mark de Rijke likes & unlikes

Mark de Rijke likes & unlikes

"Pas wanneer de angst over het actief delen van klantdata met het intermediair weggenomen wordt, zal er sprake kunnen zijn van echte partners in business." Dat zegt...