"bonusbeschermer voegt weinig meer toe"

Autoschade

De bonusbeschermer voegt weinig meer toe, stelt eyeOpen in haar blog.

Juul Dijkhuis van eye Open schrijft: "Er komen steeds minder verzekeraars die deze aanvullende dekking aanbieden. De verzekeraars die de bonusbeschermer nog wel aanbieden, vragen er een hoge premie voor. Door de hogere premie en de nadelen van de aanvulling, biedt de bonusbeschermer weinig toegevoegde waarde." Volgens Dijkhuis is de bonusbeschermer "vooral aantrekkelijk voor de verzekeraar. De verzekeraar houdt de korting namelijk kunstmatig hoog. Op het moment dat je wilt wisselen van verzekeraar, heeft de schade waar de bonusbeschermer voor is gebruikt toch invloed. Het aantal schadevrije jaren is namelijk wel afgenomen. De bonusbeschermer is dus een stimulans om bij dezelfde verzekeraar te blijven".

Reactie toevoegen

 

Reacties

Ken Yorukseven - 13 mei 2013

Tsja Eye Open of zullen we maar zeggen "Eyes Shut" , de meeste verzekeraars hebben het uit het raam gekieperd omdat het HUN geld kostte, veel klanten hebben er WEL profijt van, anders wordt de premie voor hen onbetaalbaar na een ongelukkige schade. ennehhh waarom zou je wisselen van verzekeraar, als de premie goed is, de voorwaarden goed en de service ok. Deze nieuwe speler in schaapskleren aapt nu incontinentepender na door allerlei shit naar buiten te brengen en op het internet te plempen onder het mom van "geen nieuws/bericht" is schadelijker dan "halve waarheden" dan heb je ongeveer 28 seconden de aandacht gehad op het internet. Noem het beestje gewoon bij zijn naam, nix Eye Open gewoon Aegon toch????? Ik hoop dat jullie veel verzekeringen verkopen op Facebook, hoe gaat ie heten? Facebookpolis??? of Eyer Opener ?

Frans Lampe - 26 april 2013

Mits goed voorgelicht kunnen bepaalde relaties er zeker wel baat bij hebben. VKG introduceert zelfs een soort bonusbeschermer momenteel voor gezinnen met beginnende bestuurders. Dit is HET verschil tussen internet en een persoonlijk adviserende tp. Het is via een beeldscherm lastig uit te leggen, jammer voor eye Open.

Berend Tooms - 25 april 2013

Uiteindelijk heeft men het mee kunnen doen met Roy-Data gebruikt om de, in mijn ogen juiste, beschermers nog uit de markt te duwen. Andere verzekeraars hadden daar problemen mee. In het begin waren er namelijk verzekeraars die ook bescherming over het aantal schadevrije jaren boden (bijv. Generali, Aegon), bij de meeste verzekeraars bleek het echter een blok aan het been bij oversluiten naar een andere verzekeraar, omdat de "garantie" zich slechts beperkte tot de bonus%. Je kunt natuurlijk opmerken dat het een wat oneigelijk produkt was/is, en misschien wel helemaal door ook garantie op de schadevrije jaren te geven, maar dat het niets (meer) toevoegt? Inderdaar, verzekeraars hebben zich wat in de kosten vergist. Maar dat hebben wij bij aanvang al wel bedacht.

Albert van der Poll - 24 april 2013

De verzekeraars hebben nooit goed ingeschat hoe de schadelast zou ontwikkelen als gevolg van de bonusbeschermer, en de invloed op binding van relaties, juist degenen met schade kunnen niet overstappen, ik betwijfel of deze stimulans de bedoeling was. Ik doe de bonusbeschermer er nog steeds bij als het voor een beetje redelijk bedrag kan, de gemiddelde klant vindt bij mij een terugval bij schade nog steeds bijzonder vervelend, en een oplossing daarvoor vaak wenselijk. Zeker degenen die nog aan het oopbouwen zijn met schadevrije jaren. Heel vroeger was het een bijzonder goed verkoopargument voor de polissen van de Zwolsche Algemeene, ondnaks een soms behoorlijk hogere premie. Maar ja toen hadden we nog dameskorting, ambtenaren korting, en kopieerde niet iedereen alles klakkeloos van elkaar.

"klant vindt review belangrijker dan advies"

"klant vindt review belangrijker dan advies"

“Onderzoek toont aan dat consumenten bij hun financiële keuzes vaker afgaan op de ervaring en mening van anderen dan op het advies van een adviseur. Daarom...

Eyeopen lanceert mobiel huishoudboekje

Eyeopen lanceert mobiel huishoudboekje

EyeOpen heeft het mobiele huishoudboekje eyeWally gelanceerd. Topman Diederick van Thiel van eyeOpen: "Wij signaleren dat de huidige online kasboekjes hun werk...

Eyeopen: overname Independer is onbegrijpelijk

Eyeopen: overname Independer is onbegrijpelijk

EyeOpen laat in een persbericht weten niet overgenomen te zijn door Achmea. "Vandaag werd bekend dat Achmea een belang van 77 procent neemt in Independer.nl....

EyeOpen wint pecha kucha contest op ndfm

EyeOpen wint pecha kucha contest op ndfm

Diederick van Thiel van EyeOpen is door het publiek van de Nationale Dag Financiële Marketing uitgeroepen tot winnaar van de ‘pecha kucha’ contest...

Samenwerking FDC en eyeopen

Samenwerking FDC en eyeopen

EyeOpen en FDC Lancyr Groep, bestaande uit de adviesketens Financieel Planners & Adviseurs en Lancyr Verzekeringen & Financieel Advies, zijn een strategische...

EyeOpen lanceert hypothekenhulp app

EyeOpen lanceert hypothekenhulp app

De helft van de Nederlanders wil weten wat voor hypotheek mensen zoals zij hebben gekocht en ontvangt hierbij gaag advies van meerdere adviseurs. Voor mensen die...