Verzekerd van een goed gevoel

Dorthe Verheijden 2023

(Rubriek Een Frisse Blik in VVP 3, 2023) “Ik vertegenwoordig de nieuwe generatie. Klanten verdienen onze onverdeelde aandacht en dus moet hier onze tijd naartoe gaan”, aldus Dorthe Verheijden, adviseur zakelijk bij Bij Verheijden.

Dorthe ging in 2007 bij haar vader werken. Toen telde het allround advieskantoor twaalf medewerkers. “Het personeelsbestand van mijn vader was dusdanig gegroeid dat zijn ‘stempel’ er niet meer in zichtbaar was. Ik ben er met de bezem doorheen gegaan met als gevolg dat we nog met zijn drieën werkten. Inmiddels zijn we met zes collega’s en hebben we de missie weer strak voor ogen.”

Het was niet vanzelfsprekend dat Dorthe in het adviesvak terechtkwam. “Ik ben een opleiding gedaan voor directiesecretaresse. Daarna heb ik Hotel- en Hospitality Management gestudeerd. Het organiseren van evenementen leek me fantastisch. Dat liep anders… ik ging van het organiseren van events naar adviseren bij ‘life-events’. Van de wieg tot het graf begeleiden we onze relaties op zakelijk én particulier vlak.”

“De hospitality mindset vind je in onze missie: wij verzekeren onze relaties van een goed gevoel, van persoonlijke aandacht en maken hun dromen waar. Uiteraard doen we dat samen met onze klanten. We vergroten hun bewustzijn, verdiepen hun inzicht en geven op informele wijze advies. We gaan uit van onze eigen talenten en kennis en blijven hoe dan ook onszelf.”

“Door de verdergaande consolidatie in de markt is de roep om persoonlijke aandacht enorm. Dat is precies wat wij bieden. We zijn er voor particulieren, maar ook voor ondernemers en hun bedrijven. Met de komst van internet en de ontwikkelingen op het gebied van AI verwacht ik dat we nog efficiënter kunnen werken. Zo blijven we persoonlijk en kunnen we aandacht blijven bieden.”

Bij Verheijden heeft een netwerk van concullega’s en experts opgebouwd die het kantoor altijd kan raadplegen.

Dorthe Verheijden: ‘Ik geloof in provisieloos werken.’

Toekomst

“In de toekomst zal veel meer om advies dan om bemiddeling worden gevraagd. Ik geloof in provisieloos werken, daarom laten wij ons belonen voor het werk dat wij doen en niet voor de hoeveelheid producten die een klant afsluit. De kloof tussen rijk en arm en grote en kleine ondernemers wordt alleen maar groter. Dit leidt tot polarisatie en dat is niet goed voor een samenleving. Daarom is het zo belangrijk om advies eenvoudig en simpel te kunnen blijven bieden. Veel mensen kunnen namelijk niet meer wijs uit de enorme hoeveelheid informatie die online beschikbaar is.”

Wet- en regelgeving zijn belangrijk om zaken in goede banen te leiden, aldus Dorthe. “Op dit moment ervaar ik weinig beperkingen. Wij zijn een ‘abonnementen-kantoor’, dus de geluiden rondom provisietransparantie vormen geen belemmering. Regelgeving is belangrijk, maar persoonlijk vind ik dat je mensen ook zelf moet laten nadenken. Niet iedereen is ook in een hokje te stoppen. Verzekeraars lopen vaak achter de feiten aan. Als morgen een goed idee is bedacht, kan het door compliance een eeuwigheid duren alvorens daar een product voor is ontwikkeld. En precies dat past niet bij de huidige tijd waarin alles snel, sneller, snelst is.”

Digitaal

“Wij werken al sinds 2007 volledig digitaal. Ons CRMsysteem biedt veel oplossingen. Verder kunnen we met onze eigen website veel verbeteringen doorvoeren, zoals bijvoorbeeld het bieden van voorlopige dekkingen binnen 24 uur.”

“De adviessector dient zich meer te richten op de financiële gezondheid van de Nederlander. Maar liefst zestig procent van de huishoudens kampt met financiele problemen. Mensen kunnen tegenslagen blijkbaar niet meer opvangen. In coronatijd was er nog nooit zoveel spaargeld in Nederland en nu kampt zestig procent met financiële problemen. Waar gaat het dan mis? Het begint met een goede basis, waardoor je met tegenslagen kan omgaan. Een verzekering beschermt dit maar regelt de basis niet.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Frisse wind door de adviessector

Frisse wind door de adviessector

(Rubriek 'Uit de adviespraktijk', VVP 2-2024) “Leef je oprecht in in je klant, verplaats je in zijn of haar situatie en wees volstrekt transparant in je...

VVP 2-2024: nieuwe gezichten in 'Uit de adviespraktijk'

VVP 2-2024: nieuwe gezichten in 'Uit de adviespraktijk'

VVP 2-2024, dinsdag verschenen, introduceert nieuwe gezichten in die o zo leuke rubriek ‘Uit de adviespraktijk’: Christian Dijkhof (Dijkhof & Partners,...

Wij zijn de nieuwe generatie adviseurs

Wij zijn de nieuwe generatie adviseurs

(Rubriek 'Een frisse blik op het adviesvak' in VVP 1-2024) Ferzekerd, de nieuwe generatie adviseurs is per 1 maart 2024 de nieuwe naam van IJdo & Sahin Financieel...

Frisse blik

Frisse blik

Een frisse blik op het adviesvak. Dat past niet alleen bij een nieuw jaar, maar ook bij een snel veranderende wereld waarin de adviseur het vertrouwde baken van...