Beleggingsopbrengsten kleuren resultaat Monuta zwart

grafsteen

Monuta zag de omzet in 2017 groeien met 14 procent naar 330 miljoen euro. Het nettoresultaat steeg van 7,8 naar 32,6 miljoen euro, voornamelijk door hogere beleggingsopbrengsten. Het verzekerd kapitaal van de Nederlandse verzekeringsactiviteiten steeg met 4 procent naar 422 miljoen euro.

In 2017 lag de focus op het verder reorganiseren van het uitvaartbedrijf. Daarnaast is veel aandacht besteed aan de vormgeving van het bedrijfsonderdeel Monuta Ontzorgt, verdere digitalisering en gedegen financieel risicomanagement.

Met betrekking tot het uitvaartbedrijf verwacht Monuta in 2018 de positieve effecten van de reorganisatie op het bedrijfsresultaat te zien. Voor het verzekeringsbedrijf verwacht Monuta een stijging in productie voor zowel Nederland als Duitsland.

Reactie toevoegen

 
Kosten graf verder gestegen naar gemiddeld 3.111 euro

Kosten graf verder gestegen naar gemiddeld 3.111 euro

Gemiddeld betalen we in Nederland nu 3.111 euro (2021: 3.036 euro) voor een eenpersoons particulier graf op een begraafplaats. Voor een crematie met gebruik van...

Monuta: driekwart Nederlanders kiest voor conservatief afscheid

Monuta: driekwart Nederlanders kiest voor conservatief afscheid

Driekwart van de Nederlanders kiest voor een conservatief afscheid, ook al zijn de mogelijkheden bijna eindeloos. De helft van de ondervraagden kiest voor het cliché...

Miss Montreal nieuw in Monuta Uitvaartmuziek Top 10

Miss Montreal nieuw in Monuta Uitvaartmuziek Top 10

Miss Montreal’s ‘Door de wind’, een lied van Stef Bos gezongen tijdens Beste Zangers 2020, is binnengekomen op nummer 4 in de landelijke Monuta...

75 euro blijft bij intermediairs meest populaire bedrag voor uitvaartadvies

75 euro blijft bij intermediairs meest populaire bedrag voor uitvaartadvies

Ruim een derde van de intermediairs brengt eenmalig 75 euro in rekening voor uitvaartadvies. Daarmee is dit (nog steeds) het meest populaire bedrag voor uitvaartadvies....

Monuta brengt affiliate marketing-programma exclusief onder bij Daisycon

Monuta brengt affiliate marketing-programma exclusief onder bij Daisycon

Monuta heeft haar affiliate marketing-programma voor uitvaartverzekeringen exclusief ondergebracht bij Daisycon, onderdeel van marketingcollectief Linehub. Sinds...

Monuta lanceert nieuwe merkcampagne ‘Open over afscheid’

Monuta lanceert nieuwe merkcampagne ‘Open over afscheid’

Open zijn over afscheid uit liefde voor je dierbaren. Dat staat centraal in de nieuwe merkcampagne van Monuta. Yolanda Wouters, marketingcommunicatiemanager bij...

Frank Fransen vertrekt bij Monuta

Frank Fransen vertrekt bij Monuta

Frank Fransen, directeur Verzekeringen, neemt afscheid van Monuta. Na een dienstverband van bijna dertien jaar gaat Fransen een nieuwe uitdaging aan als directeur...

Oversterfte drukt winstbijdrage Monuta Verzekeringen

Oversterfte drukt winstbijdrage Monuta Verzekeringen

Het verzekeringsbedrijf van Monuta zag zijn winstbijdrage dalen door met name een stijging van de uitkeringslast als gevolg van de oversterfte in 2020. Quinten Fraai,...

Monuta: gemeenten moeten transparanter communiceren over grafkosten

Monuta: gemeenten moeten transparanter communiceren over grafkosten

Jaarlijkse prijsstijgingen van gemeentelijke begraafplaatsen kunnen oplopen tot 1.271 euro. Gemiddeld kost in Nederland een eenpersoons particulier graf op een begraafplaats...

Monuta: meeste uitvaarten tijden coronacrisis met minder dan dertig personen

Monuta: meeste uitvaarten tijden coronacrisis met minder dan dertig personen

In 2020 zijn er in totaal 168.566 mensen overleden in Nederland. Van deze uitvaarten golden er bij bijna 9 van de 10 coronamaatregelen. Bij 79 procent van deze uitvaarten...