De Goudse versterkt positie op zakelijke markt

Geert Bouwmeester 2017

De Goudse verwacht verdere groei op de zakelijke markt. "Dit geldt voor de inkomensmarkt, waar we een uitstekende uitgangspositie hebben vanwege onze specifieke kennis, goede positionering, concurrerende productassortiment en onderscheidende dienstverlening. En ook voor de schademarkt, waar onze kracht onder andere zit in de focus op branches en niches en de samenwerking met Erkend MKB-adviseurs. Daarnaast verwachten wij ook groei bij Expat & Reis, De Zeeuwse en Van Lanschot Chabot."

Aldus De Goudse bij de publicatie van de jaarcijfer 2016.

"Het aandeel zakelijke verzekeringen in onze portefeuille is gestegen van 67 naar 70 procent van ons totale premievolume en onze groei ligt hier boven het marktgemiddelde", aldus topman Geert Bouwmeester. 
De Goudse heeft in 2016 een positief resultaat geboekt van 33,3 miljoen euro (2015: 36,7 miljoen). 
De solvabiliteit (Solvency II) kwam eind 2016, het eerste Solvency II jaar, uit op 224 procent.

Het levenbedrijf liet een positief resultaat zien van 25,5 miljoen (2015: 21,7 miljoen). Ook het resultaat van Goudse Schadeverzekeringen (Inkomen en Zaakschade)  voldeed met 8,5 miljoen aan de doelstellingen van de verzekeraar. "Het lag weliswaar lager dan de 15,8 miljoen van 2015, maar dit komt vooral doordat de voorzieningen voor inkomensverzekeringen zijn versterkt vanwege de voortdurend lage marktrente."
De reguliere kosten daalden in 2016 ten opzichte van 2015 met 1,5 procent. Wel heeft De Goudse fors extra geïnvesteerd in digitalisering van klantprocessen. Bouwmeester: "De focus bij deze investeringen ligt op moderne oplossingen in portalen en eigentijdse dienstverlening aan klanten, met behoud van onze persoonlijke benadering van klanten en hun adviseurs."

Reactie toevoegen

 
Lagere nettowinst De Goudse bij start eeuwfeest

Lagere nettowinst De Goudse bij start eeuwfeest

De Goudse zag in 2023 de nettowinst dalen van 32,2 naar 16,4 miljoen euro. De dotatie aan voorzieningen bij Leven en de schadelast bij Zaakschade zijn belangrijke...

Verzekeraars kunnen innovatie meer stimuleren

Verzekeraars kunnen innovatie meer stimuleren

(Uit VVP 6-2023) Flowid uit Zaltbommel is expert op het gebied van systeemintegratie voor flow oplossingen en ontwerpt en bouwt flow skids voor lab, pilot en productie....

Zeeuwse en Goudse zamelen ruim 4 ton in voor Stichting ALS Nederland

Zeeuwse en Goudse zamelen ruim 4 ton in voor Stichting ALS Nederland

De Zeeuwse en De Goudse hebben 404.040 euro ingezameld ten behoeve van de Stichting ALS Nederland. Halverwege 2022 werd bij Leo Remijn, directeur van de Middelburgse...

ABC Pensioen, Sinior en Veldhuis naar finale VVP Advies Award 2023

ABC Pensioen, Sinior en Veldhuis naar finale VVP Advies Award 2023

ABC Pensioen, Sinior Financieel Advies en Veldhuis Advies zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2023. “Deze kantoren – die net als de andere drie...

Omzetderving als gevolg van waterschade bij driekwart van de verzekeringen niet gedekt

Omzetderving als gevolg van waterschade bij driekwart van de verzekeringen niet gedekt

In toenemende mate, aldus MoneyView, kunnen ondernemers zich verzekeren voor de gevolgen van het overstromen van secundaire waterkeringen, zoals sloten, beken en...

Bedrijven fors meer kwijt aan verzekeringspremie en preventie-eisen

Bedrijven fors meer kwijt aan verzekeringspremie en preventie-eisen

Nederlandse bedrijven betalen opnieuw meer premie voor hun risicoverzekeringen. Ook kosten nieuwe preventie-eisen bedrijven beduidend meer. Cybercriminaliteit is...

"Vergelijkingssoftware hard nodig in zakelijke markt"

"Vergelijkingssoftware hard nodig in zakelijke markt"

De oproep van de AFM begin dit jaar aan de branche om de verzekeringsvoorwaarden van cyberverzekeringen beter vergelijkbaar te maken, verdient meer aandacht, aldus...

Zelfwaardering in plaats van zelfontkenning

Zelfwaardering in plaats van zelfontkenning

(Redacteur Toon Berendsen in VVP 2) Wat is hot en wat is not in de actualiteit van financieel adviseurs en verzekeraars? VVP pakt belangrijke actualiteiten op...

Kifid: verzekeraar hoeft klant niet te attenderen op voordeliger product

Kifid: verzekeraar hoeft klant niet te attenderen op voordeliger product

(Kifid-uitspraak GC 2023-0133) Een consument klaagt omdat hij voor zijn aov meer betaalt dan zijn broers in vergelijkbare omstandigheden. Ook heeft de verzekeraar...

Contact steeds belangrijker voor zakelijke klant schadeverzekeraar

Contact steeds belangrijker voor zakelijke klant schadeverzekeraar

Het contact met de verzekeraar blijkt voor zakelijke klanten in toenemende mate bepalend voor het oordeel over hun schadeverzekeraar. Voor 33 procent van de klanten...