Passie met een vleugje humor

Het geheim van klantgerichtheid foto 5 ABC Pensioen

(Klantgerichtheid in de praktijk, VVP 1-2024) “We streven er altijd naar om elke klant het gevoel te geven dat hij op dat moment onze enige klant is. Dit niveau van persoonlijke aandacht en zorg, gecombineerd met passie en een vleugje humor, draagt bij aan de ‘wow’-factor bij onze klantrelaties”, aldus Julian Nijenhuis van ABC Pensioen, in 2023 uitgeroepen tot winnaar in de categorie Pensioen Advies.

ABC Pensioen, onderdeel van Vrieling Adviesgroep, bestaat uit ruim zeventien pensioen- en inkomensdeskundigen die deel uitmaken van de grotere Vrieling Adviesgroep van ruim 280 medewerkers. “Wij specialiseren ons in advies, beheer en communicatie rondom pensioenregelingen. We adviseren niet alleen werkgevers over pensioenregelingen, maar beheren deze ook en verzorgen het communicatietraject voor de werknemers. Daarnaast adviseren wij ook ondernemers bij inkomensvraagstukken met betrekking tot pensioen, arbeidsongeschiktheid en vroegtijdig overlijden. Als onafhankelijke adviseur zijn we volledig vrij in onze advisering. We denken mee vanuit de situatie van de klant en zoeken de pensioenoplossing die het beste bij hem of haar past. We streven ernaar dat iedere klant zijn eigen adviseur en vaste relatiebeheerder heeft. Dit vormt de basis voor een langdurige relatie met onze klanten.“

Speciaal

“Wat ons speciaal maakt, is dat klanten niet naar een nummer bellen, maar naar een persoon. We houden van korte communicatielijnen en gebruiken geen geautomatiseerde bandjes. Onze passie en enthousiasme voor pensioenen, gecombineerd met een vleugje humor, helpen ons om klanten op een begrijpelijke en toegankelijke manier door hun pensioenproces te begeleiden.”

Nazorg

“Onze samenwerking met aanbieders verloopt over het algemeen goed. Wanneer er dossiers zijn waarbij de samenwerking minder soepel verloopt, is het van groot belang om ons te richten op de zaak en niet op de persoon. Dit betekent dat we ons concentreren op het oplossen van het probleem en de persoonlijke aspecten buiten beschouwing laten. Het is belangrijk om altijd professioneel te blijven en ons te richten op hoe we de situatie kunnen verbeteren.”

Julian Nijenhuis: ‘School jezelf voortdurend bij.’

“Wij geloven in een transparante en open aanpak. Daarom sluiten we met onze opdrachtgevers een overeenkomst waarin duidelijk staat welke diensten wij verrichten en welke beloning hier tegenover staat. Onze adviseurs zijn niet alleen ervaren en deskundig, maar ook creatief. Ze zoeken naar maatwerkoplossingen als standaardoplossingen niet volstaan.”

“Nazorg, ook wel actief klantbeheer genoemd, is essentieel voor het behoud van bestaande klanten en draagt bij aan de groei van ABC Pensioen. We zetten ons in om klanten proactief te bedienen en zo passende nazorg te bieden, altijd tegen een eerlijke prijs. We zijn ervan overtuigd dat goede nazorg bijdraagt aan een sterke en langdurige relatie met onze klanten.”

Tips

“Ons advies voor de adviesbranche is om altijd eerlijk, open en transparant te zijn naar de klant. Het is belangrijk om te zorgen dat je voldoende kennis in huis hebt dan wel haalt om de klant goed te kunnen adviseren. Dit betekent dat je jezelf voortdurend moet bijscholen en op de hoogte moet blijven van de laatste ontwikkelingen in je vakgebied.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Gedoe met taal

Gedoe met taal

(Mieke Dadema, Soepel, in Ken je vak! VVP 2-2024) Wie bezig is met een onderwerp als laaggeletterdheid word zelf bewuster van zijn of haar eigen taalvaardigheid....

Blijf in beweging

Blijf in beweging

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 2-2024) Wat klanten vandaag een goede klantervaring vinden, kan morgen alweer achterhaald zijn. Het punt waarop...

De emotionele bankrekening

De emotionele bankrekening

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! in VVP 1-2024) Waar mensen samenkomen, is sprake van een emotionele bankrekening. Net als op een normale bankrekening...

Ken je vak! Klantgerichtheid: de emotionele bankrekening

Ken je vak! Klantgerichtheid: de emotionele bankrekening

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! in VVP 1-2024) Waar mensen samenkomen, is sprake van een emotionele bankrekening. Net als op een normale bankrekening...

Van adviseur naar partner

Van adviseur naar partner

(Klantgerichtheid in de praktijk, VVP 1-2024) “Wij laten zien dat het niet alleen draait om advies geven, maar dat je het echte onderscheid kunt maken door...

Laat klanten geen nummer zijn

Laat klanten geen nummer zijn

(Klantgerichtheid in de praktijk, VVP 1-2024) “Klanten zijn geen nummer, we geven ze altijd alle aandacht. En dat geldt zeker voor hen die wat meer hulp...

Mooie grote woorden

Mooie grote woorden

(Mieke Dadema, Soepel, in Ken je vak! in VVP 1-2024) Veel mensen denken dat ik niet van ingewikkelde woorden hou, dat het altijd maar makkelijk moet. Dat is niet...

Wat is hier het klantinzicht?

Wat is hier het klantinzicht?

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 6-2023) Dit is de belangrijkste vraag voor iedereen die zich bezighoudt met klantverbeteringen of vernieuwingen....

Verbond organiseert event 'De menselijke maat, een must!'

Verbond organiseert event 'De menselijke maat, een must!'

Het Verbond van Verzekeraars organiseert 30 januari het event ‘De menselijke maat: een must!’, waarin wordt ingegaan op de vraag hoe als verzekeraar...

Zonder woorden

Zonder woorden

(Mieke Dadema, Soepel.org, in Ken je vak! VVP 6-2023) Hoe kan ik de verzekeringsstukjes in kleine stapjes aanbieden, met een handleiding die zo is opgebouwd dat...