Wim Vonk likes & unlikes

Wim Vonk resized

"CRM 2.0 gaat over de ‘nieuwe adviseur’: hij/zij die een hoge mate van inleving laat zien." Dat zegt Wim Vonk (SparklingCRM) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP Online.

Wat gaat er momenteel goed in de financiële sector?

“De steeds verdergaande professionalisering in onze branche is een goede ontwikkeling. En daarmee doel ik niet op de vaktechnische aspecten, maar juist op de warme zakelijke aspecten zoals oprechte klantinteresse, verbinden, relaties onderhouden, lange termijn hanteren, van waarde willen zijn en ook blijvend meten of je echt toegevoegde waarde hebt geleverd. De markt is in hoog tempo aan het rationaliseren. Dat vraagt tegelijkertijd om gestructureerd betere relaties te ontwikkelen. Alleen dan krijg je de betrokkenheid, ‘engagement’ in beide richtingen.”

Wat kan er beter in de financiële sector?

“Het is duidelijk dat de financiële sector nog gebukt gaat onder de ‘remmende voorsprong’ met betrekking tot verouderde systemen. Wat we nodig hebben zijn systemen die klantgerichtheid meetbaar en beheersbaar maken. Lean & mean, self support, robo advies en kil prijsvergelijken, hoor je helaas nog steeds vaker dan klantwaarde in samenhang met bedieningsafspraken, verdienafspraken, loyaliteitsprogramma’s, afspraakgaranties en persoonlijke aandacht. Het wordt pijnlijk duidelijk dat de oude systemen hierin dramatisch tekort schieten. CRM 2.0 gaat over interactie, over klantgerichtheid in de zuiverste vorm, over de ‘nieuwe adviseur’: hij/zij die een hoge mate van inleving laat zien. Geholpen door de juiste systemen. De energietransitie in onze sector gaat naar die warme relaties toewerken!”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Leo de Boer likes & unlikes

Leo de Boer likes & unlikes

"De wereld wordt niet digitaal, de wereld ís digitaal." Aldus Leo de Boer (Verbond van Verzekeraars) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief...

Ewald Bary likes & unlikes

Ewald Bary likes & unlikes

"Goed nieuws, geen boetes”, zegt Ewald Bary (Lindenhaeghe) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP. Wat gaat er momenteel goed in...

Bert Sonneveld likes & unlikes

Bert Sonneveld likes & unlikes

"Wij zien de kwaliteit van de dienstverlening door assurantieadviseurs omhoog gaan", zegt Bert Sonneveld (de Vereende) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief...

Ron van Kesteren likes & unlikes

Ron van Kesteren likes & unlikes

"Het klantbelang centraal stellen is geen project met een einddatum, het vraagt om continue aandacht." Dat stelt Ron van Kesteren (Stichting toetsing verzekeraars)...

Antoinette Kalkman likes & unlikes

Antoinette Kalkman likes & unlikes

"We moeten blijven oppassen dat automatisering niet leidend wordt, maar echt ondersteunend blijft aan de klantbenadering." Aldus Antoinette Kalkman (FlexFront) in...

Jos Baeten likes & unlikes

Jos Baeten likes & unlikes

Het besef dat de financiële sector uit moet gaan van de behoeften van de klant in plaats van alleen het aanbieden van producten is echt ingedaald. Dat zegt...

Michel Schaft likes & unlikes

Michel Schaft likes & unlikes

"Er gaat een moment komen dat de consument zelf de overregulering in de financiële sector afstraft." Dat stelt Michel Schaft (mede-oprichter we are sure) in...

Björn Jalving likes & unlikes

Björn Jalving likes & unlikes

"Wat gaan we doen om meer waarde toe te voegen aan financiële producten? Op deze vragen hoor ik in de markt nog te weinig antwoorden." Aldus Björn Jalving...

Richard Meinders likes & unlikes

Richard Meinders likes & unlikes

"Ik zou graag zien dat er een brede dialoog binnen de sector op gang komt om het evenwicht tussen de commerciële en maatschappelijke belangen te behouden dan...

Iris Brik likes & unlikes

Iris Brik likes & unlikes

De zorgplicht naar de klant wordt soms te eng en daarmee in het nadeel van de klant uitgelegd. Dat stelt Iris Brik, directeur Fine Tuning Personal Finance en auteur...