Adfiz komt inderdaad met klantenplatform

Adfiz

Zoals VVP eerder al wist te melden, komt Adfiz inderdaad met een klantenplatform. Lancering is voorzien direct na de zomer.

 

Klanten krijgen op het platform laagdrempelig en vrijblijvend toegang tot de kennis van de Adfiz-adviseurs. Op het platform vindt de klant informatie over alles wat te maken heeft met zijn geldzaken. De behoefte van de klant is daarbij het uitgangspunt. Tekst, tools en video’s zullen aangeboden worden om de klant te informeren en inzicht te geven op de wijze die hij prettig vindt. Door actieve en gerichte inzet van social media wordt de klant ook in zijn eigen omgeving geïnformeerd

Daarnaast kunnen klanten ook met een specifieke vraag terecht. Zij kunnen die vraag anoniem stellen, waarna één of meer Adfiz-adviseurs deze vraag zullen beantwoorden. "Wanneer een klant naar aanleiding van het antwoord behoefte heeft aan een vervolgtraject, dan kan de klant contact opnemen met de adviseur van zijn keuze. Steeds meer klanten delen liever niet direct hun persoonsgegevens omdat zij niet ongevraagd benaderd willen worden voor verkoop van producten of diensten. Ook zijn er voorbeelden van klanten die vragen achterhouden omdat zij vrezen dat hun vraag het vertrouwen ondermijnt in hen als klant. Het Adfiz-platform biedt hiervoor een oplossing en een deskundig antwoord."

Volgens Adfiz gaat het platform consumenten en ondernemers helpen "beter inzicht te krijgen in de eigen kennis en vaardigheden of het gebrek daaraan. De informatie prikkelt klanten ook stil te staan bij de complexiteit van de eigen behoeften voor nu en voor later. Het maakt bovendien duidelijk welke criteria van belang zijn bij de keuze voor financiële producten of diensten. Daarbij gaat het niet alleen om de prijs, maar ook om de kwaliteit en passendheid van de voorwaarden en om de performance van de aanbieder. Door hun financiële kennis vrij te delen helpen Adfiz-leden klanten bewuster en beter een keuze te maken bij de manier waarop zij hun financiële vraagstukken oplossen".

Reactie toevoegen

 
Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz roept op tot het verlagen van adviesdrempels om consumenten en mkb te activeren en te helpen bij verduurzaming. Adfiz in haar reactie op de (inmiddels gesloten)...

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Adfiz-voorzitter Roger van der Linden reikte vorige week de Adfiz-publicatie 'Watersnood in de Valckenborgh' over de watersnood in 2021 uit aan burgemeester Daan...

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Voor het komende jaar 2024, aldus de Adfiz Nieuwjaarspeiling, verwachten zo’n 25 procentpunt meer kantoren een groei te noteren dan de realisatie over 2023....

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

De regels voor actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli 2024. De wetswijziging is gepubliceerd in de Staatscourant. Vanaf 1 juli dienen adviseurs de consument...

5, 4, 3, 2, 1, go!

5, 4, 3, 2, 1, go!

Dit jaar ‘trakteerde’ Adfiz tijdens haar nieuwjaarsbijeenkomst de aanwezigen op een powerspeech van Ben 'Tyler' Tiggelaar, expert in leiderschap, verandering...

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

De GoedIdee VoogdijVerzekerd, een nieuw product van Dazure dat er onder meer voor zorgt dat kinderen goed verzorgd achterblijven na het overlijden van de ouder(s),...

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Nationale-Nederlanden werd in alle vier categorieën (duurzame ontwikkeling, klantbelang, ketenefficiency en verzekerbaarheid) van het Adfiz Prestatie Onderzoek...

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

"Yes! Voor de tweede keer op rij. Winnaar van het Adfiz prestatie onderzoek. De award ketenefficiëncy", aldus Michiel Meijer, commercieel directeur TAF. "Super...

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

"Geweldige erkenning voor onze continue drive voor innovatie en duurzaamheid!", aldus Karin Polman, directeur Florius, winnaar in de categorie 'Duurzame ontwikkeling'...

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

"Als ik vandaag met leden spreek dan is de meest gehoorde klacht de enorme tijd die verloren gaat aan het voldoen aan regels en aan administratieve verplichtingen....