quote

"In onze branche zijn we soms te lief en te meegaand met de klant" Roland van Kemenade in VVP 3

stelling

"Verzekeraars mogen geen klanten weigeren op basis van Big Data"

Nieuwsbrief

Aanmelden nieuwsbrief

Wanneer u hieronder uw e-mail adres invult ontvangt u (werk)dagelijks de gratis nieuwsbrief van VVP met het laatste nieuws uit de branche.

Meld u nu aan!

 

overig nieuws

  • ONDERLING 'S-GRAVENHAGE BOEKT ZWARTE CIJFERS

    Onderlinge 's-Gravenhage zag het resultaat na belastingen stijgen van -39,7 miljoen euro naar +57,8 miljoen euro. Dit vanwege beleggingsopbrengsten, vedere afname van de bedrijfskosten en een geringer effect van de lage rente op de technische voorziening.

  • DAK OMARMT THUIS HYPOTHEEK CENTRAAL BEHEER

    Adviseurs van DAK gaan de Thuis Hypotheek van Centraal Beheer aanbieden. Deze samenwerking past in de strategie van Centraal Beheer om steeds meer het onafhankelijk intermediair te omarmen. Eerder maakte Centraal Beheer zelf al gewag van deze samenwerking.

  • FLEVOLANDERS KOPLOPERS IN CONSUMPTIEF KREDIET

    Inwoners van Flevoland vragen gemiddeld ruim anderhalf keer (71%) vaker een persoonlijke lening aan dan het gemiddelde in Nederland. Met 17 procent onder het landelijk gemiddelde doen de Friezen het minst vaak een aanvraag voor een lening. Dit blijkt uit het eerste Nationaal Leenonderzoek dat Geldshop vandaag publiceert. Voor het onderzoek zijn enkele tienduizenden aanvragen geanalyseerd.

  • BELEIDSDEKKINGSGRAAD PENSIOENFONDSEN GEDAALD

    De gemiddelde beleidsdekkingsgraad van pensioenfondsen is in het eerste kwartaal van 2016 gedaald van 104 naar 102 procent. Een jaar eerder, eind maart 2015, bedroeg de gemiddelde beleidsdekkingsgraad van de sector nog 109 procent. De beleidsdekkingsgraad is het 12-maands gemiddelde op basis van dagelijkse marktinformatie. De gemiddelde dekkingsgraad zelf daalde in het eerste kwartaal van 102 naar 96 procent.

  • RABO: RENTESTIJGING AANVAARDBAAR RISICO

    Volgens onderzoek van de Rabobank kunnen huizenbezitters een geleidelijke stijging van de hypotheekrente naar 5 of 6 procent vrij gemakkelijk dragen. Volgens de bank zijn de leennormen inmiddels zo streng dat huishoudens de extra kosten van gemiddeld 140 euro bruto per maand kunnen betalen.

  • KLACHT INDIENEN TEGEN ZORGVERZEKERAAR EENVOUDIGER

    De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) heeft haar website herzien. Hierdoor kunnen consumenten eenvoudig en op een laagdrempelige manier een klacht bij de SKGZ indienen als zij het niet eens zijn met de beslissing van de zorgverzekeraar.

  • HUISMERK OOK BESCHIKBAAR IN SOFTWARE FINDESK

    Sinds vandaag is het serviceconcept Huismerk ook beschikbaar in de hypotheekadviessoftware van Findesk.

  • OVFD: ONAFHANKELIJKHEIDSLOBBY VERGT LANGE ADEM

    "Volgend jaar is de evaluatie van het provisieverbod en de Wft. Onafhankelijkheid zou daar wat ons betreft een prominente plek in moeten krijgen, zeker als blijkt dat de consument alleen maar let op de prijs en niet op de kwaliteit van het advies." Dit schrijft Colinda Rosenbrand, directeur OvFD, in de nieuwe editie van VVP die vandaag verschijnt.

  • RABO: CROWDFUNDING AANVULLING OP BANKKREDIET

    Voor ondernemers die voor de financiering van hun plannen geen of onvoldoende bancair krediet kunnen krijgen, kan crowdfunding een alternatief of aanvuling zijn. Rabobank is een samenwerking aangegaan met de crowdfundingplatforms Collin Crowdfund en Oneplanetcrowd.

  • LIEVER NU GENIETEN DAN SPAREN VOOR LATER

    Ruim één op de drie Nederlanders geniet liever vandaag en maakt zich later wel zorgen over sparen. Dit blijkt uit GfK-onderzoek onder 27.000 respondenten, verspreid over 22 landen. Hongkong, Tsjechië en Brazilië zijn landen waar een relatief groot deel van de bevolking een 'spaarmentaliteit' heeft.  

Meer nieuws...

New Financial Forum

FinTech; is it the Tech or the People?

What is FinTech? PWC gave it the following definition in their global Fintech report 2016: FinTech is a dynamic segment at the intersection of the financial services and technology sectors where technology-focused start-ups and new market entrants innovate the products and services currently provided by the traditional financial services industry. As such, FinTech is gaining significant momentum and causing disruption to the traditional value chain. In fact, funding of FinTech start...   Lees meer »

Marco Hoekstra - Als de klant het voor het zeggen heeft zijn zaken als respect, begrip, eenvoud en waarde creatie de kern. De succesvolle bedrijven die traditionele business modellen omver hebben weten te duwen combineren een klantgerichte aanpak met slimme software toepassingen in combinatie met een eigen bedrijfscultuur waar medewerkers met passie en ambitie het beste proberen te bereiken voor alle betrokken partijen in de keten.