Uw klanten verdienen aandacht en ondersteuning

section1_page28_article28_1.jpg

In de afgelopen maanden hebben wij u met een aantal artikelen laten zien op welke manier u uw online aanwezigheid tot een succes kunt maken. En natuurlijk speelt daarbij de kwaliteit van uw website een grote rol. Maar er is meer. De consument van vandaag ‘leeft’ steeds meer op en met internet. Wat hij daar ook doet, hij is gewend dat met een paar toetsen te regelen vanaf zijn PC of smartphone. Dat betekent overigens niet dat uw rol als persoonlijk adviseur zou zijn uitgespeeld. Van nature staat u immers al heel dicht bij de consument. Maar het betekent wel dat de consument steeds meer diensten online wil af kunnen nemen. Simpelweg omdat dit voor hem makkelijker is. Wie daar in mee kan gaan houdt veel tevreden klanten over. En krijgt meer tijd om dicht bij de klant te blijven staan. Daarom nog wat tips:

Tips voor de intermediair

1. Zorg dat uw website altijd up-to-date is. Plaatst u nieuws op uw website, zorg er dan voor dat dit regelmatig wordt ververst. Maakt u gebruik van informatieschermen, controleer dan regelmatig of die nog actueel zijn. Hypotheekrentes, waardemeters, rekentools, zorg er voor, dat uw website op alle mogelijke manieren ‘klopt’. En blijft kloppen.

2. Gebruik op uw website zo weinig mogelijk PDF’s. Downloaden, invullen en opsturen zijn voor consumenten geen fijne werkzaamheden. Ontzorg ze.

3. Maak zoveel mogelijk gebruik van interactieve hulpmiddelen. Dan kan uw klant zelf bepalen of hij persoonlijk met u van gedachten wil wisselen of dat hij kiest voor het snelle online gemak. Voor u maakt dat niet uit. Het bericht komt toch wel bij u binnen. Maar uw klant krijgt zo wel sterk het gevoel dat u ook met zijn wensen rekening houdt.

4. Hou de klantcontacten warm. Uw klant wordt dagelijks en onophoudelijk geconfronteerd met de reclame van verzekeraars en banken. Is het niet via advertenties, dan is het wel via TV. Zorg er dus voor, dat uw klanten ook regelmatig iets van u horen. Bijvoorbeeld via digitale nieuwsbrieven.

5. Vestig regelmatig de aandacht op de voorzieningen binnen uw website. Laat een klant die een schade meldt bijvoorbeeld zien hoe gemakkelijk u het hem hebt gemaakt. Of wijs in een nieuwsbrief op de hypotheektools in uw website. Het helpt. Echt!

6. Social Media. Trap niet in de val om daar al te commercieel te zijn. Maar bespreek misstanden en positieve ontwikkelingen. Op die manier kunt u duidelijk laten zien dat u sterk betrokken bent. En u weet, ieder geliked bericht kan een nieuwe klant opleveren….

Reactie toevoegen

 
Editie