Zwitserleven: nederlander ziet toekomst zonnig in

Droom

Volgens onderzoek van TNS Nipo in opdracht van Zwitserleven zien Nederlanders hun toekomst zonnig in.

Uit het onderzoek blijkt dat driekwart van de Nederlanders de eigen toekomst ondanks de crisis nog zonnig tegemoet ziet en dat ongeveer de helft verwacht dat hun dromen zullen uitkomen. Zwitserleven noemt het opvallend dat vrouwen meer dromen dan mannen omdat het houvast geeft in moeilijk economische tijden en vooruitgang biedt (72 procent). Vrouwen dromen vooral over geluk (61 procent). Toch vinden vrouwen van zichzelf dat zij meer moeten dromen. Mannen vinden dromen vaker onzin omdat je in het nu leeft. Zij zijn geneigd daarom ook dromen voor zichzelf te houden (40 procent). Kinderen blijken van invloed te zijn op iemands dromen. Het lijkt alsof kinderen ervoor zorgen dat ouders vooral in het nu leven en weinig vooruitkijken. Wel spaart ongeveer de helft van de ouders voor de dromen van hun kinderen. Jongeren zijn het meest positief van iedereen over hun toekomst. Jong volwassen zien hun toekomst veruit het meest zonnig in (82 procent). Zij dromen graag over wat zij later allemaal nog gaan doen en denken dat dromen uit komen als je daar maar je best voor doet (90 procent).

Nederlanders dromen vooral voor de korte termijn. Ruim de helft (56 procent) geeft aan dromen te hebben voor de korte termijn. Een derde zegt zich te focussen op de lange termijn. Populair blijven reizen, baan en gezondheid. Opvallend is dat driekwart verwacht dat er geld nodig is om dromen uit te laten komen, maar ook dat dromen uitkomen als je daar maar je best voor doet. Ongeveer zes op de tien Nederlanders spaart daarom om hun dromen waar te kunnen maken en de helft van de Nederlanders is ervan overtuigd dat spaarders hun dromen waar kunnen maken.

 

 

Reactie toevoegen

 
Zwitserleven en Athora Netherlands nieuwe partner Koninklijk Concertgebouworkest

Zwitserleven en Athora Netherlands nieuwe partner Koninklijk Concertgebouworkest

Zwitserleven is partner geworden van het Koninklijk Concertgebouworkest. Met het partnership wil Zwitserleven bijdragen aan de toekomst van een van de meest gerenommeerde...

Met nieuwe campagne wil Zwitserleven verbreden

Met nieuwe campagne wil Zwitserleven verbreden

Zwitserleven geeft het Zwitserleven-gevoel een nieuwe richting met de merkcampagne ‘Een gevoel dat we delen’. Stond in eerdere campagnes de pensioengenieter...

Zwitserleven: Hoitsma in MT Commerce

Zwitserleven: Hoitsma in MT Commerce

Jan Willem Hoitsma is Ria Blok-Leenheer opgevolgd als Director Employer Solutions bij Zwitserleven. Met zijn brede en ruime achtergrond in de pensioenwereld op het...

DNB stemt in met overdracht pensioenportefeuille OG naar Zwitserleven

DNB stemt in met overdracht pensioenportefeuille OG naar Zwitserleven

DNB heeft ermee ingestemd dat Onderlinge ́s-Gravenhage (OG) de 2e pijler pensioenportefeuille overdraagt aan Zwitserleven, onderdeel van Athora Netherlands. De...

Deelnemers Pensioenfonds Aon kiezen voor opt-out mogelijkheid Zwitserleven

Deelnemers Pensioenfonds Aon kiezen voor opt-out mogelijkheid Zwitserleven

Het bestuur van Pensioenfonds Aon heeft oud-deelnemers en pensioengerechtigden een opt-out mogelijkheid bij Zwitserleven geboden bij de overdracht van de gesloten...

Zwitserleven PensioenEvent 2023: ‘Building the Future together’

Zwitserleven PensioenEvent 2023: ‘Building the Future together’

Zwitserleven organiseert op 25 mei 2023 opnieuw het Zwitserleven PensioenEvent, bestemd voor werkgevers, adviseurs en andere geïnteresseerden. Thema dit jaar...

Zwitserleven Variabel Pensioen alleen via adviseur

Zwitserleven Variabel Pensioen alleen via adviseur

Zwitserleven introduceert het Zwitserleven Variabel Pensioen. Hiermee kunnen klanten ook na hun pensionering doorbeleggen met een deel van het opgebouwde pensioenkapitaal....

Duurzaamheid en samenwerken centraal in nieuwe merkcampagne Zwitserleven

Duurzaamheid en samenwerken centraal in nieuwe merkcampagne Zwitserleven

Zwitserleven is een nieuwe landelijke merkcampagne gestart: ‘Met Gevoel voor de toekomst’. Een campagne, aldus Arne Galama (Head of Marketing bij Zwitserleven),...

Na twee jaar weer een Zwitserleven PensioenEvent

Na twee jaar weer een Zwitserleven PensioenEvent

Na twee jaar afwezigheid vindt er op 24 mei in de Midden Nederland Hallen in Barneveld weer een PensioenEvent van Zwitserleven plaats. Thema is ‘Wake Up!’. Met...

Hans Visser verlaat Athora Netherlands

Hans Visser verlaat Athora Netherlands

Hans Visser, General Manager Pensioen bij Athora Netherlands, het moederbedrijf van Zwitserleven, heeft in goed overleg om persoonlijke redenen besloten zijn carrière...