Aandeelhouders aangesproken op woekerpolisaffaire

Bart Combée

Om aandacht te vragen voor het lot van woekerpolisgedupeerden, bezoekt de Consumentenbond de aandeelhoudersvergaderingen van verzekeraars ASR en Nationale-Nederlanden. "We vragen aandeelhouders om hun directies de opdracht te geven deze klanten eindelijk recht te doen", aldus Bart Combée, directeur Consumentenbond.

De bond: "Zowel ASR als Nationale-Nederlanden hebben in het verleden honderdduizenden klanten een woekerpolis in de maag gesplitst, maar nog steeds geen redelijke compensatie betaald. Alleen klanten die het zich kunnen veroorloven om kostbare juridische procedures te voeren, krijgen waar ze recht op hebben en dan vaak ook nog alleen als zij een geheime schikking accepteren. ASR en Nationale Nederlanden creëren zo een grote rechtsongelijkheid. Een oproep van minister van Financiën Dijsselbloem om de inhoud van geheime schikkingen openbaar te maken, leggen verzekeraars naast zich neer."

 

Schoon schip
Met het bezoeken van de aandeelhoudersvergaderingen hoopt de Consumentenbond beweging te forceren in de muurvaste woekerpoliszaken. Combée: "We hopen dat aandeelhouders tegen de directies zeggen: behandel klanten redelijk en maak een eind aan deze slepende affaire. Door schoon schip te maken, laat je zien dat je je klanten echt centraal stelt, en maak je serieus werk van vertrouwensherstel. Dat is in ieders belang."

 

Reactie toevoegen

 
ASR opnieuw meest sociale verzekeraar

ASR opnieuw meest sociale verzekeraar

Er werken gemiddeld bij ASR meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt dan bij organisaties in dezelfde orde van grootte. Ook stimuleert ASR leveranciers en...

ING sluit akkoord met Consumentenbond over compensatie te hoge rentes

ING sluit akkoord met Consumentenbond over compensatie te hoge rentes

Klanten van ING die in het verleden te veel rente betaalden over hun consumptief krediet, krijgen het te veel betaalde geld terug. De Consumentenbond en ING zijn...

Verbond: schadevrije jaren autoverzekering worden overdraagbaar

Verbond: schadevrije jaren autoverzekering worden overdraagbaar

Schadevrije jaren kunnen per 1 januari na overlijden worden overgedragen aan de achtergebleven partner en verdeeld worden onder ex-partners na een scheiding. Ook...

Cruciale rol adviseurs bij vroegsignalering geldproblemen

Cruciale rol adviseurs bij vroegsignalering geldproblemen

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Steeds meer mensen en bedrijven raken in Nederland in geldproblemen en de coronacrisis heeft dit alleen nog maar onderstreept....

Nieuwe holding ASR voor deelnemingen in distributie- en servicebedrijven

Nieuwe holding ASR voor deelnemingen in distributie- en servicebedrijven

ASR richt per 1 januari 2022 een nieuwe holding op voor de deelnemingen in distributie- en servicebedrijven (VKG, ANAC, Dutch ID, Supergarant en PoliService). Volgens...

Beduidend minder Nederlanders voelen zich verantwoordelijk voor eigen pensioen

Beduidend minder Nederlanders voelen zich verantwoordelijk voor eigen pensioen

Het verantwoordelijkheidsgevoel dat mensen ervaren als het neerkomt op hun eigen pensioen is in tien jaar tijd flink gedaald. Gaf in 2011 een ruime meerderheid (54...

Adfiz in gesprek met Consumentenbond over onderzoek serviceabonnementen

Adfiz in gesprek met Consumentenbond over onderzoek serviceabonnementen

Adfiz gaat het gesprek aan met de Consumentenbond, die stelt dat serviceabonnementen van hypotheekadviseurs vaak gebakken lucht zijn. Adfiz: "De Consumentenbond...

Adviseur Visser reageert op artikel Consumentengids 'Betalen voor gebakken lucht'

Adviseur Visser reageert op artikel Consumentengids 'Betalen voor gebakken lucht'

In De Consumentengids nummer 11 van november 2021 staat een artikel met als titel Betalen voor gebakken lucht. Het artikel gaat over Serviceabonnementen die bij...

Heeft de klant ‘recht’ op gratis wettelijke nazorg?

Heeft de klant ‘recht’ op gratis wettelijke nazorg?

In De Consumentengids nummer 11 van november 2021 staat op pagina 51 t/m 53 een artikel genaamd: Betalen voor gebakken lucht. Het artikel gaat over Serviceabonnementen...

NN en Mauritshuis verlengen samenwerking

NN en Mauritshuis verlengen samenwerking

NN, sinds vijf jaar hoofdpartner, verlengt de samenwerking met het Mauritshuis in Den Haag mer drie jaar. Dailah Nihot, lid van de Management Board van NN Group:...