Beter willen worden

Frank Boute resized
“Wij ontwikkelen ons volop. Dit komt niet alleen tot uiting in de (geslaagde) overnames die we recent hebben gedaan, maar bijvoorbeeld ook in de digitalisering en nieuwe marketingaanpak. Doel is en blijft de klant volledig ontzorgen op thema’s als wonen en mobiliteit en bij life events”, aldus Frank Boute, eigenaar Intergroep Nederland.

In juli 2019 heeft Intergroep een hypotheekkantoor overgenomen in Loon op Zand. “Ik heb er een vriend bij! Ik heb een zeer fijne samenwerking met de oude eigenaar en zijn topper die hem altijd ondersteunde. Ik ben heel blij dat deze overname zo fijn is verlopen en dat de unieke eigenschappen van dit kantoor mij hebben versterkt op hypotheekgebied.

In januari heb ik een kantoor overgenomen in Tilburg. Dit kantoor bestaat al sinds 1946 en is een assurantiekantoor pur sang; ze doen geen hypotheken, pensioenen of makelaardij. Een goede synergie kan ik hier creëren. Tevens heeft het kantoor goede binnendienstmedewerkers die mij super kunnen ondersteunen de komende jaren. Het kantoor maakt gebruik van dezelfde systemen en programmatuur en maatschappijen als wij. Wat een lot uit de loterij, denk ik dan.

Tevens heb ik in Roosendaal een kantoor overgenomen waarvan de eigenaar een accountant is met een pensioenachtergrond. Heel fijn, daar ik ook op de zakelijke markt wil groeien en deze portefeuille een mooie opstap is voor onze aanpak risicomanagement. Ook hebben we een mooie samenwerking op het gebied van overdracht relaties over en weer. Heb ik bedrijfsmatige relaties die een goede accountant nodig hebben, dan verwijs ik ze door en Stefan doet dat naar mij toe ook met relaties die behoefte hebben aan financieel advies.

Deze week ook een kantoor in Eindhoven overgenomen met 700 relaties, veelal gericht op financiële planning. Ik heb een oud private banker van ABN Amro overgenomen, die zou het mooi vinden deze relaties te ondersteunen.

Het slimme en mooie concept van Internetmakelaars.nl is ook een groot succes. Gisteren weer een huis in de verkoop genomen van een relatie. En van een huis komt een huis, denk ik dan. Hier gaat het naar toe: totaalconcepten rondom thema’s, zoals in dit geval wonen, en life events: alles onder één dak.”

Helemaal in de cloud

Begin maart is Intergroep helemaal in de cloud gegaan. “We hebben qua automatisering alles op de rit waardoor wij nu sneller verschillende programma’s kunnen aansluiten. Voorheen was het moeilijk andere programmatuur te koppelen, maar met deze investering kan ik software van andere partijen aan mijn database koppelen.

Wat marketing betreft: we hebben nu een jaarkalender gemaakt met filmpjes per doelgroep met een bepaalde boodschap voor iedere groep. Tevens gaan wij een mooi blad uitbrengen samen met Nh1816 (Zest), dat wij onder onze relaties gaan verspreiden. Een social media campagne wordt opgezet. Ik heb versterking gekregen van twee jonge dames die mij gaan ondersteunen op dit vlak.”

Vergaderen

“Voorheen had ik met iedereen een vergadering, sinds 1 januari heb ik alleen de aangestelde hoofden aan tafel. Met een van tevoren opgesteld agendaschema neem ik alle zaken door. Vooraf heb ik de belangrijke zaken aangegeven die ik per afdeling wil hebben, dat kan zijn aantal schades, openstaande schade, administratie zoals prolongatie en invoer kantoren, marketing en social media en klanttevredenheid. Alles snel, efficiënt, duidelijk en planmatig.”

‘Overnames hebben ons versterkt’

Innovatie

“De verzekeringsapp is klaar en gekoppeld aan ons databestand. Dan hoeft de relatie van Intergroep niet meer zijn eigen gegevens in te vullen. Er is een directe 24 uurs koppeling met mijn database. Wij hebben een nieuwe algemene website, nog niet perfect, maar een brandingskantoor gaat zich hier nog over buigen. Ik wil landingspagina’s gaan aanmaken per dienst of product. Ook hebben wij sinds kort een chatfunctie. Intergroep is nu helemaal digitaal en de andere kantoren ook of binnenkort. We hebben dat knap gedaan.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Frisse wind door de adviessector

Frisse wind door de adviessector

(Rubriek 'Uit de adviespraktijk', VVP 2-2024) “Leef je oprecht in in je klant, verplaats je in zijn of haar situatie en wees volstrekt transparant in je...

De volgende stap

De volgende stap

(Rubriek 'Uit de adviespraktijk', VVP 2-2024) “Mijn oproep aan starters en kleinere kantoren is: zoek elkaar op. Twee weten meer dan één.”...

Nieuwe wegen inslaan

Nieuwe wegen inslaan

(Rubriek 'Uit de adviespraktijk', VVP 2-2024) Is de consument geholpen met de grote adviseursclubs die nu ontstaan? Christian Dijkhof (Dijkhof & Partners,...

VVP 2-2024: nieuwe gezichten in 'Uit de adviespraktijk'

VVP 2-2024: nieuwe gezichten in 'Uit de adviespraktijk'

VVP 2-2024, dinsdag verschenen, introduceert nieuwe gezichten in die o zo leuke rubriek ‘Uit de adviespraktijk’: Christian Dijkhof (Dijkhof & Partners,...

Vol gas in de goede richting

Vol gas in de goede richting

(Rubriek Uit de Adviespraktijk, VVP 5-2023) “Het gaat goed met Juffrouw Polis. Daar ben ik trots op. Het blijft af en toe onwerkelijk dat vanuit een relatief...

Blijf vooral bevlogen

Blijf vooral bevlogen

(Rubriek Uit de adviespraktijk, VVP 5-2023) Normaal staat André van Luijk centraal in deze rubriek, maar dit keer laat VVP vooral zijn broer Peter, transportondernemer...

Kennis en snelheid

Kennis en snelheid

(Rick Guitjens van Guitjens Verzekeringen & Risicobeheer in VVP 2) “Een hoog kennisniveau en snelheid. Dat zijn voor mij de kenmerken van klantgerichtheid”,...

Klanten maken het vak speciaal

Klanten maken het vak speciaal

(André van Luijk van Bureau van Luijk in VVP 2) ”Het adviesvak kan ongelooflijk belangrijk zijn en hoe mooi is het dan als klanten dit ook zo ervaren....

Juffrouw Polis wordt volwassen

Juffrouw Polis wordt volwassen

(Ilse Bosland, Juffrouw Polis, in VVP 2) Juffrouw Polis kennen we van de roze en paarse ballonnen. De vrolijke kleuren blijven, zegt bedenkster Ilse Bosland. “Maar...

Drie succesfactoren voor adviseurs

Drie succesfactoren voor adviseurs

('Uit de adviespraktijk' in VVP 5-2022) “De adviessector in het algemeen hoeft ‘maar’ drie dingen te doen om succesvol en relevant te blijven:...