Consumentenbond opent \'meldpunt woekerpolissen a.s.r.\'

ASR nieuwbouw 2015

De Consumentenbond heeft een meldpunt woekerpolissen a.s.r. geopend. Dit nadat vorige week bekend werd dat a.s.r. in een aantal gevallen een geheime schikking heeft getroffen.

De bond: "Heb je een woekerpolis van a.s.r. genaamd Waerdye-levensverzekering? Dan heb je waarschijnlijk recht op meer compensatie dan je tot nu toe hebt gekregen. A.s.r. blijkt in het geheim aan een klein aantal klanten met een Waerdye-levensverzekering veel meer compensatie te betalen dan klanten met zo'n verzekering eerder hebben gekregen op grond van de collectieve compensatieregeling. Het gaat om klanten die een juridische procedure tegen a.s.r. hebben aangespannen en hun zaak hebben geschikt. A.s.r. heeft de overige klanten hiervan tot nu toe niet op de hoogte gesteld. De Consumentenbond vindt dat a.s.r. gelijke gevallen gelijk moet behandelen en alle klanten redelijk moet compenseren. Wij verzamelen daarom de gegevens van klanten met een Waerdye- levensverzekering. Vervolgens zullen wij er bij a.s.r. op aandringen om alle klanten met deze verzekering redelijk te compenseren."

Reactie toevoegen

 
Grote prijsverschillen tussen WA-autoverzekeringen

Grote prijsverschillen tussen WA-autoverzekeringen

Jaarpremies van WA-autoverzekeringen lopen behoorlijk uiteen, terwijl de voorwaarden in de meeste gevallen grotendeels hetzelfde zijn. Dat constateert de Consumentenbond,...

"Minister moet garantie geven: geen negatieve spaarrente tot ton"

"Minister moet garantie geven: geen negatieve spaarrente tot ton"

De Consumentenbond wil dat minister Hoekstra garandeert dat consumenten met een spaartegoed tot 100.000 euro geen negatieve spaarrente gaan betalen. De Consumentenbond...

Consumentenbond wil garanties voor luchtvaartvouchers

Consumentenbond wil garanties voor luchtvaartvouchers

Consumenten die in de coronacrisis een voucher van hun luchtvaartmaatschappij krijgen, mogen niet met lege handen komen te staan als die maatschappij failliet gaat....

Consumentenbond beraadt zich op hoger beroep in verloren Waerdye-zaak

Consumentenbond beraadt zich op hoger beroep in verloren Waerdye-zaak

De Consumentenbond beraadt zich op hoger beroep, nadat zij een collectieve rechtszaak over de Waerdeye-polis - volgens de bond een woekerpolis - tegen ASR heeft...

Consumentenbond: "DELA-garanties in Yarden-zaak voor ons niet voldoende"

Consumentenbond: "DELA-garanties in Yarden-zaak voor ons niet voldoende"

De Consumentenbond heeft Yarden in een brief gesommeerd de versobering van het natura-uitvaartpakket terug te draaien. Volgens de Consumentenbond is die maatregel...

Veel onveilige producten bij webwinkels buiten EU

Veel onveilige producten bij webwinkels buiten EU

Online shoppen bij webwinkels buiten Europa levert onverantwoorde risico’s op. Dat blijkt uit een steekproef, die de Consumentenbond samen met vijf Europese...

"Informatievoorziening rondom premieverhogingen moet beter"

"Informatievoorziening rondom premieverhogingen moet beter"

Voor een premiewijziging moet de verzekeraar een geldige reden hebben en daarover heldere informatie aan de klant geven. Dat gebeurt vaak niet, stelt de Consumentbond...

Consumentenbond lanceert Privacymeter

Consumentenbond lanceert Privacymeter

De Consumentenbond lanceert een Privacymeter voor online diensten. "Hiermee kunnen consumenten in één oogopslag zien of een aanbieder zich aan de privacyregels...

Verzekering via reisorganisatie vaak ongunstig

Verzekering via reisorganisatie vaak ongunstig

De Consumentenbond adviseert reizigers niet klakkeloos de reis- en annuleringsverzekering aan te vinken die luchtvaartmaatschappijen of reisbureaus aanbieden. De...

Online opzeggen eenvoudig bij verzekeraars

Online opzeggen eenvoudig bij verzekeraars

Vooral financiële instellingen, zoals banken en schadeverzekeraars, maken volgens de Consumentenbond online opzeggen eenvoudig. Dat kan meestal vanuit de eigen...