VVP ondernemerspanel: vraagbaak voor adviseurs

VVP 75 jaar

Stel als financieel adviseur vragen aan het VVP Ondernemerspanel! Het panel bestaat uit zes topondernemers die gespecialiseerd zijn in HR en personeelsbeleid, financieel beleid en overnames, verzekerings-en aansprakelijkheidsrecht en intermediaire distributie, inkoop en positionering, interne organisatie en compliance en organisatieverandering. Stel uw vraag op http://www.vvponline.nl/ondernemerspanel.

Vraagbaak voor adviseurs

De zes specialisten en hun specifieke vakkennis:

Astrid van de Bovekamp (AVDB Advies): HR en personeelsbeleid. Alles wat u moet weten over de motivatie en beloning van uw werknemers.

 Edwin Bosma (BHB Dullemond): Financieel beleid en overnames. Alles wat u moet weten over uw jaarrekening en de waardering van uw onderneming.

Robin van Beem (Polis Advocaten). Juridische aspecten. Alles wat u moet weten over verzekerings- en aansprakelijkheidsrecht en intermediaire distributie.

Bob Klijn (Herenvest): Inkoop en positionering. Alles wat u moet weten over inkoop en samenwerking met verzekeraars, serviceproviders en volmachten.

Richard Meinders (SVC): Interne organisatie. Alles wat u moet weten over uw interne processen en compliance.

Jack Vos (Luyten Adviesgroep): Cultuurverandering advieskantoren. Hoe zorg je ervoor dat medewerkers intrinsiek gemotiveerd zijn?

Reactie toevoegen

 

Reacties

Jeffrey Leichel - 7 februari 2015

Hoe haat het nu verder met het panel?

Pjotr van Tilburg - 3 februari 2015

Dag Jeffrey, Mag ik ook een suggestie doen als niet panel lid? Kijk eens op de website verzekeringsadministratie.nl Via die site ontvang je als adviseur een afsluitvergoeding van een paar tientjes iedere keer dat je voor de klant uitkomt bij een direct-writer. Voer bij het afsluiten van de polis je eigen e-mailadres in (dan ontvang jij de polis), zet commerciële nieuwsbrieven op 'nee', wijzig na ontvangst van de polis het e-mailadres in dat van de klant. Dan (1) heb jij de polis voor in je eigen administratie, (2) ontvang jij een vergoeding en (3) wordt de wettelijke zorgplicht ingevuld door de verzekeraar. NB. Vergoedingen zijn niet van invloed op de premie, dus bij diverse beloningsmodellen kan dit een mooie aanvulling zijn. MvG., Pjotr van Tilburg

Jurjen Oosterbaan - 3 februari 2015

@Jeffrey Dag Jeffrey Mag ik als niet lid panel meedenken? 1. Bedrijfsmodel aanpassen 2. Ga uit dat directe verkoop "eenvoudige" producten alleen maar zal toenemen. 3. Koppel je bedrijfsmodel dus niet aan uitgangspunt dat producten via jou gesloten moeten worden 4. Elk product hoe eenvoudig te sluiten levert tijdens de looptijd situaties op die voor veel klanten moeilijk zijn. Ook de autoverzekering 5. Daarnaast zijn er veel producten die klant niet gaat halen maar iemand moet "brengen" 6. Mijn advies is dus om bedrijfsmodel om te vormen naar meer begeleiding en advies op permanente basis aan specifieke klanten waarbij het om het even zou moeten zijn waar en hoe de klant het product heeft gesloten. Uiteraard kan de klant het product wel sluiten via de adviseur maar dat hoeft niet. 7. Uiteraard moet je deze dienstverlening goed communiceren. Ben benieuwd wat de echte panelleden gaan adviseren. Hartelijke groeten Jurjen

Jeffrey Leichel - 2 februari 2015

Ik heb netjes even gewacht, maar er staat niemand voor het loket. Nou daar gaat ie dan. Zeer geacht panel, ik heb de volgende vraag. Hoe kun je het beste omgaan met situaties waarin jouw klanten via internet schadeverzekeringen bij direct writers kunnen kopen die goedkoper zijn dan jouw netto inkoopprijs?

Lees meer over
Kandoor

Kandoor

VVP bestaat 75 jaar en daar zijn we vanzelfsprekend trots op. Al 75 jaar lang geloven we onvoorwaardelijk in de kracht en de toegevoegde waarde van het intermediair...

Niet premie doch coulance is hoofdzaak

Niet premie doch coulance is hoofdzaak

Acquisitie, het is een vies woord geworden. Het advies is vandaag de dag het product en dat advies moet vooral professioneel, integer en kundig worden gegeven....

Volgende nieuwsbrief verschijnt maandag 13 augustus

Volgende nieuwsbrief verschijnt maandag 13 augustus

Dit is de laatste nieuwsbrief van deze week. De volgende nieuwsbrief verschijnt maandag 13 augustus. Daarna komt de nieuwsbrief weer iedere dag. Volgende week vrijdag...

Volgende nieuwsbrief van VVP

Volgende nieuwsbrief van VVP

De volgende nieuwsbrief van VVP verschijnt maandag 6 augustus 2018.

Doe mee met lezersonderzoek VVP (gratis kaarten te winnen!)

Doe mee met lezersonderzoek VVP (gratis kaarten te winnen!)

VVP nodigt lezers van het magazine uit mee te doen aan een lezersonderzoek. Wie meedoet, maakt kans op twee gratis toegangskaarten voor een VVP Event dit najaar...

Volgende nieuwsbrief verschijnt maandag

Volgende nieuwsbrief verschijnt maandag

In verband met Koningsdag verschijnt de volgende nieuwsbrief van VVP Online maandag. De 'Ken je vak!'-nieuwsbrief die normaal gesproken op vrijdag uitkomt, hebben...