Wim Vonk likes & unlikes
"CRM 2.0 gaat over de ‘nieuwe adviseur’: hij/zij die een hoge mate van inleving laat zien." Dat zegt Wim Vonk (SparklingCRM) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP Online.
Wat gaat er momenteel goed in de financiële sector?
“De steeds verdergaande professionalisering in onze branche is een goede ontwikkeling. En daarmee doel ik niet op de vaktechnische aspecten, maar juist op de warme zakelijke aspecten zoals oprechte klantinteresse, verbinden, relaties onderhouden, lange termijn hanteren, van waarde willen zijn en ook blijvend meten of je echt toegevoegde waarde hebt geleverd. De markt is in hoog tempo aan het rationaliseren. Dat vraagt tegelijkertijd om gestructureerd betere relaties te ontwikkelen. Alleen dan krijg je de betrokkenheid, ‘engagement’ in beide richtingen.”
Wat kan er beter in de financiële sector?
“Het is duidelijk dat de financiële sector nog gebukt gaat onder de ‘remmende voorsprong’ met betrekking tot verouderde systemen. Wat we nodig hebben zijn systemen die klantgerichtheid meetbaar en beheersbaar maken. Lean & mean, self support, robo advies en kil prijsvergelijken, hoor je helaas nog steeds vaker dan klantwaarde in samenhang met bedieningsafspraken, verdienafspraken, loyaliteitsprogramma’s, afspraakgaranties en persoonlijke aandacht. Het wordt pijnlijk duidelijk dat de oude systemen hierin dramatisch tekort schieten. CRM 2.0 gaat over interactie, over klantgerichtheid in de zuiverste vorm, over de ‘nieuwe adviseur’: hij/zij die een hoge mate van inleving laat zien. Geholpen door de juiste systemen. De energietransitie in onze sector gaat naar die warme relaties toewerken!”
Reactie toevoegen
Meer over

"Het is goed dat er de laatste tijd in de media en in de politiek meer aandacht is voor het belangrijke thema onverzekerbaarheid." Dat stelt Paul Robbe (directeur...

Jeroen Oversteegen likes & unlikes
"Geldverstrekkers en verzekeraars zouden binnen de mogelijkheden van het provisieverbod intermediairs vaker kunnen belonen voor de uitbesteding van nazorg." Dat...

Tim Schoonbergen likes & unlikes
"Veel verzekeringsvormen hebben heel wat meer maatschappelijke relevantie dan allerlei 'hippe' producten/diensten van nog hippere bedrijven met astronomische winstmarges",...

Ivo Valkenburg likes & unlikes
"Het is de hoogste tijd voor herziening van alle vastgelopen elementen in het financiële systeem." Aldus verbinder en auteur Ivo Valkenburg ('Spirit in Finance')...

"De transitie naar meer eenvoudige producten en begrijpelijke taal mag wat mij betreft wel wat sneller gaan." Dat zegt Gert Vasse (director bij Yellowtail) in de...

"De traditionele levenmarkt ontwikkelt zich onvoldoende, met alle gevolgen van dien." Aldus Ron Bavelaar, directievoorzitter Yarden, in de rubriek Like & Unlike...

Arjen Gielen (NHG) likes & unlikes
“Deze tijd vraagt om meer variatie en maatwerk in woonfinanciering. Dat is mogelijk, maar het gaat niet vanzelf”, stelt Arjen Gielen, directeur van NHG,...

"Er zou meer scheiding moeten komen tussen het aanbieden van hypotheken en het adviseren van hypotheken." Dat stelt commercieel directeur Menno Luiten van MUNT Hypotheken...

Jeanette Hadderingh likes & unlikes
"Marktwerking is goed, maar het moet wel in balans blijven met de maatschappij waarin we leven." Aldus Jeanette Hadderingh, directeur NIBE-SVV, in de rubriek Like...

Enno Wiertsema likes & unlikes
"Onafhankelijk financieel advies is het antwoord op een hoop maatschappelijke vraagstukken." Dat stelt Adfiz-directeur Enno Wiertsema in de rubriek Like & Unlike...