quote

"Aansprakelijkheidsrisico moet niet de drijfveer zijn om werk te maken van preventie" Advocaat Femke de Jong-Struiksma in VVP 18

stelling

"Woekerpolisdossier zal nooit een bevredigende oplossing voor alle partijen kennen"

Colofon

Colofon

VVP vakblad voor financieel adviseurs

 


Uitgegeven door:
Nijgh Periodieken BV
Stationsplein 2, 3112 HJ  Schiedam
Postbus 122, 3100 AC  Schiedam
www.nijgh.nl (menuoptie klantenservice)

 

Uitgever: Rinus Vissers

Formule: Nieuws- en achtergrondmagazine specifiek gericht op het intermediair. 
VVP heeft als doel het intermediair te helpen ondernemen.
Verschijningsfrequentie: tweewekelijks
Verschijning: dinsdag
Internet: www.vvponline.nl
E-mail: vvp@nijgh.nl

Twitter: www.twitter.com/vvpvandaag

Mobiel: www.vvponline.mobi


Hoofdredacteur: Willem Vreeswijk (010-4274191)

Redacteuren: Lennart Kik (010-4274161)
Toon Berendsen (010-4274185)
Redactie-secretariaat: Dora Pompe (010-4274160)

Persberichten: persbericht@vvponline.nl

Vaste medewerkers

Advertentieverkoop: Petra Hesselink (010-4274153)
fax: 010-4739911
e-mail: adv.vvp@nijgh.nl


Media-order: Carola Sjoukes (010-4274109)

Abonnementenservice: Tini van Schijndel (010-4274108)

Marketing (010-4274182)


Abonnementsprijs binnenland: € 147,-*

ATP abonnement: € 45,50*

Abonnementsprijs België: € 147,-

Los nummer: € 8,50*

www.vvponline.nl/abonneren
 

 

* prijzen zijn exclusief BTW

overig nieuws

  • SCHADEGARANT KIEST VOOR KLEINER NETWERK

    Schadegarant kiest voor een kleiner netwerk in 2016. Dit als belangrijkste onderdeel van een strategische herorIëntatie.  

  • AFM EN DNB: VERANDERINGSBEREIDHEID VERZEKERAARS EN BANKEN IS GROOT

    Bij banken en verzekeraars is er een grote veranderbereidheid en dat de urgentie om te veranderen groot is, zo blijkt uit onderzoek van DNB en AFM onder vijf grote banken en verzekeraars.

  • BOEKJE OVER MEDIATION IN VERZEKERINGSBRANCHE

    De Nederlandse Vereniging van Mediators in de Verzekeringsbranche (NVMV) heeft een boekje uitgegeven om de verzekeringsbranche vertrouwd te maken met het relatief nieuwe fenomeen mediation.

  • PENSIOENADVIES STEEDS VAKER VERMOGENSADVIES (1 reactie)

    Volgens NNEK zal de markt voor vermogensadvisering en vermogensplanning de komende jaren verder groeien. Directeur Egbert Berkhoff zou graag zien dat meer adviseurs de verdiepingsslag maken. Daar hoeven ze overigens niet per se beleggingsadviseur voor te worden. "Door de voortdurende ingrepen in het pensioenstelsel neemt de vraag naar vermogensadvies zeker toe", aldus Berkhoff in VVP 18.

  • BRIGHTNL, FAIRZEKERING EN PENSIOENCAFÉ GENOMINEERD VOOR MARKETING AWARD

    De jury van de Financial Marketing Award heeft uit een shortlist van acht cases er drie genomineerd: Fairzekering, BrightNL en Pensioencafé. De award wordt op 12 november uitgereikt tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing, de vakdag voor financieel marketeers georganiseerd door VVP, NIMA en De Baak.

  • MONEYVIEW: VERSCHILLEN IN HYPOTHEEKRENTE NEMEN TOE

    De gemiddelde rente voor een hypotheek van 10 jaar vast op basis van Nationale Hypotheek Garantie is sinds begin 2014 gedaald van 4,1 procent naar 3,23 procent. In januari bedroeg het verschil tussen de duurste en goedkoopste aanbieder circa 0,9 procentpunt, maar per 10 oktober is dit opgelopen tot 1,5 procentpunt. Dit blijkt uit de jaarlijkse ProductRating Hypotheken van MoneyView.

  • "SCHADUWELITE HEEFT NIETS GELEERD VAN CRISIS" (3 reacties)

    "Banken die met belastinggeld gered moesten worden, een grote toename van het aantal huishoudens met torenhoge hypotheekschulden en stijgende werkloosheid. Desondanks probeert een hecht netwerk van bankiers, accountants, advocaten, lobbyisten, toezichthouders en een enkele politicus de geoliede geldmachine zoveel mogelijk te beschermen. Zes jaar later is er onthutsend weinig veranderd."  

  • BETALEN VIA FACEBOOK MET KNAB APP

    Met de Knab App via Facebook of sms geld worden overgemaakt. Volgens Knab is Knab Social uitgebreid getest door Tweakers-panel.

  • AFM-VOORZITTER: SPIJT VAN WOEKERPOLIS (29 reacties)

    "We hebben als bedrijf onvoldoende stil gestaan bij wat de producten doen voor de klanten." Aldus voorzitter Merel van Vroonhoven van de AFM in 'Buitenhof' over de woekerpolissen die mede onder haar verantwoordelijkheid als toenmalige NN-bestuurder zijn verkocht.

  • NDFM: JA MAAR, WAT ALS HET WÉL KAN

    Verandering komt altijd van binnenuit. Dat geldt ook voor financiële marketeers. Als je diep van binnen kijkt, wat wil je dan veranderen? Op welke daden zou je trots (willen) zijn? En wat houdt je tegen om aan het roer van uw eigen professionele leven te gaan staan?

Meer nieuws...

New Financial Forum

KLANT WIL VOORAL DIENSTBAARHEID

Oprechte aandacht, empathie, eerlijkheid. Ofwel dienstbaarheid. Dat is wat klanten willen van een financieel dienstverlener. Dit bleek tijdens de elfde New Financial Inspiration (NFI) van het New Financial Forum, dinsdag bij gastheer a.s.r. in Utrecht.   Met dank aan adviseurs Chris de Bruin en Ozewald Wanrooij betraden zes particuliere klanten het podium: Monika en Willy Uitslag, Els Los en Laurens Bos, Wilma Kemp en Erik Bette. Al snel werd duidelijk dat de klanten grote waardering hebb...   Lees meer »

Toon Berendsen - Consument moet nieuwe financiële wereld beleven