Barst in smartphone niet meer zomaar gedekt

Smartphone nieuw

Het is moeilijker geworden om een barst in het scherm van de smartphone vergoed te krijgen op een allrisk inboedelverzekering, concludeert SevenEight op basis van onderzoek onder 23 grote inboedelverzekeraars.

Het financieel communicatiebureau: "56 procent van de verzekeraars heeft claims op smartphones specifiek aan banden gelegd. 34 procent hanteert een verplicht eigen risico dat hoger is dan een gemiddelde schermreparatie en drie verzekeraars hebben stoot- en valschade voor smartphones helemaal uitgesloten van dekking. Tot enkele jaren geleden waren beperkingen nog een uitzondering. Inmiddels vergoeden nog maar van  twee van de 23 verzekeraars smartphones zonder extra eigen risico, maximering of andere restricties.

Het bureau noemt het verder "opmerkelijk dat de vorig jaar ingevoerde verzekeringskaarten vaak onvolledig zijn over de beperkingen voor mobiele elektronica. De verzekeringskaart moet het voor consumenten juist makkelijker maken om verzekeringen op voorwaarden met elkaar te vergelijken".

Reactie toevoegen

 
Meer over
Onweersbeestje zorgt voor gedonder

Onweersbeestje zorgt voor gedonder

(Kifid-uitspraak GC 2023-0029) ZLM hoeft een kapotte televisie als gevolg van een onweersbeestje niet te vergoeden, stelt de Geschillencommissie. In de televisie...

Schade door in panieksituatie kraan niet dicht te draaien onvoorzien

Schade door in panieksituatie kraan niet dicht te draaien onvoorzien

(Kifid-uitspraak GC 2022-1016) De verzekeraar weigert de waterschade aan de inboedel uit te keren, omdat er geen sprake is van een andere van buiten komende schadeoorzaak,...

Brandschade pruik: zelfgemaakte factuur komt vrouw duur te staan

Brandschade pruik: zelfgemaakte factuur komt vrouw duur te staan

(Kifid-uitspraak GC 2022-0882) De consument heeft een beroep op haar verzekering gedaan voor brandschade aan haar pruik. Zij heeft bij de claim een zelfgemaakte...

Verzekeraar moet kapotte lattenbodem toch vergoeden

Verzekeraar moet kapotte lattenbodem toch vergoeden

(Kifid-uitspraak GC 2022-0778) De kapotte broek en versleten slippers hoeft de verzekeraar niet te vergoeden op de inboedelverzekering, de kapotte lattenbodem, de...

Gouden onderscheiding: sieraad of niet?

Gouden onderscheiding: sieraad of niet?

(Kifid-uitspraak GC 2022-0536) In de woning van de consument is ingebroken waarbij onder andere een gouden onderscheiding is weggenomen. De verzekeraar heeft voor...

"Gebruik mobiele telefoon in verkeer mag niet normaal worden"

"Gebruik mobiele telefoon in verkeer mag niet normaal worden"

De mobiele telefoon wordt steeds vaker in het verkeer gebruikt. Waar in 2017 66 procent van de Nederlanders aangaf dit weleens te doen, is dit inmiddels opgelopen...

Permanent of tijdelijk?

Permanent of tijdelijk?

Kifid-uitspraak GC 2021-0918) De consument heeft een beroep gedaan op haar verzekering voor schade aan spullen van haar dochter. De dochter verbleef ten tijde van...

Nike-liefhebber loopt deel schadevergoeding mis

Nike-liefhebber loopt deel schadevergoeding mis

Niet de verzekeraar, maar de adviseur moet wijzen op onderverzekering. Aldus Kifid in een zaak waarin de klant meer dan 50 mille onderverzekerd bleek (uitspraak...

Klager steigert vergeefs

Klager steigert vergeefs

(Kifid-uitspraak GC 2021-0439) De consument doet een beroep op zijn inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering als de steiger, die hij van zijn werkgever heeft geleend,...

Klager fietst Aegon er uit

Klager fietst Aegon er uit

(Kifid-uitspraak GC 2020-961) Twee fietsen, die tijdelijk gestald waren in een afgesloten garagebox die niet op het perceel van het woonhuis stond, zijn gestolen....