Blijf hartelijk tegenover vertrekkende klant

Annette van de Wetering nieuw

"Als een klant afscheid van u neemt, gooi dan niet definitief de deur dicht! Maar blijf juist aardig en hartelijk. Dan laat u altijd de mogelijkheid open voor de klant om terug te keren bij u." Aldus Annette van de Wetering in haar laatste Dela-column.

Van de Wetering, die stopt met de column omdat ze de branche verlaat en dus ook is gestopt als directeur van Bureau D&O: "Vorige maand zijn wij thuis overgegaan naar een totaalpakket. U kent het wel: telefonie, internet en televisie van één provider. Onze keuze viel op Ziggo. Daarmee namen we afscheid van KPN (telefonie) en XS4all (internet). De wijze waarop beide aanbieders daarmee om gingen was echt een openbaring. Een quote uit de opzegbrieven: XS4all schreef: Bedankt voor het vertrouwen van de afgelopen tijd en hopelijk kunnen wij u in de toekomst opnieuw van dienst zijn.

KPN zei: Als u niet tevreden bent over uw nieuwe aanbieder dan kunt u terugkeren naar KPN. Let op! Bij terugkeer zijn entreekosten van toepassing.
Voelt u het verschil?"
"Test het eens", houdt Van de Wetering financieel adviseurs voor: "Heeft u klanten die om welke reden dan ook bij u vertrokken zijn? Schrijf ze een brief en vraag of het hen bevalt bij de ander. Zo niet, dat ze dan gewoon bij u terug mogen komen. Wees niet verbaasd als mensen daar positief op reageren!"


 

Reactie toevoegen

 
Kalkman: "het gaat nog steeds niet om de klant"

Kalkman: "het gaat nog steeds niet om de klant"

"Het gaat nog steeds om systemen, regels en de aandeelhouders, niet om klanten." Dat vindt Antoinette Kalkman van Nationale Waarborg in Elsevier. Het tijdschrijft:...

"klant belangrijker vinden dan eigen winstmarge"

"klant belangrijker vinden dan eigen winstmarge"

"Het vertrouwen zal pas terugkeren als de financiële sector duidelijk maakt de klant belangrijker te vinden dan de eigen winstmarge." Aldus econoom...

Financiële klant vertrouwt vooral familie en adviseur

Financiële klant vertrouwt vooral familie en adviseur

De financiële consument heeft het meeste vertrouwen in zijn familie als het gaat om financieel advies. Financieel adviseurs zijn een goede tweede. Dat is te...

"klant wil meer informatie van verzekeraar ontvangen"

"klant wil meer informatie van verzekeraar ontvangen"

In Nederland ligt het vertrouwen in de verzekeraars lager dan wereldwijd het geval is. Volgens EY moeten verzekeraars meer met hun klanten communiceren. In Nederland...

"adviseur moet meer uitgaan van klant"

"adviseur moet meer uitgaan van klant"

"Naar mijn mening zouden adviseurs als de wiedeweerga moeten gaan experimenteren met de vele nieuwe communicatiemiddelen die er zijn." Aldus consultant...

Klant wil vooral dienstbaarheid

Klant wil vooral dienstbaarheid

Oprechte aandacht, empathie, eerlijkheid. Ofwel dienstbaarheid. Dat is wat klanten willen van een financieel dienstverlener. Dit bleek tijdens de elfde New Financial...

Wat wil de klant

Wat wil de klant

New Financial Forum/VVP organiseert op dinsdagmiddag 14 oktober de inspiratiebijeenkomst 'Wat wil de klant?'. Deelnemers gaan in gesprek met échte klanten....

New Financial inspiration: wat wil de klant

New Financial inspiration: wat wil de klant

New Financial Forum/VVP organiseert op dinsdagmiddag 14 oktober de inspiratiebijeenkomst 'Wat wil de klant?'. Deelnemers gaan in gesprek met échte klanten....