Zakelijke klanten in 2020 tevreden over contact verzekeraar

Document via Pixabay

Zakelijke klanten van schadeverzekeraars waarderen hun verzekeraar eind 2020 beter dan een jaar eerder. Zowel de dienstverlening, de premie als de verzekering zelf worden beter beoordeeld. Klanten zijn name tevreden over het contact per e-mail, het telefonisch contact en de informatie op de website.

Zowel bij de schade- als inkomensverzekeraars is de wijze waarop verzekeraars met vragen omgaan een verbeterpunt.
 

Dat blijkt uit de publicatie van het Klanttevredenheidsonderzoek voor de zakelijke markt, dat eind 2020 is uitgevoerd door MarketResponse in opdracht van het Verbond van Verzekeraars. In 2020 zijn in totaal bijna 2.600 zakelijke klanten ondervraagd over dertien deelnemende verzekeraars. Net als vorige keer zijn Centraal Beheer (schade) en Sazas (inkomen) overall (op basis van de NPS) de best scorende verzekeraars in het onderzoek.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Deltaplan funderingsschade pleit voor herstelfonds

Deltaplan funderingsschade pleit voor herstelfonds

Een miljoen huur- en koopwoningen lopen de komende dertig jaar een aanzienlijk risico te worden getroffen door funderingsschade als er niet wordt ingegrepen. Deze...

"Financieel advies te intiem om in een chat te doen”

"Financieel advies te intiem om in een chat te doen”

"Financieel advies is te intiem om in een chat te doen." Aldus Evert-Jan Slootweg (CDA) in de eerste van twee financiële verkiezingsdebatten georganiseerd door...

Krachtenbundeling Verbond en KNMI om klimaatschade tegen te gaan

Krachtenbundeling Verbond en KNMI om klimaatschade tegen te gaan

Schade voorkomen door zo vroeg mogelijk te waarschuwen voor de komst van slecht weer. Dit is de kern van de samenwerking tussen het Verbond van Verzekeraars en het...

De toekomst van volmacht is…

De toekomst van volmacht is…

(AFM, NVGA en Verbond in katern 'Volmachten vol in bedrijf!' in VVP 1-2021) De toekomst van volmacht is… VVP vroeg het aan het Verbond van Verzekeraars,...

Corona: raamwerk voor ondernemers in nood verlengd tot 1 juni

Corona: raamwerk voor ondernemers in nood verlengd tot 1 juni

Het raamwerk voor ondernemers die worstelen met gevolgen van de coronacrisis is verlengd tot 1 juni. Het 'Raamwerk-Covid 19 richtlijnen distributie zakelijke markt'...

Onafhankelijke Tuchtraad Financiële Dienstverlening (Assurantiën) verder als stichting

Onafhankelijke Tuchtraad Financiële Dienstverlening (Assurantiën) verder als stichting

De Tuchtraad Financiële Dienstverlening (Assurantiën) is per 9 februari ondergebracht in een afzonderlijke stichting, de Stichting Tuchtraad Verzekeraars....

Verzekerde schade avondklokrellen circa een miljoen

Verzekerde schade avondklokrellen circa een miljoen

Bij de avondklokrellen op meerdere plaatsen in het land is voor circa een miljoen euro aan verzekerde schade toegebracht. Dat schat het Verbond van Verzekeraars...

Online financiële verkiezingsdebatten op 2 en 11 maart

Online financiële verkiezingsdebatten op 2 en 11 maart

NVB, Verbond van Verzekeraars, DUFAS, NVP en Adfiz organiseren op 2 en 11 maart interactieve financiële verkiezingsdebatten, steeds van 11.00 uur tot 12.30...

Verbond over avondklok rellen: "Krachtig optreden overheid nodig"

Verbond over avondklok rellen: "Krachtig optreden overheid nodig"

“Het is van belang dat de overheid krachtig ingrijpt bij de avondklok rellen om te voorkomen dat de situatie onbeheersbaar wordt." Aldus Richard Weurding,...

Schrijf je in voor het webinar betekenisvol adviseren (laatste kans)

Schrijf je in voor het webinar betekenisvol adviseren (laatste kans)

De Federatie van Assurantieclubs organiseert op 21 januari om 16.00 uur in de reeks FvActueel een webinar over betekenisvol ondernemen. Schrijf je HIER in. Dagvoorzitter...