De beste klantervaring

Joost Hembrecht Quion 2019

“Wij geloven er sterk in, dat het hypotheekproces door gebruik van automatisering sneller en beter kan. Waardoor de consument en intermediair eerder duidelijkheid hebben en de nadruk op het advies komt te liggen”, aldus Joost Hembrecht (CCO, foto) en John Smulders (COO) van Quion.

...

Waartoe is Quion op aarde?

Onze ultieme ambitie is dat iedereen zijn hypotheek bij Quion wil servicen. Primair werken wij voor geldverstrekkers die hun gehele dienstverlening of in sommige gevallen enkele onderdelen van hun dienstverlening aan ons uitbesteden. Wij zijn ons zeer bewust van het feit dat we in een keten met elkaar samenwerken, om ervoor te zorgen dat consumenten tevreden zijn over hun geldverstrekker. Zowel bij de aankoop van een huis, bij het oversluiten van een hypotheek, maar ook wanneer de hypotheek al in beheer is. Wij zetten ons hierom ten alle tijden in voor de beste klantervaring. Niet alleen voor de geldverstrekker en de consument, maar ook voor de serviceprovider, intermediair en notaris. Consumenten ervaren onze dienstverlening als moeiteloos en persoonlijk. De anderen doelgroepen merken ook dat wij er alles aan doen om hen te helpen bij het bedienen van hun klanten.

Waarom gelooft Quion in de meerwaarde van persoonlijk onafhankelijk advies?

De aankoop van een huis is een groot, maar vooral ook impactvol besluit. Na deze aankoop krijgt iedereen te maken met veranderingen. Positieve en soms helaas ook negatieve veranderingen. Het is ontzettend belangrijk om voorafgaand, maar ook tijdens de looptijd van een hypotheek goed geïnformeerd te worden over die veranderingen. Een goed advies van een onafhankelijk adviseur helpt om niet alleen bij aankoop, maar ook daarna een product te hebben dat past.

Waarom is automatisering hierbij cruciaal?

Consumenten willen steeds meer zelf in de hand hebben. Er zijn veel processen die zich daar heel goed voor lenen. Het proces omtrent hypotheken is nog steeds een bewerkelijk en foutgevoelig proces, waarin papier nog steeds een belangrijke rol speelt. Wij geloven er sterk in, dat het hypotheekproces door gebruik van automatisering sneller en beter kan. Waardoor de consument en intermediair eerder duidelijkheid hebben en de nadruk op het advies komt te liggen.

Wat kunnen we binnenkort verwachten?

Quion blijft zich in 2019 vol inzetten op het verbeteren van de klantbeleving. We zullen de functionaliteit op ons portaal in samenspraak met onze geldverstrekkers verder uitbreiden. Aanvullend op bestaande functionaliteiten zoals: aflossen via Ideal, omzetten van een hypotheek en het uitbetalen van bouwdeclaraties via een portaal/app, blijven we ieder kwartaal nieuwe functionaliteiten toevoegen.

Daarnaast zullen we blijven inzetten op het ontsluiten van externe bronnen in het hypotheekproces. Op dit moment zijn het UWV-bericht en Calcasa ontsloten. In 2019 willen we dit verder gaan uitbreiden. Dit stelt Quion in staat om gevalideerde brondata direct binnen te krijgen en daarmee STP in onze dienstverlening rondom offreren en accorderen van hypotheekaanvragen te realiseren. Met als resultaat een sneller en beter klantproces. In 2019 verwachten wij ook de belastingaangifte en het pensioenoverzicht nog te ontsluiten.

Onze geldverstrekkers zullen we ondersteunen met campagnes voor bestaande klanten op relevante thema’s, waarbij ‘Aflossingsvrij’ in 2019 het belangrijkste thema zal zijn. Daar waar het kan met digitale ondersteuning.

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Quion neemt drie hypotheekmerken van Achmea in beheer

Quion neemt drie hypotheekmerken van Achmea in beheer

Quion heeft de portefeuilles van de Achmea-merken Syntrus Hypotheken, Attens en Tellius gemigreerd naar het Quion Service Platform (QSP).Het gaat om 100.000 hypotheekcontracten. Twee...

Ook Blauwtrust Groep in handen van private-equityfonds

Ook Blauwtrust Groep in handen van private-equityfonds

Blauwtrust Groep (De Hypotheker, Conneqt, DMPM, Quion) is overgenomen door BlackFin Capital, een privateequity-platform dat zich focust op groeiende bedrijven in...

Kifid: boeterente Quion niet te hoog

Kifid: boeterente Quion niet te hoog

(Kifid-uitspraak Uitspraak 2021-0881)  Een consument meldt zich bij het Kifid omdat hij in de veronderstelling is dat Quion een te hoge boeterente heeft berekend....

Bas van Asseldonk voorzitter directie Quion

Bas van Asseldonk voorzitter directie Quion

Bas van Asseldonk (43) volgt Aldo Tognini op als CEO  van Quion, onderdeel van de Blauwtrust Groep. Het directieteam bestaat verder uit Joost Hembrecht (CCO), ...

Aldo Tognini nieuwe CEO van Quion

Aldo Tognini nieuwe CEO van Quion

Aldo Tognini is voorgedragen als de nieuwe Chief Executive Officer (CEO) van Quion Groep. Tognini, momenteel Chief Finance & Risk Officer (CFRO) van Blauwtrust...

Meer omzet, betere klantrelaties

Meer omzet, betere klantrelaties

(door Mark van Maurik, Laudus & van Maurik. Uit Special Contactgroep Automatisering van VVP) “Er is absoluut een direct verband tussen digitalisering...

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

(door Ulrike Geerlings, Appels Financieel Advies. Bijdrage uit Special Contactgroep Automatisering van VVP). Automatisering en advies zijn onlosmakelijk met elkaar...

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Automatiering en advies zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het advieskantoor dat op een efficiënte manier automatisering weet te omarmen, houdt meer tijd...

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

“Er is absoluut een direct verband tussen digitalisering en het verzilveren van klantgerichtheid. Goede digitalisering betekent goed en real time inzicht in...

Aandacht

Aandacht

(Voorwoord door Willem Vreeswijk, hoofdredacteur VVP) Aandacht maakt alles mooier, is de bekende slogan van een wereldconcern. Aandacht voor mensen, voor hun wensen,...