Local Hero Vincent Poel

Vincent Poel

In de rubriek Local Hero stelt VVP samen met Nh1816 het lokale advies kantoor centraal. Het belang van deze lokale helden voor de samenleving kan niet genoeg worden benadrukt.

Eeuwenlang klonk op dit plein in Purmerend het handjeklap van boeren, die wekelijks hun vee verhandelden. Inmiddels is de Koemarkt een plein voor terrassen, evenementen en een weekmarkt. Echt kenmerkend voor deze streek is natuurlijk het polderlandschap, met zijn lange stroken groen, omzoomd met sloten. De watermolentjes aan de slootkanten zijn beeldbepalend. Zelfs zodanig dat er een actie is gestart om de oude molens te behouden. De polder is ook een perfect toneel voor de sloot- en slobrace, waarvan we sponsor zijn. Zo’n duizend sportievelingen doen mee aan deze ruige tocht over zompige grond en door boerensloten. Het evenement sluit aan bij de jaarlijkse feestweek. Daar ontmoet je elkaar om even bij te kletsen. De saamhorigheid zie je ook terug in de ondernemersvereniging en binnen de lokale sportclubs. We ondersteunen bijvoorbeeld Rugbyclub Waterland; een mooie sport.

Agrariërs behoren van oudsher tot onze klantenkring. We zijn thuis in dienstverlening aan het boerenbedrijf. In totaal telt onze portefeuille zevenduizend zakelijke en particuliere klanten, verspreid over een gebied van Amsterdam en West-Friesland tot en met de Kop van Noord-Holland. Mijn vader werkte bij Tiel Utrecht en begon in 1985 als intermediair. Vijf jaar later was zijn bedrijf zo gegroeid, dat hij het oude gemeentehuis van Neck kon betrekken. Daar zijn we nog steeds gevestigd. Zelf ben ik opgeleid als makelaar. Aanvankelijk sloot ik me in die hoedanigheid aan bij mijn vaders bedrijf, maar mijn werk bestond al snel uit financiële dienstverlening. De raakvlakken zijn evident: het gaat over wonen, over leven en over het beste willen voor je klant. Het mooiste van dit vak vind ik, dat je mensen behoedt voor vergissingen en samen op zoek gaat naar oplossingen.

Op een bepaald moment stonden we voor de keuze: specialiseren of allround blijven? We kozen voor het laatste, omdat het bij ons past als kantoor en we geloven in het one-stop-shopping-principe. Sommige klanten komen binnen voor een hypotheek, zijn tevreden en komen dan ook over met hun verzekeringen. Het voordeel voor de klant zit in de synergie en het gemak. Abonnementen zijn actueel en liggen bij ons op de plank. Het succes hangt af van de vraag of je als kantoor in staat bent om te doen wat je belooft. Een proactieve houding richting de klant is hierin cruciaal. De klant vraagt altijd ‘wat is het voordeel voor mij’ en die vraag moet je te allen tijde als dienstverlenend kantoor kunnen beantwoorden. Mijn tip aan klanten: ga altijd naar een onafhankelijk advieskantoor. Zij hebben belang bij een duurzame relatie met jou als klant. Met een objectieve, deskundige kijk op risico’s en schades zullen ze jouw belang maximaal behartigen. Daarnaast is het gewoon makkelijk. De adviseur regelt alles, je hoeft zelf niets te doen.

Powered by

...

Adviseur Vincent Poel (43)

Kantoor Nico Poel Financiële Diensten, Neck-Wijdewormer (Noord-Holland)

Opgericht 1985

Aantal medewerkers 17

Klanttevredenheidsscore onder klanten Nh1816 8,5 bij afsluiten nieuwe verzekeringen, 9 bij schadeafhandeling

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Finale VVP Advies Award 2022 in beeld

Finale VVP Advies Award 2022 in beeld

Bekijk de beeldimpressie van Jeffrey Korte van de zinderende finale van de VVP Advies Award 2022 in de belevingsstudio’s van First Impression in Tilburg. [object...

Leef je klant

Leef je klant

(Partner in Kennis Nh1816 in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Zet een streep door het woord ‘beheer’ en omarm het woord ‘contact’....

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van VVP voor het meest klantgerichte advieskantoor. “Wij bouwen met onze...

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Woon vanmiddag de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de VVP Advies Award 2022 bij en bepaal wie zich het meest klantgerichte advieskantoor...

Klant heeft nog veel meer te bieden

Klant heeft nog veel meer te bieden

(Rondetafelgesprek VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De waan van de dag drukt actief klantbeheer wel eens naar de achtergrond. Zeker als klanten in...

Samen betrokken: Senders & van Balsfoort Advies

Samen betrokken: Senders & van Balsfoort Advies

(Uit VVP 4-2022) Financieel adviseurs staan midden in de samenleving. Deze Local Hero’s zijn een vraagbaak voor verzekeringen, hypotheken en andere geldzaken,...

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

De drie finalisten van de Advies Award 2022 zijn bekend. Van de spannende halve finale, die 7 september werd gehouden, heeft Jeffrey Korte een korte sfeerimpressie...

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

“Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2022. Deze kantoren, die net als de andere drie...

Halve finalisten Advies Award 2022 aan het woord

Halve finalisten Advies Award 2022 aan het woord

De zes halve finalisten van de VVP Advies Award 2022 hebben afgelopen woensdag hun pitch gehouden voor de jury van de Advies Award 2022. De zes halve finalisten...

Klanttevredenheid daalt significant na overname advieskantoor

Klanttevredenheid daalt significant na overname advieskantoor

Een daling van de klanttevredenheid is een risico dat nog onvoldoende wordt meegenomen bij verkoop en overnames. Uit onderzoekscijfers blijkt dat de gemiddelde tevredenheid...