Cardif introduceert Inkomensrisicoscan

Cees de Jong

BNP Paribas Cardif heeft een Inkomensrisicoscan geïntroduceerd om Nederlanders te helpen om de financiële gevolgen van werkloosheid in kaart te brengen.

De digitale rekenhulp helpt om inzicht te krijgen in de financiële positie bij werkloosheid, inclusief een online huishoudboekje en de mogelijkheid om grafieken en overzichten te maken. De Inkomensrisicoscan is volgens de verzekeraar de eerste online rekenhulp die inzicht geeft in de hoogte van de uitkering door de tijd heen, de duur van de uitkering en wat het effect is op het besteedbaar inkomen.

"Het inzicht in de financiële positie is nodig omdat Nederlanders niet goed op de hoogte zijn van de regels rondom de WW-uitkering en de hoogte van een uitkering als zij hun baan verliezen. Dat maakte UWV eind 2013 bekend. Van de respondenten uit het UWV-onderzoek gaf 37 procent aan geen idee te hebben van de hoogte van de uitkering en maakte 11 procent een te hoge of te lage inschatting. Meer dan 80 procent kent de maximale duur van de WW-uitkering niet (38 maanden). Het is voor Nederlanders echter broodnodig om goed voorbereid te zijn op de financiële gevolgen van werkloosheid. Uit de meest recente gegevens van het CBS blijkt dat de werkloosheid weer is gestegen in december 2013. Het BKR liet onlangs weten dat ook het aantal mensen met betalingsproblemen in Nederland blijft groeien. Volgens de BKR Hypotheekbarometer hebben bijna honderdduizend Nederlanders moeite met het betalen van de hypotheek."

Algemeen directeur Cees de Jong: "Het onderzoek van het UWV heeft een schokkende uitkomst, want de impact van werkloosheid is vele malen groter dan mensen verwachten. We weten dat vragen over de hoogte van het inkomen leven bij mensen, maar tot op heden krijgen zij nog van niemand antwoord. Wij zien het als onze taak om bewustwording bij mensen te creëren over dit moeilijke onderwerp.”

 

Reactie toevoegen

 
Cardif biedt adviseurs vijf Online adviezen

Cardif biedt adviseurs vijf Online adviezen

Cardif heeft een ‘online mystery shopping’ onderzoek laten uitvoeren door Mystery Review en de bevindingen verwerkt in het E-book Online Klantbeleving....

Cardif zet tools in het zonnetje

Cardif zet tools in het zonnetje

De business partners van Cardif ontvangen elke donderdag in de maand september een tool die ze in kunnen zetten in hun adviespraktijk. Voor de 'toolmaand' is een...

Baar financieel advies intermediair met beste website

Baar financieel advies intermediair met beste website

De websites van financieel adviseurs worden over het algemeen als duidelijk toegankelijk en overzichtelijk ervaren, maar het reageren op vragen en de inzet van social...