Yarden publiceert vierde Klantverslag

Yarden Klantverslag over 2017

Yarden heeft het vierde Klantverslag gepubliceerd. In een dergelijk verslag wordt verantwoording afgelegd over de dienstverlening. "Hoe toegewijd onze medewerkers en vrijwilligers ook zijn, ook bij ons gaat er helaas wel eens wat mis. We lopen hier echter niet voor weg en leggen in dit Klantverslag verantwoording af. Wat ging er goed, wat ging er fout? Wellicht nog belangrijker: wat hebben wij ervan geleerd?", aldus directievoorzitter Ron Bavelaar.

Het idee voor het Klantverslag ontstond tijdens een sessie van de stichting New Financial Forum in 2014. Tijdens die bijeenkomst vond een aantal partijen dat er naast een financieel jaarverslag ook een klantjaarverslag moest komen, juist omdat dit de bestaansreden van je bedrijf is. Yarden was de eerste die officieel een Klantverslag presenteerde. Rob Bavelaar, ceo Yarden, zei bij de presentatie van het eerste Klantverslag: “In een Klantverslag leg je verantwoording af wat je als bedrijf doet voor je klant. Daarbij moet je eerlijk en transparant zijn, zowel de goede als de minder goede zaken durven noemen. Zo’n jaarverslag is in feite de kern van je bedrijf. Mooi ook dat zo’n initiatief ontstaat binnen het New Financial Forum omdat juist het klantbelang ook het hart is van het Forum.”

In het Klantverslag over 2017 gaat Bavelaar onder meer in op de onrust halverwege 2017. "Wij zouden nabestaanden duizenden euro's te veel laten betalen voor een uitvaart. Dit leidt tot onrust bij klanten en rumoer in de media. Voor ons is het onverteerbaar dat dit beeld is ontstaan en dat klanten daardoor wellicht in onzekerheid komen over hun eigen uitvaartverzekering en uitvaartkosten. Daarom roepen wij klanten op contact met ons op te nemen. We laten graag weten waar ze aan toe zijn en geven daarbij uitleg over wat wel en niet gedekt is binnen hun uitvaartverzekering. Voor een zo groot mogelijk bereik plaatsen we onder meer een paginagrote advertentie in De Volkskrant. Gelukkig hebben we bij veel klanten de onzekerheid kunnen wegnemen. Iedere klant kan erop vertrouwen dat wij nabestaanden niet te veel laten betalen voor een uitvaart. Als er extra kosten zijn dit buiten de verzekering vallen, melden wij dit altijd vooraf aan nabestaanden. Die zijn dan vrij om een andere keuze te maken. Voor ons een bevestiging dat wij ook in de toekomst steeds helder en transparant moeten blijven communiceren met onze klanten over hun uitvaartverzekering en uitvaartkosten."

Bavelaar gaat in het Klantverslag ook in op betekenisvol ondernemen. In 2015 ging Yarden een duurzame samenwerking aan met Amref Flying Doctors. "Elke vestiging, afdeling of medewerker kan een bijdrage leveren door zelf een activiteit te bedenken om geld in te zamelen", aldus Bavelaar die zich ook op persoonlijke titel inzet voor Amref. In het najaar van 2017 deed hij mee aan de AfricaClassic, een vierhonderd kilometer lange tocht langs de Kilamanjaro. "Fietsern door heuvelachtig gebied en langs Masai-dorpen. In alle opzichten indrukwekkend. In totaal is er 642.000 euro ingezameld. Een prachtig resultaat! Zeker omdat ik met eigen ogen heb gezien hoe belangrijk het is om mensen in een primaire levensbehoefte als zorg te voorzien. Als we daar ook maar enige bijdrage aan kunnen leveren... Dan moeten dat toch dóen? Want hoe klein ook, op die manier kunnen we toch het verschil maken. En de wereld een beetje beter maken."

Zie ook het interview met Ron Bavelaar in het New Financial Magazine.

 

 

Reactie toevoegen

 
Yarden presenteert als eerste klantjaarverslag

Yarden presenteert als eerste klantjaarverslag

Yarden heeft als eerste financiële dienstverlener een Klantverslag ontwikkeld. Directievoorzitter Ron Bavelaar presenteerde het Klantverslag over 2014 gisterenavond...

Yarden: Uitvaart op Maat Verzekering

Yarden: Uitvaart op Maat Verzekering

 Yarden heeft de Uitvaart op Maat Verzekering gelanceerd, waardoor "verzekerden niet langer met handen en voeten gebonden zijn aan een statisch product"....

Yarden gestopt met Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Yarden gestopt met Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Yarden heeft uit eigen beweging het Keurmerk Klantgericht Verzekeren ingeleverd. "Yarden is per 1 augustus geen keurmerkhouder meer. De verzekeraar heeft zelf...

Ron Bavelaar nieuwe directievoorzitter Yarden

Ron Bavelaar nieuwe directievoorzitter Yarden

Ron Bavelaar (ex-Hypotheekshop) is per 1 maart 2014 benoemd tot directievoorzitter van Yarden. Hij gaat zich onder meer richten op de strategieontwikkeling van de...

Fusie Yarden en Monuta gaat niet door

Fusie Yarden en Monuta gaat niet door

De voorgenomen fusie tussen Yarden en Monuta gaat niet door. Dit omdat beide partijen het niet eens worden over de waardering van de bedrijven. Yarden en Monuta...

Hypotheekshop verwerpt \'blok-aan-je-been-hypotheek\'

Hypotheekshop verwerpt \'blok-aan-je-been-hypotheek\'

De consument is helemaal niet gebaat bij de nieuwe hypotheekconstructie van Minister Blok, aldus de Hypotheekshop, die de nuanceringen van de minister beschouwt...

Fusie monuta en Yarden ophanden

Fusie monuta en Yarden ophanden

Monuta en Yarden zijn van plan hun krachten te bundelen. Na een positief verlopen verkenning hebben de uitvaartondernemingen een intentieverklaring ondertekend om...

"haal een streep door execution only"

"haal een streep door execution only"

“Haal een streep door execution only bij complexe producten. Slecht voor de klant en dus ook slecht voor de financiële sector als geheel”, aldus...

Hypotheekshop: genadeklap voor woningmarkt

Hypotheekshop: genadeklap voor woningmarkt

De combinatie Rutter II en het Belastingpland 2013 vormen de genadeklap voor de woningmarkt, aldus de Hypotheekshop. De Hypotheekshop zegt zich grote zorgen te maken...

Yarden: minder omzet via intermediair door provisieverbod

Yarden: minder omzet via intermediair door provisieverbod

"De verwachting is dat het provisieverbod voor uitvaartverzekeringen in 2013 zal leiden tot een forse daling in de verkoop van uitvaartverzekeringen door tussenpersonen."...