Blogs

Iemand zoals ik

Iemand zoals ik

(door Esther Vuijsters, Lindenhaeghe) Het valt me op dat er de laatste tijd veel geschreven wordt over ‘vertrouwen’. Over het lage vertrouwen dat er...

De financieel adviseur als mossel

De financieel adviseur als mossel

(door Mike Schilperoort, algemeen directeur Lindenhaeghe) Als ik naar het huidige vakbekwaamheidsbouwwerk kijk, moet ik altijd denken aan de evolutietheorie van...

Een zieke nabije toekomst

Een zieke nabije toekomst

(door Esther Vuijsters, Lindenhaeghe) (Black Mirror-fans, pas op! Dit artikel bevat spoilers.) Het mooist aan de serie Black Mirror vind ik toch wel de omschrijving:...

Studeren of later een huis kopen?

Studeren of later een huis kopen?

(blog door Mark de Rijke, directeur De Hypotheekshop) ‘Studieschulden zijn van grote invloed op de hoogte van een hypotheek.’ Deze conclusie trok het...

AFM medeschuldig aan ontstaan wurgkredieten

AFM medeschuldig aan ontstaan wurgkredieten

(door Rob Goedhart, voorzitter Stichting Geldbelangen) Onlangs deed ik een verbijsterende ontdekking. Krediettussenpersonen (of adviseurs, zoals velen zichzelf noemen)...

Lagere combined ratio? Voorspel individuele risico’s en loyaliteit

Lagere combined ratio? Voorspel individuele risico’s en loyaliteit

(door Bas van Wely, Insurance Expert & Data Translator bij Building Blocks) Een consument die op zoek is naar een inboedel- of autoverzekering heeft binnen...

Passie voor het vak

Passie voor het vak

(door Esther Vuijsters, Lindenhaeghe) Natuurlijk gaan we bij Lindenhaeghe door het vuur als het om onze cursisten gaat. Of ze nou een PE-training van drie uur volgen...

Is een rente van 14 procent op een consumptief krediet van enkele tienduizenden euro’s normaal?

Is een rente van 14 procent op een consumptief krediet van enkele tienduizenden euro’s normaal?

(blog door Rob Goedhart, voorzitter Stichting Geldbelangen) In 2014 zei iemand tegen me: 'Ik krijg wat van die Interbank. Ik betaal me blauw en toch los ik niets...

De klant repareren

De klant repareren

(blog door Esther Vuijsters, Lindenhaeghe) Als je tegenwoordig top-of-mind bij je klant wil blijven, zul je op de één of andere manier een onuitwisbare...

Overregulering pensioenen kost miljoenen en schiet doel voorbij

Overregulering pensioenen kost miljoenen en schiet doel voorbij

(Arthur Arbouw is adjunct-directeur Pensioenen bij a.s.r. pensioenen) Dat het op dit moment onrustig is in pensioenland, is geen nieuws meer. Maar daardoor zouden...

Quote van de dag
Vraag over dekking zakelijke laptop op oude inboedelverzekering werd gekwalificeerd als goede vraag. Gemeten aan de tijd die ik vervolgens in de wacht sta, zelfs een héle goede vraag. #advieswaarde

Vraag over dekking zakelijke laptop op oude inboedelverzekering werd gekwalificeerd als goede vraag. Gemeten aan de tijd die ik vervolgens in de wacht sta, zelfs een héle goede vraag. #advieswaarde

Financieel adviseur Maarten Koster in tweet

Stelling

AFM moet verduidelijken wat nazorg inhoudt

Recente editie
Recente editie

Heilbron is een bedrijf dat voortkomt uit meerdere fusies. En het is nog niet gedaan met de overnames. “Als de consolidatie onder verzekeraars en adviseurs doorgaat, zullen ook wij moeten blijven groeien om een serieuze partij in de markt te blijven”, zegt Dennis Massaar, mede-eigenaar van Heilbron, in vakblad VVP7. AOV-specialist Arnoud Wennekus schrijft over de gevolgen van continue overnames op de AOV-markt en ook Peter Taylor Parkins (Taylor Mates) stort zich op dit onderwerp. Ondernemer Ralph van Dam begaf zich langs de afgrond, maar wist zich uiteindelijk staande te houden.

Bekijk de inhoud
Events
VVP Event Communicatie: wat vertel ik mijn klant?

VVP Event Communicatie: wat vertel ik mijn klant?

Het VVP Event Communicatie: wat vertel ik mijn klant? vindt plaats op woensdagmiddag 28 november in het VNAB Kenniscentrum in Rotterdam. Dit event biedt heldere tips en tools om voor de klant relevante en noodzakelijke informatie eenvoudig en helder uit te leggen. Mogelijke doelen: werving nieuwe klanten, behoud bestaande klanten en meer vertrouwen...

Kansen en risico's Social Media voor advieskantoren

Kansen en risico's Social Media voor advieskantoren

VVP Event Communicatie Wat vertel ik mijn klant? Van krommunicatie naar effectieve communicatie Woensdagmiddag 28 november, VNAB Kenniscentrum, Rotterdam. Dit nieuwe VVP Event biedt heldere tips en tools om voor de klant relevante en noodzakelijke informatie eenvoudig en helder uit te leggen. Mogelijke doelen: werving nieuwe klanten, behoud bestaande...

Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!