Campagne Monuta in teken van mooie herinneringen
Mooie herinneringen staan centraal in de nieuwe campagne van Monuta, die samen met N=5 is ontwikkeld. Monuta wil met haar campagnes Nederland bewuster maken van het afscheid.
De campagne moet mensen aanzetten om meer na te denken over een persoonlijk afscheid, dat enorm waardevol kan zijn, aldus Monuta. "De campagnes van Monuta laten dan ook zien hoe je samen mooie herinneringen kan creëren, die een persoonlijk afscheid mogelijk maakt."
In de nieuwe campagne is een ouder stel te zien dat hun dierbare herinnering van hun eerste date nog eens overdoet. “Onze commercials vertellen geen feiten en laten altijd de invulling over aan de kijker. Zo blijkt iedereen zijn eigen verhaal in te vullen. De focus in de commercial ligt op zo iets kleins als de keuze van de bloemen bij een uitvaart. Dat kan van grote betekenis zijn voor iemand en dat maakt een afscheid voor iedereen anders en bijzonder,” zegt Henrieke van Dam, brandmanager Monuta.
De nieuwe campagne is vanaf maandag 5 november op televisie, online en via social te zien.
Reactie toevoegen
Monuta: krimp aanbod uitvaartverzekeringen tegen gaan
Monuta pleit er in het jaarverslag 2021 voor de krimp in het aanbod van uitvaartverzekeringen tegen te gaan. Monuta: “Op dit moment bestaat de markt van uitvaartverzorgers...
Kosten graf verder gestegen naar gemiddeld 3.111 euro
Gemiddeld betalen we in Nederland nu 3.111 euro (2021: 3.036 euro) voor een eenpersoons particulier graf op een begraafplaats. Voor een crematie met gebruik van...
Monuta: driekwart Nederlanders kiest voor conservatief afscheid
Driekwart van de Nederlanders kiest voor een conservatief afscheid, ook al zijn de mogelijkheden bijna eindeloos. De helft van de ondervraagden kiest voor het cliché...
Miss Montreal nieuw in Monuta Uitvaartmuziek Top 10
Miss Montreal’s ‘Door de wind’, een lied van Stef Bos gezongen tijdens Beste Zangers 2020, is binnengekomen op nummer 4 in de landelijke Monuta...
75 euro blijft bij intermediairs meest populaire bedrag voor uitvaartadvies
Ruim een derde van de intermediairs brengt eenmalig 75 euro in rekening voor uitvaartadvies. Daarmee is dit (nog steeds) het meest populaire bedrag voor uitvaartadvies....
Monuta brengt affiliate marketing-programma exclusief onder bij Daisycon
Monuta heeft haar affiliate marketing-programma voor uitvaartverzekeringen exclusief ondergebracht bij Daisycon, onderdeel van marketingcollectief Linehub. Sinds...
Monuta lanceert nieuwe merkcampagne ‘Open over afscheid’
Open zijn over afscheid uit liefde voor je dierbaren. Dat staat centraal in de nieuwe merkcampagne van Monuta. Yolanda Wouters, marketingcommunicatiemanager bij...
Frank Fransen vertrekt bij Monuta
Frank Fransen, directeur Verzekeringen, neemt afscheid van Monuta. Na een dienstverband van bijna dertien jaar gaat Fransen een nieuwe uitdaging aan als directeur...
Oversterfte drukt winstbijdrage Monuta Verzekeringen
Het verzekeringsbedrijf van Monuta zag zijn winstbijdrage dalen door met name een stijging van de uitkeringslast als gevolg van de oversterfte in 2020. Quinten Fraai,...
Monuta: gemeenten moeten transparanter communiceren over grafkosten
Jaarlijkse prijsstijgingen van gemeentelijke begraafplaatsen kunnen oplopen tot 1.271 euro. Gemiddeld kost in Nederland een eenpersoons particulier graf op een begraafplaats...