Wij geloven niet in generalisten

Steengoedt

(Rubriek Een Frisse Blik... in VVP 3, 2023) “De adviseurs die bij ons werkzaam zijn werken allemaal als specialist, wij geloven niet in generalisten. Ons vakgebied is daar te complex voor”, zeggen Johan Bakker en Robert Hoff, eigenaren van Steengoedt Hypotheken.

Johan en Robert hebben allebei een werkverleden bij de Rabobank. “Daar kennen we elkaar van. We zijn daarna ieder onze weg gegaan totdat we drie jaar geleden ‘opeens’ weer samen lunchten en daar werd ons nieuwe bedrijf geboren. We zijn op 1 maart 2021 officieel van start gegaan.”

In 2021 gingen Robert en Johan met zijn tweeën van start. “Inmiddels zijn we met zeven collega’s en hebben we onze dienstverlening kunnen uitbreiden, onder meer met een zakelijk financieringsspecialist en een risicospecialist verzekeren.”

Kansen

Waarom gekozen voor het zelfstandig adviesvak? “Grootbanken trekken zich lokaal terug en focussen zich op digitalisering. Dat biedt kansen. Veel klanten zijn op zoek naar een ‘local hero’. Een plek waar ze al hun financiële zaken kunnen onderbrengen en ‘even kunnen binnenstappen’. Persoonlijke aandacht kost tijd, maar verdient zich op lange termijn terug.”

“Goede partners hebben is essentieel. Wij hebben goede samenwerkingen met accountantskantoren, taxateurs, makelaars, notarissen en niet te vergeten geldverstrekkers en verzekeraars.”

“Onze adviseurs zijn allemaal specialisten. Specialisten kunnen de klant optimaal van dienst zijn. Ons vakgebied is te complex om als generalist alles eruit te halen. Ons doel is iedere keer de klantverwachtingen te overtreffen. We zijn dan ook erg trots op de klantbeoordelingen (Google 5 sterren op basis van 95 reviews en een cijfer 9,9 op advieskeuze (op basis van 137 reviews).”

“Het vinden en behouden van goede en gemotiveerde medewerkers is een uitdaging. We proberen als werkgever zo flexibel mogelijk te zijn, mensen op te leiden en een gezellige werksfeer te creëren.”

Terug naar de basis

“Wij brengen het adviesvak terug naar de basis en hopen dat we deze beweging steeds vaker zullen zien. Het lijkt soms wel alsof het downsizen van bedrijfskosten een steeds belangrijkere drijfveer is in de financiële sector. Hierdoor wordt de klant vaak uit het oog verloren.”

Johan Bakker en Robert Hoff: ‘Digitalisering is goed, maar moet zijn plek kennen.’

Johan en Robert zien grag meer maatwerk bij banken en verzekeraars. “Aanvragen waar je met gezond boerenverstand met ‘je ogen dicht’ goedkeuring voor kunt geven, worden niet gehonoreerd. In onze regio heb je veel agrarische ondernemers met veel geld in bedrijf en/of landerijen. Zij zijn op papier miljonair maar indien die ondernemer zestig jaar is en een nieuwe woning wil aankopen, kan hij bijna nergens terecht.”

“Digitalisering heeft in ons bedrijf een grote rol. Met name in het interne proces, dat maakt dat we snel en efficiënt kunnen werken. Aan de kant van de klant bepaalt de klant. Er zijn nog genoeg klanten die een werkgeversverklaring nog langsbrengen.”

“Anno 2023 is alle informatie die je nodig hebt wel ergens te vinden. Maar de klant heeft geen overzicht. Daarom is de adviseur van grote waarde.”

“Het zou mooi zijn als we over vijf jaar over twaalf tot vijftien specialisten beschikken. Belangijkste is en blijft dat klanten ook dan nog altijd enthousiast over ons praten. Wij kiezen altijd voor voor kwaliteit boven kwantiteit.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Een luxury-ervaring voor elke klant

Een luxury-ervaring voor elke klant

(Uit de rubriek 'Een Frisse Blik op het adviesvak' in VVP 2) “Werken in de financiële dienstverlening heeft me altijd al aangetrokken. Het werk is divers,...

Doe waar je goed in bent

Doe waar je goed in bent

(Adviseur Rowin du Gardijn in de rubriek 'Een Frisse Blik op het adviesvak' in VVP 2) “Er zijn volop kansen in de markt, bijvoorbeeld op het gebied van automatisering...

Relevant betrokken risicoadvies

Relevant betrokken risicoadvies

(Thoman van Uunen van Thomas Verzekert in VVP 1, 2023) In de rubriek Nieuwkomers en Doorstarters besteedt VVP aandacht aan adviesbedrijven die (vrij) recent zijn...

Ontzorgen met plezier

Ontzorgen met plezier

(Katja Huijbregts van Sven & Katja in VVP 1, 2023) In de rubriek Nieuwkomers en Doorstarters besteedt VVP aandacht aan adviesbedrijven die (vrij) recent zijn...

Een frisse blik op het adviesvak: Askanj@

Een frisse blik op het adviesvak: Askanj@

(Uit VVP 4-2022) In de rubriek Nieuwkomers (en dat kunnen ook ervaringsdeskundigen zijn die een nieuwe start maken) besteedt VVP aandacht aan adviesbedrijven die...

Een frisse blik op het adviesvak

Een frisse blik op het adviesvak

(Uit VVP 3-2022) In de rubriek Nieuwkomers en Doorstarters besteedt VVP aandacht aan adviesbedrijven die (vrij) recent zijn gestart. Dit om hun visie op de markt...

Een frisse blik op het adviesvak

Een frisse blik op het adviesvak

In de rubriek nieuwkomers (en dat kunnen ook ervaringsdeskundigen zijn die een nieuwe start maken) besteedt VVP aandacht aan adviesbedrijven die (vrij) recent...

Een frisse blik op het adviesvak

Een frisse blik op het adviesvak

(Rubriek Nieuwkomers en doorstarters in VVP 01-2022). VVP start in 2022 met de nieuwe rubriek nieuwkomers (en dat kunnen uiteraard ook ervaringsdeskundigen zijn...