Anbang injecteert 1,35 miljard euro in vivat

Vivat logo 2015

Vivat ontvangt een kapitaalversterking van Anbang Insurance Group van 1,35 miljard euro. Dit was een eis van DNB.

Door deze injectie stijgt de Solvency I ratio van Vivat naar 233 procent (gebaseerd  op de pro forma cijfers van 30 juni 2015) en de Solvency II ratio naar boven 150 procent (gebaseerd op de pro forma cijfers van 30 juni 2015 conform het standaard model).
Vivat, het voormailge Reaal, zegt een toonaangevende verzekeringsmaatschappij en vermogensbeheerder te zijn die al meer dan 100 jaar bestaat. "Vivat heeft een sterk klantenbestand en een solide reputatie. De kapitaalversterking door Anbang Insurance Group zal de positie van Vivat als een sterke, stabiele
onderneming uitbouwen en biedt klant en en medewerkers stabiliteit en continuïteit." Topman Gerard van Olphen vertrok er onlangs naar verluid na een ruzie over de bestuurscultuur met de Chinezen.

Reactie toevoegen

 
Athora Netherlands breidt samenwerking met TCS uit

Athora Netherlands breidt samenwerking met TCS uit

Athora Netherlands en Tata Consultancy Services (TCS) breiden de al bestaande samenwerking verder uit. TSC moet de verzekeraar ondersteunen bij het Ambitie 2025-programma...

Vivat verder als Athora Netherlands

Vivat verder als Athora Netherlands

Vivat gaat verder door het leven als Athora Netherlands. De naamsverandering is het sluitstuk van de overname door de Europese levens- en herverzekeraar Athora. “Met...

Vivat focust zich op pensioen

Vivat focust zich op pensioen

Vivat gaat zich na de overname door Athora focussen op pensioen met Zwitserleven als merknaam. De naam Vivat verdwijnt; Vivat wordt Athora Nederland in het vierde...

Reaal AOV lanceert verbeterde offertetool

Reaal AOV lanceert verbeterde offertetool

Reaal AOV heeft een vernieuwde offertetool gelanceerd. Zo is het nu mogelijk om premiegevolgen van keuzes binnen een Reaal AOV te vergelijken, een offerte te sturen...

Vernieuwd gezondheidsonderzoek voor klanten Reaal AOV

Vernieuwd gezondheidsonderzoek voor klanten Reaal AOV

Reaal AOV gaat haar klanten als eerste partij het vernieuwde gezondheidsonderzoek van arbodienstverlener Beter aanbieden. Het gezondheidsonderzoek, met de nieuwste...

ORV-premie vaak te hoog ingeschat

ORV-premie vaak te hoog ingeschat

De mogelijkheden van een ORV worden vaak verkeerd benut. Ook wordt de premie te hoog ingeschat. Dit blijkt uit een flitspeiling van Factsnapp in opdracht van Reaal. Tijdens...

Reaal: deelnemers pilot HelloEnergy voelen zich veel energieker

Reaal: deelnemers pilot HelloEnergy voelen zich veel energieker

Positieve uitkomsten van een pilot maken dat Reaal per direct HelloEnergy toevoegt aan zijn Lijfwacht-programma. Na een testperiode van drie maanden bleek dat de...

MoneyView: slechtere polisvoorwaarden bestelauto's

MoneyView: slechtere polisvoorwaarden bestelauto's

De polisvoorwaarden voor bestelauto's zijn minder goed dan die van particuliere auto's, zo blijkt uit onderzoek van MoneyView. Als een bestelauto gestolen wordt...

Reaal geeft tips om sterker uit de coronacrisis te komen

Reaal geeft tips om sterker uit de coronacrisis te komen

Reaal AOV heeft enkele tips op een rij gezet voor mensen die noodgedwongen thuis zitten tijdens de coronacrisis. Pim Hafkenscheid van Reaal: “De coronacrisis...

Kifid: klacht verjaart als consument te lang stilzit

Kifid: klacht verjaart als consument te lang stilzit

Als consumenten te lang stilzitten, verjaart de klacht. Dat is te concluderen op basis van zeven recente uitspraken van de Geschillencommissie Kifid. De bindende...