Alleen maar verliezers

Ozewald Wanrooij Zou het misschien kunnen dat het woekerpolisdossier geen winnaars kent? Die vraag stelt Ozewald Wanrooij (Neutralis) in een reactie op VVP Online.

Ik hoop van harte dat het einde van al deze ellende een keer in zicht komt, want voor mijn gevoel blijft de financiële branche op deze wijze voortdurend in een kwaad daglicht staan en krijgen alle prachtige initiatieven die de branche ontplooit nooit de waardering die ze zouden moeten hebben.

Natuurlijk snap ik dat Ab Flipse en alle andere voorvechters van uiteenlopende compensaties zich verplicht voelen om er alles uit te halen en dat maatschappijen hier niet zo maar in mee gaan snap ik ook.

Wat ik echter niet goed snap, is dat de financiële branche met zoveel gekwalificeerde mensen er na zoveel jaar nog steeds niet in geslaagd is om tot sluiting van het woekerpolisdossier over te gaan.

Ik ben bang dat zolang er nog mensen zijn die denken uit dit dossier enig gewin te kunnen halen het nog een lange tijd kan duren.

Zou het misschien kunnen dat dit dossier geen winnaars kent?

Reactie toevoegen

 
Nn in beroep tegen woekerpolis-oordeel

Nn in beroep tegen woekerpolis-oordeel

NN gaat in beroep tegen de compensatie in de woekerpolisaffaire, waar de verzekeraar eind maart toe werd veroordeeld. De Geschillencommissie van klachteninstituut...

Dijsselbloem legt oproep consumentenbond naast zich neer

Dijsselbloem legt oproep consumentenbond naast zich neer

Minister Dijsselbloem van Financiën grijpt niet in bij ASR vanwege de verschillen in woekerpolisschikkingen. Dat zei hij in zijn wekelijke gesprek met RTL-Z....

"Procederen in woekerpoliszaken loont"

"Procederen in woekerpoliszaken loont"

“Met deze uitspraak wordt een belangrijk signaal afgegeven: procederen in woekerpoliszaken loont.” Dat stelt voorzitter Ab Flipse van Vereniging Woekerpolis.nl...

Achmea moet klant met woekerpolis 20.000 euro betalen

Achmea moet klant met woekerpolis 20.000 euro betalen

Achmea moet aan een klant met een woekerpolis ongeveer 20.000 euro schadevergoeding betalen, aldus klachteninstituut Kifid.   Een eerdere tegemoetkomingsregeling...

Consumentenbond sommeert ASR

Consumentenbond sommeert ASR

ASR is door de Consumentenbond gesommeerd om alle gedupeerden met een woekerpolis genaamd Waerdye redelijk te compenseren en niet alleen de klanten waarmee ASR een...

"Hersteloperatie woekerpolis mislukt"

"Hersteloperatie woekerpolis mislukt"

De hersteloperatie woekerpolis is mislukt. Dat zegt Stichting Odin na analyse van de AFM-rapportages nazorg beleggingsverzekeringen van de afgelopen jaren. "Volgens...

Ab flipse tweet eigen woekerpolis

Ab flipse tweet eigen woekerpolis

Ab Flipse, voorzitter Vereniging Woekerpolis, toont in een tweet de offerte voor zijn eigen woekerpolis afgesloten in 1996. Het prognoserendement daarin: 8 procent....

Klanten met woekerpolis minst slecht af bij adviseur

Klanten met woekerpolis minst slecht af bij adviseur

Klanten die woekerpolissen kochten via grote verkooporganisaties zijn veel slechter uit dan klanten die hun woekerpolis bij een lokale tussenpersoon afsloten. Verzekeraars...

Merkwaardige desinteresse bij klanten

Merkwaardige desinteresse bij klanten

"Ik ervaar geen wantrouwen bij de consument maar een merkwaardige desinteresse: verbeteringsvoorstellen van tienduizenden euro's worden voor kennisgeving aangenomen,...

"van verborgen kosten naar verborgen compensatie"

"van verborgen kosten naar verborgen compensatie"

A.s.r. kreeg er maandagavond flink van langs in Radar, omdat de verzekeraar geen openheid geeft over de berekening van de woekerpoliscompensatie. Philippe Wits (foto),...