Adfiz in gesprek met Zorgverzekeraars

Rood kruis

Leden van Adfiz en Zorgverzekeraars Nederland komen dit voorjaar bijeen om "in gezamenlijkheid te bespreken hoe we het belang van de klant het beste dienen".

Beide partijen: "De lancering van het actieplan van ZN vormde voor Adfiz een goede aanleiding om in gesprek te gaan met ZN over het functioneren van de zorgketen, en met name de rol van de adviseurs hierin. De adviseur speelt immers een belangrijke rol in het verbinden van werkgevers met zorgverzekeraars bij het afsluiten van collectieve zorgverzekeringen, bij het beleid van preventie voor werkgevers en in het advies van zorgverzekeringen aan consumenten."

De zorgverzekeraars hebben in 2015 een actieplan gelanceerd waarin zij hun eigen positie transparanter willen maken. Ook willen ze een bijdrage leveren aan het betaalbaar en werkzaam houden van het huidige zorgstelsel. Dit doen ze onder de vlag van hun koepelorganisatie Zorgverzekeraars Nederland (ZN). De plannen raken ook de positie van adviseurs. Adfiz is daarom in gesprek gegaan met ZN. De koepel: "Sinds de privatisering van het Nederlandse zorgstelsel in 2006 is er sprake van een permanente discussie over haar functioneren in de maatschappij en de politiek. Met name twee aspecten staan hierin centraal: heeft de privatisering van het zorgstelsel geleid tot betere zorg, en leidt het goed beheersen van de zorgkosten ook tot een daling van de zorgkosten?"

Reactie toevoegen

 
Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz roept op tot het verlagen van adviesdrempels om consumenten en mkb te activeren en te helpen bij verduurzaming. Adfiz in haar reactie op de (inmiddels gesloten)...

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Adfiz-voorzitter Roger van der Linden reikte vorige week de Adfiz-publicatie 'Watersnood in de Valckenborgh' over de watersnood in 2021 uit aan burgemeester Daan...

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Voor het komende jaar 2024, aldus de Adfiz Nieuwjaarspeiling, verwachten zo’n 25 procentpunt meer kantoren een groei te noteren dan de realisatie over 2023....

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

De regels voor actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli 2024. De wetswijziging is gepubliceerd in de Staatscourant. Vanaf 1 juli dienen adviseurs de consument...

5, 4, 3, 2, 1, go!

5, 4, 3, 2, 1, go!

Dit jaar ‘trakteerde’ Adfiz tijdens haar nieuwjaarsbijeenkomst de aanwezigen op een powerspeech van Ben 'Tyler' Tiggelaar, expert in leiderschap, verandering...

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

De GoedIdee VoogdijVerzekerd, een nieuw product van Dazure dat er onder meer voor zorgt dat kinderen goed verzorgd achterblijven na het overlijden van de ouder(s),...

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Nationale-Nederlanden werd in alle vier categorieën (duurzame ontwikkeling, klantbelang, ketenefficiency en verzekerbaarheid) van het Adfiz Prestatie Onderzoek...

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

"Yes! Voor de tweede keer op rij. Winnaar van het Adfiz prestatie onderzoek. De award ketenefficiëncy", aldus Michiel Meijer, commercieel directeur TAF. "Super...

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

"Geweldige erkenning voor onze continue drive voor innovatie en duurzaamheid!", aldus Karin Polman, directeur Florius, winnaar in de categorie 'Duurzame ontwikkeling'...

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

"Als ik vandaag met leden spreek dan is de meest gehoorde klacht de enorme tijd die verloren gaat aan het voldoen aan regels en aan administratieve verplichtingen....