quote

"Het nieuwe zorgprovisie-model is niet bedoeld als besparings-maatregel" Achmea

stelling

"Reaal had lef moeten hebben om Reaal Direct neer te zetten"

Colofon

Colofon

VVP vakblad voor financieel adviseurs

 


Uitgegeven door:
Nijgh Periodieken BV
Stationsplein 2, 3112 HJ  Schiedam
Postbus 122, 3100 AC  Schiedam
www.nijgh.nl (menuoptie klantenservice)

 

Uitgever: Rinus Vissers

Formule: Nieuws- en achtergrondmagazine specifiek gericht op het intermediair. 
VVP heeft als doel het intermediair te helpen ondernemen.
Verschijningsfrequentie: tweewekelijks
Verschijning: dinsdag
Internet: www.vvponline.nl
E-mail: vvp@nijgh.nl

Twitter: www.twitter.com/vvpvandaag

Mobiel: www.vvponline.mobi


Hoofdredacteur: Willem Vreeswijk (010-4274191)

Redacteuren: Lennart Kik (010-4274161)
Toon Berendsen (010-4274185)
Redactie-secretariaat: Dora Pompe (010-4274160)

Persberichten: persbericht@vvponline.nl

Vaste medewerkers

Advertentieverkoop: Petra Hesselink (010-4274153)
fax: 010-4739911
e-mail: adv.vvp@nijgh.nl


Media-order: Carola Sjoukes (010-4274109)

Abonnementenservice: Tini van Schijndel (010-4274108)

Marketing (010-4274182)


Abonnementsprijs binnenland: € 147,-*

ATP abonnement: € 45,50*

Abonnementsprijs België: € 147,-

Los nummer: € 8,50*

www.vvponline.nl/abonneren
 

 

* prijzen zijn exclusief BTW

overig nieuws

  • D&O: GROTE VERSCHILLEN IN PRESTATIES HYPOTHEEKVERSTREKKERS

    Er zijn grote verschillen tussen de prestaties van geldverstrekkers, aldus onderzoek van Bureau D&O. "Zorgelijk en eigenlijk niet acceptabel vinden wij de grote verschillen tussen de wijze waarop adviseurs ervaren dat aanbieders bereid zijn mee te denken met klanten die met hun woonlasten in betalingsproblemen (dreigen te) komen."

  • SHORTLIST FINANCIAL MARKETING AWARD 2014 BEKEND

    De jury van de Financial Marketing Award heeft een voorlopige shortlist samengesteld van acht cases die meedingen naar de Financial Marketing Award 2014. Deze award wordt op 12 november uitgereikt tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing (NDFM), de vakdag voor financieel marketeers die wordt georganiseerd door VVP, NIMA en de Baak.

  • "BANKMEDEWERKER KRIJGT PERSOONLIJKE VERGUNNING"

    "Bankmedewerkers moeten zich zeer bewust zijn van hun individuele verantwoordelijkheid. Ze krijgen in feite een persoonlijke vergunning." Dit zei advocaat Frank 't Hart tijdens de bijeenkomst 'Moreel kompas, ethiek in de financiële wereld' van FD en BNR.

  • FALCO VALKENBURG ACTUARIS VAN HET JAAR 2014

    Falco Valkenburg is tijdens de derde Actuarisdag door vakgenoten en een onafhankelijk jury uitgeroepen tot Actuaris van het Jaar 2014

  • DAK IN ZEE MET SYNTRUS ACHMEA

    DAK Intermediairscollectief heeft Syntrus Achmea Hypotheken toegevoegd aan de hypotheekfaciliteit.

  • INDEPENDER: "IXORG ONEERLIJK EN MISLEIDEND"

    Oneerlijk en misleidend. Zo betitelt Independer ixorg.

  • 40% DOET NOG NIKS MET INPERKING PENSIOENOPBOUW

    Veertig procent van de werkgevers doet nog niks met de inperking van de pensioenopbouw vanaf 1 januari 2015. Dat blijkt uit een poll op LinkedIn, die Zwitserleven in de aanloop naar haar dinsdag gehouden PensioenEevent 2014 hield onder werkgevers. Een ruime 20 procent kiest ervoor de pensioenregeling aan te passen. Bijna een kwart heeft hierover nog geen besluit genomen. 

  • ACHMEA PAST ZORGPROVISIE AAN

    Achmea past per 31 december 2014 haar provisiebeleid voor zorgverzekeringen aan. In het nieuwe model ontvangt een intermediair voortaan een vast bedrag per betalende verzekerde per dekking (basisverzekering, aanvullende verzekering of tandartsverzekering). Dit bedrag stijgt of daalt niet mee met de hoogte van de premie. Bij het nieuwe model is er geen onderscheid tussen nieuwe en bestaande verzekerden.

  • BLAUWTRUST BEVESTIGT VERTREK MILLENAAR

    Blauwtrust Groep, de holding waaronder De Hypotheker, Quion en Hypotrust vallen, heeft bevestigd dat Bas Millenaar vertrekt. 

  • HUIZENBEZITTERS: MEER MOEITE MET BETALEN LASTEN

    Eén op de acht huizenbezitters heeft steeds meer moeite om de maandelijkse vaste lasten te betalen. Dit blijkt uit onderzoek dat De Hypotheekshop heeft laten uitvoeren door onderzoeksbureau Panelwizard.

Meer nieuws...

New Financial Forum

Klantbelang centraal? Of toch niet?

Onlangs werd ik geconfronteerd met een standpunt van een hypotheekverstrekker waar ik maar moeilijk een goed gevoel bij kan krijgen. De aanbieder biedt dit jaar nog de mogelijkheid van boetevrije aflossing tot aan de WOZ-waarde. Prachtig, een aanbieder die maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt door de drempel van een boete weg te nemen ……. of toch niet?   Toen ik onlangs voor onderhoud met een relatie van mij om tafel zat heb ik hem gewezen op de mogelijkheid om de ver...   Lees meer »

Ozewald Wanrooij - Ik geloof dat het denken vanuit betekenis de sleutel is van duurzame rendabele organisaties waarin mensen werken vanuit hun persoonlijk drijfveren, primair gericht op het belang van anderen. Hierbij hoort een economie waarin bedrijven realiseren dat het streven naar winst niet betekenisvol is, maar het streven naar betekenis wel winstgevend. Hierbij moet ieder mens van toegevoegde waarde kunnen zijn zonder hierin belemmerd te worden door zichzelf en/of door anderen.