Mijn aegon: vredespijp te snel gerookt

Vredespijp

Excuses, in de nieuwsbrief maandagochtend is de uitslag van de VVP-poll van afgelopen week per abuis verwisseld. Anders dan gesteld, was 70 procent het oneens met de stelling 'Strijdbijl over Mijn Aegon terecht begraven'. Vanuit de markt wordt ook gezegd dat de vredespijp te snel wordt gerookt.

Een adviseur laat VVP weten: "Niet alleen deze app van Aegon, maar ook die van Reaal en DL zijn zaken die aandachtig op hun gevolgen bekeken moeten worden. Kiest de klant voor rechtstreeks, be my guest, maar hier heeft de klant, in ieder geval bij Aegon, in zeer grote aantallen voor de adviseur gekozen en kan nu via een rangeerterrein (het appje) rechtstreeks bij Aegon naar binnen geloodst worden.

"En dan nog de mutaties die de klant zelf door kan voeren, met alle gevolgen van dien. Ook een BAV-verzekeraar moest even op de mogelijke gevolgen gewezen worden, maar is nu ook geïnformeerd en gaat eens bekijken wat dit voor de positie van de adviseur en dus voor de verzekeraar betekent.

"Niemand heeft het ook over de 'voorwaarden' van het gebruik van de Mijn Aegon-omgeving van Aegon waar de klant, je kent dat zelf wellicht ook wel, met een muisklik akkoord mee kan gaan."

De Commissie CFD stelde onlangs: "Begin januari meldden wij dat Aegon met haar webportaal Mijn Aegon het intermediair buitenspel zette. De kritiek spitste zich toe op het niet voldoende zichtbaar zijn van de adviseur in dit portaal. Aegon kon zich niet herkennen in deze kritiek en nodigde CFD uit om met elkaar de dialoog aan te gaan. 1 februari jl. vond dit gesprek plaats op het Aegon hoofdkantoor te Den Haag. In het gesprek heeft Aegon ons getoond hoe de zichtbaarheid van het intermediair op dit moment is geregeld. Met elkaar hebben we geconstateerd dat van onzichtbaarheid van het intermediair geen sprake is. Wel kan de zichtbaarheid nog veel meer geoptimaliseerd worden. Het voornemen van Aegon is om op korte termijn al een aantal verbeteringen door te voeren. Hierdoor wordt de adviseur direct op de overzichtspagina per product zichtbaar. Naar verwachting zullen de eerste aanpassingen snel zijn doorgevoerd. Aegon blijft werken aan de continue verbetering van de website en de Mijn Aegon omgeving. Verder verbeteren van de zichtbaarheid van de eigen adviseur speelt daarin een belangrijke rol. Wij zullen Aegon hierin blijven volgen en de toegezegde aanpassingen evalueren."

Wat vindt u? Reageer onder dit bericht!

Reactie toevoegen