Consumentenbond kondigt demonstratie aan bij ASR

Consumentenbond nieuw logo 2015

De Consumentenbond vindt het de hoogste tijd dat minister Dijsselbloem (Financiën) verzekeraar ASR dwingt zijn woekerpolisklanten rechtvaardig te behandelen.

De Consumentenbond schrijft dit in een brief aan de minister. Volgens de bond zou ASR een kleine groep consumenten met een Waerdye-verzekering in het geheim veel meer compensatie hebben betaald dan tienduizenden andere klanten met dezelfde woekerpolis. "De verzekeraar creëert hiermee een grote rechtsongelijkheid", aldus de Consumentenbond.

Bart Combée, directeur Consumentenbond: "ASR zou zich hiervoor moeten schamen, maar heeft in plaats daarvan onze eis om alle klanten gelijk te behandelen hooghartig naast zich neergelegd. Omdat ASR voor 100% in handen is van de staat, hebben we nu minister Dijsselbloem als eigenaar van de verzekeraar gevraagd om hen hiertoe te dwingen."

De Consumentenbond is gestart met een virtuele demonstratie voor gedupeerden via Facebook. Op 15 april vindt een demonstratie plaats bij het hoofdkantoor van ASR in Utrecht. Combée: "We willen duidelijk maken dat het hier om mensen gaat, niet om dossiers. Mensen die wilden sparen voor hun huis, pensioen of studie van kinderen, maar daarin zwaar gedupeerd zijn door de praktijken van ASR."

Reactie toevoegen

 
Webinar 'Vrouw, werk & levensfase'

Webinar 'Vrouw, werk & levensfase'

Speciaal voor verzekerden organiseert a.s.r. op Internationale Vrouwendag, 8 maart, om 15.00 uur het webinar ‘Vrouw, werk en levensfase’. In het webinar...

ASR van start met gratis onlineprogramma Mentale Kracht

ASR van start met gratis onlineprogramma Mentale Kracht

ASR heeft het online-programma Mentale Kracht ontwikkeld voor iedereen die een aov bij de verzekeraar heeft afgesloten. Binnen het programma krijgen verzekerden...

Consumentenbond: grote verschillen tussen inzittendenpolissen

Consumentenbond: grote verschillen tussen inzittendenpolissen

Meerdere aanbieders van een schadeverzekering inzittenden (SVI) dekken een whiplash en psychische klachten niet zonder bewijs of doktersverklaring. Ook zijn huisdieren...

Consumentenbond pleit voor transparantie kapitaalverzekeringen

Consumentenbond pleit voor transparantie kapitaalverzekeringen

Sandra Molenaar, algemeen directeur van de Consumentenbond, zal op 27 januari in de Tweede Kamer pleiten voor meer transparantie bij kapitaalverzekeringen. Zij leidt...

ASR opnieuw meest sociale verzekeraar

ASR opnieuw meest sociale verzekeraar

Er werken gemiddeld bij ASR meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt dan bij organisaties in dezelfde orde van grootte. Ook stimuleert ASR leveranciers en...

ING sluit akkoord met Consumentenbond over compensatie te hoge rentes

ING sluit akkoord met Consumentenbond over compensatie te hoge rentes

Klanten van ING die in het verleden te veel rente betaalden over hun consumptief krediet, krijgen het te veel betaalde geld terug. De Consumentenbond en ING zijn...

Verbond: schadevrije jaren autoverzekering worden overdraagbaar

Verbond: schadevrije jaren autoverzekering worden overdraagbaar

Schadevrije jaren kunnen per 1 januari na overlijden worden overgedragen aan de achtergebleven partner en verdeeld worden onder ex-partners na een scheiding. Ook...

Cruciale rol adviseurs bij vroegsignalering geldproblemen

Cruciale rol adviseurs bij vroegsignalering geldproblemen

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Steeds meer mensen en bedrijven raken in Nederland in geldproblemen en de coronacrisis heeft dit alleen nog maar onderstreept....

Nieuwe holding ASR voor deelnemingen in distributie- en servicebedrijven

Nieuwe holding ASR voor deelnemingen in distributie- en servicebedrijven

ASR richt per 1 januari 2022 een nieuwe holding op voor de deelnemingen in distributie- en servicebedrijven (VKG, ANAC, Dutch ID, Supergarant en PoliService). Volgens...

Adfiz in gesprek met Consumentenbond over onderzoek serviceabonnementen

Adfiz in gesprek met Consumentenbond over onderzoek serviceabonnementen

Adfiz gaat het gesprek aan met de Consumentenbond, die stelt dat serviceabonnementen van hypotheekadviseurs vaak gebakken lucht zijn. Adfiz: "De Consumentenbond...